August 7, 2001
Ny har man blivit förkyld, men det är ingen vanlig förkylning.
När man snyter sig så sprutar det så mycket så det går hål i pappersnäsduken. Jag snyter mig en gång var femte minut så jag ser ut som rudolf med den röda mulen.
Jag drog i lite nässpray men nej det hjälpte inte ett dugg, det rinner och rinner..
Jag måste snyta mig även fast jag ligger ner.
Vafan är det frågan om? Jag har aldrig varit med om en sån här jäkla extrem snuva innan. Det har hållt på i 2dagar nu.
January 17, 2002
dree wrote: Ny har man blivit förkyld, men det är ingen vanlig förkylning.
När man snyter sig så sprutar det så mycket så det går hål i pappersnäsduken. Jag snyter mig en gång var femte minut så jag ser ut som rudolf med den röda mulen.
Jag drog i lite nässpray men nej det hjälpte inte ett dugg, det rinner och rinner..
Vafan är det frågan om? Jag har aldrig varit med om en sån här jäkla extrem snuva innan. Det har hållt på i 2dagar nu.
Jag måste tyvärr meddela dig om att du dragit på dig fågelinfluensan
August 7, 2001
CoLiC wrote: [quote=dree]Ny har man blivit förkyld, men det är ingen vanlig förkylning.
Jag måste tyvärr meddela dig om att du dragit på dig fågelinfluensan
:D/
August 7, 2001
abishai wrote: I runt 48h brukar mina såna där attacker hålla på, det kommer säkert kännas lugnt när du vaknar imorronbitti om du inte sitter uppe för länge
Nu känner jag mig lite lugnare iallafall. 🙂
obelix wrote: äh, va en man...
ta dammsugaren och sug rent... 😎
:D/
Json_81 wrote: Drick några whisky.
Universal-lösning på alla problem 🙂
Whiskey är bra, och skulle det inte hjälpa så blir man i alla fall roligare sjuk..
Känner sug efter en hela Jack Daniels till helgen..i rent medicinskt förebyggande alltså..
Har lite ont i foten också, och är övertygad om att ett gäng öl på lördag gör susen..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 26, 2002
Grattis!
Jag blev förkyld för 2 veckor sedan och är nu äntligen på g att bli frisk igen. Årets flunsa är inte att leka med. Flera dagars feber och frossa, kontinuerligt snörvlande och hostande. Jag provade alla normala och mindre normala metoder att bli frisk, wiskey, konjak, vitlök osv men inget hjälpte. Precis när jag var på väg att bli bättre fick jag en öroninflamation som plåster på såren...
John_lz wrote: Grattis!
Jag blev förkyld för 2 veckor sedan och är nu äntligen på g att bli frisk igen. Årets flunsa är inte att leka med. Flera dagars feber och frossa, kontinuerligt snörvlande och hostande. Jag provade alla normala och mindre normala metoder att bli frisk, wiskey, konjak, vitlök osv men inget hjälpte. Precis när jag var på väg att bli bättre fick jag en öroninflamation som plåster på såren...
Jo, nog är årets flunsa grym..
Sonen låg sjuk för 2 veckor sedan och har åkt dit igen nu..
Dessvärre känns det han är för ung för att tuta i whiskey som medicin..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 27, 2002
Jag hade också influensan häromdagen, men mitt immunförsvar är så klockrent, hade influensa förra hösten också, får feber osv, lägger mig och sover oavsett tid på dygnet, ligger där 15-20h, sen är jag helt frisk. 😀 Massor med vatten såklart, och i värsta fall, 5 vitlöksklyftor o svettas ut det
November 26, 2002
ilg@dd wrote: [quote=John_lz]Grattis!
Tråkigt att åka dit igen! Normalt brukar man bara behöva gå igenom det en gång per höst/vinter. Förhoppningvis går det lättare denna gång.
Min dotter klarade sig ganska hyfsat. Hon var dålig i ett par dagar men har varit snuvig i 2 veckor efteråt. Min sambo låg i ca 1 vecka.
John_lz wrote: [quote=ilg@dd][quote=John_lz]Grattis!
Tråkigt att åka dit igen! Normalt brukar man bara behöva gå igenom det en gång per höst/vinter. Förhoppningvis går det lättare denna gång.
Min dotter klarade sig ganska hyfsat. Hon var dålig i ett par dagar men har varit snuvig i 2 veckor efteråt. Min sambo låg i ca 1 vecka.
Det jäkliga med att han är krasslig igen är väl att dom har lov den här veckan, och dom andra ungarna har LAN nere på Folkets Hus hela veckan..
Extra taskigt nu när han fått ny processor, MB och mer minne så han kan spela med lite snygg grafik..
August 7, 2001
John_lz wrote: Grattis!
Tack! :bgrin:
Nu har iallafall den hysteriska förkylningen lagt sig men feber har inte sjunkit än.
1 Guest(s)