July 18, 2003
Tjoho, En kompis ska byta namn på sitt företag och behöver lite hjälp med att komma på ett nytt företagsnamn... Någon är som kan bidra med en idé eller två kanske?..
Företaget heter just nu "Sandberg Tid och Lön" och de sysslar som de låter med med bl.a. lönesystem, konsulter mm. Ett namn som var uppe på aggendan som tyvärr inte gick igenom var "ProTime" (finns ett idag men de sysslar med skogsbruk så vi hoppades på att det skulle vara ok ändå)...
För att göra det lite mer intressant så bjuder jag på en biobiljett till den som ger ett färdigt namn som kommer att användas alternativt en idé som mynnar ut till ett företagsnamn som han tar.
ALLT av intresse, Dock så borde det fungera på engelska också...
Tack 🙂
November 4, 2001
Jag kör på så får vi se om du/ni gillar något!
*Lön-IT (Uttalas antingen Lön (paus) IT eller Lönit)
*PSS (Pay/Payment System(s) Service)
*Betal-Digital
*Pay Digital (engelska "digital" i uttalet).
Vill man sen utöka kundkretsen ytterligare så kanske C.Norris Inc kan fungera 😉 Skämt å sido komme rjag på fler så hojtar jag till!
June 18, 2004
SpareTime Systems
TimeIT Systems
Fortfarande kan dom ju heta i princip vadsomhelst på papper, vad dom sen går ut med eller döper sina produkter till kan ju vara det dom vill.
Som de flesta ser man mer och mer ProTime - Drivs av Sandbergs .....
Så får man i folkmun ett namn som är enkelt och kort 🙂 men fakturor och papper till myndigheter är företagsnamnet som det är registrerat.
April 24, 2007
SoulBurn wrote: Lånar tråden lite.
Min flickvän har öppnat frisörsalong och är för tillfället namnlös, några förslag? Det är i en källarlokal och hon är enda anställd.
*10 Feet Under
*Low-low salong
*Down Low
*Salong NoName
*Salong SoulBurn
*Källar-frissan.
*Frisersalong Salong
1 Guest(s)