July 13, 2002
AakeTraak wrote: [quote=BelGarath]DuDarkness has it's attractions which everyone can feel, only hypocrites deny. It's time to remove the blindfold of hypocrisy. Stay true to yourself
Hur gammal är du egentligen?
det stämmer ju iof :roll:. Men jag tycker ändå att du skämmer ut karaktären Belgarath* genom att bära hans namn Belgarath 😉
*Belgarath är en besvärjare från David Eddings fantasy romaner. Motsvarigheten till star wars Yoda.
May 1, 2003
Varför ska folk ens orka bry sig om nick samt vad man har skrivit för text?
tex
"Darkness has it's attractions which everyone can feel, only hypocrites deny. It's time to remove the blindfold of hypocrisy. Stay true to yourself."
vill man skriva det så varsogod 😉
varför ska man ens nämna till folk att de ska fundera på självmord? det är dålig inställning, anser att om man är människa ska man inte säga så till folk, eller har "ni" personer inte fått lära er lite hyffs?
åter till ämnet.
om man arbetar inom dator branshen behöver man knappast
springa 1000-2000meter för att installera en hårddisk.
man behöver dessutom inte kunna spela piano för att kunna använda sitt tangentbord vid arbetet :p
det finns väll de arbeten som kräver att du ska kunna det jag nämde ovan men det är nog väldigt få.
min vän gick ut gymnasiet utan G i idrott, han fick arbete direkt.
lite åsikter nedan:
Idrott:vill man vara med så tycker jag att det ska vara frivilligt någon gång i veckan, inte obligatoriskt. och jag är ingen tjocksmock om ni tror det, även om jag inte varit med på idrotten mer än cirka 5ggr när jag gick i 9an.
-Musik:Har man musik intresse ska man få utveckla sig inom imusiken, förstå hur musiken kom till och hur den har utvecklat sig genom tiderna o.s.v
January 1, 2003
JohnOlsson wrote: varför ska man ens nämna till folk att de ska fundera på självmord? det är dålig inställning, anser att om man är människa ska man inte säga så till folk, eller har "ni" personer inte fått lära er lite hyffs?
'Ni'? Det var bara jag. Det där med att ruski2 skulle göra självmord det var dumt av mig. Skoltrötthet kan vara allvarligt men inte hopplöst.
JohnOlsson wrote: Varför ska folk ens orka bry sig om nick samt vad man har skrivit för text?[snip]
Man har väl skrivit det av en anledning? Och eftersom detta är ett forum så kommenterar vi det. Du kommenterar ju varför jag kommenterar det.
Nu när NH har förbjudit politiska Avatarer vad skall vi då prata om?
JohnOlsson wrote: åter till ämnet.
om man arbetar inom dator branshen behöver man knappast
springa 1000-2000meter för att installera en hårddisk.
man behöver dessutom inte kunna spela piano för att kunna använda sitt tangentbord vid arbetet :p
det finns väll de arbeten som kräver att du ska kunna det jag nämde ovan men det är nog väldigt få.
min vän gick ut gymnasiet utan G i idrott, han fick arbete direkt.
Nu skall vi se, det var mycket på en gång. Nej, man behöver inte springa 1000-2000 m för att installera en hårddisk (egen erfarenhet). Att ha spelat piano betyder inte att man skriver på ett tangentbord bättre (egen erfarenhet). Men det är ju ingen som har påstått detta heller.
Problemet med framtiden är att man inte vet. Du vet inte om du kommer att ha nytta av det ena eller andra. Du kanske tror du vet. I skolåldern kan man ju vara extra säker på vad man skall göra. Gör inte misstaget att begränsa dina möjligheter redan så tidigt i livet.
En stilla undran till er allihop: Att ha gymnastik/idrott i skolan är det för att jävlas med eleverna eller är det för att det faktiskt har positiva effekter på skolarbetet? Ja den var retorisk. Det ÄR bra för skolarbetet.
JohnOlsson wrote:
lite åsikter nedan:
Idrott:vill man vara med så tycker jag att det ska vara frivilligt någon gång i veckan, inte obligatoriskt. och jag är ingen tjocksmock om ni tror det, även om jag inte varit med på idrotten mer än cirka 5ggr när jag gick i 9an.
-Musik:Har man musik intresse ska man få utveckla sig inom imusiken, förstå hur musiken kom till och hur den har utvecklat sig genom tiderna o.s.v
Idrott eller någon annan form av motion bör vara obligatoriskt minst några gånger i veckan. Eftersom vissa inte fattar att det är nödvändigt med motion så får man väl tvinga (=motivera) dom. Naturligtvis får man hitta olika aktiviteter som passar olika människor. Bara för att vissa saker är tråkiga betyder det inte att de skall vara frivilliga.
1 Guest(s)