December 28, 2003
Hur är det här med försäkring igentligen?
För 2-3 veckor sedan så bröt jag näsbenet i skolan, och en vecka efter det va jag tyungen att operera näsan.
Sedan dess är jag JÄMT täppt i vänster närborre..Går nästan inte att andas..Kan typ inte säga ord som "bumbibjörnarna" för då låter det roligt
Kan jag få ut nåt därifrån? Hur mkt isåfall? Ungefär..Jag är15 år.
Morsan skulle ringa och höra iaf, tänkte bara höra här..
December 4, 2002
Klart du kan få ut på försäkringen. Eftersom det hände i skolan, där är du försäkrad genom kommunen, och du bor hemma skulle jag väl gissa på och då är du försäkrad via hemförsäkringen. Sen vet jag inte om du har en personlig olycksfallsförsäkring på dig själv?
EDIT: Detta för att få ut för alla läkarbesök etc.. men om du ska få ut för att du är tät i näsan så får du kunna bevisa att det är pga din olycka, massa läkarintyg och sånt tjaffs.
December 4, 2002
Det beror ju helt på hur olyckan gick till, fick du en bandyboll i plytet under gympan eller slog den stora mobbaren dig eller snubblade du in i väggen? Finns många faktorer som spelar in..
men en sak är säker att ersättning för läkarvård och sånt ska du få.. men resten är upp till alla omständigheter runt omkring
December 28, 2003
Visst är det självförvållat men det finns MÅNGA som tex, skadat sig på jobbet/skolan och fått fula ärr och sedan fått ut belopp som xxxxx :-..
Så något hoppas jag att jag får, då jag tycker det är ganska jobbigt att ha en igentäppt näsborre.
EDIT: Lite sne är den också..men inte mycket.
November 4, 2001
försäkringarna täcker i huvudsak sjukhuskostnader försöka få loss pengar för att man knäat sig själv fungerar lixom inte....
skulle man få det hade jag varit miljpnär kan jag säga har gjort mycket i mina dagar =)
nej skämt och sido men att du är täppt i näsan beror nog till stor del på svullnaden... (tar aslångtid innan sådan går ner..)
November 4, 2001
badboll
Kan ju ta några av mina mina exempel så du får lite klarthet....
I skolan:
1.
Fick en kuddhistoria vägre hur många kilo som hällst (svår att lyfta) rakt i huvudet när jag låg ner...
kopis hade lyckats fått utt den och jag ligger ner han trode jag retat honom (hade jag inte) så han säger mitt namn jag lyfter huvudet 10cm från golvet den kommer kudden
Hjärnskakning 2k4.... kunde inte se, trode den minsta killen i klassen var den största, kom inte ihåg om det var 08 eller 80 innan mitt tel nummer.
Låg på sjukan och va helt borta aslänge.
2. några veckor efter fick jag en "golfsvingsvariant" med bandyklubba i ögat. dryga millimetern att jag blev blind.
3. bandyboll i ögat så jag rev regnbågshinnan (kan ju säga så här att man såg inte mycket, allt var bara olika skalor i vitt)
kan fortfarande göra lite ont i ögat om man ser starka ljud (över 5 år sedan det hände)
Detta är vad jag lyckats med i skolan. sen har jag brutit handleder i omgångar osv....
Men man får inga pengar för det.......
Dom som får pengar är sånna som blivit utsatta för våld med flit, tex nerslagen så man tappar tänder osv men då gärs en polisanmälan och gärningsmannen i fråga får betala..
July 11, 2002
Att gå till läkare efter ett brytet ben är inte kul.
Räkna med att du får vänta 6månader om läkarna prioriterar dig som ett icke allvarligt/akut fall, iaf om du nu uppsöker ortoped.
Att få ut något ur försäkringen är väl en liten chans, om nu inte läkarare konstaterar att de har gjort en operation som kommer ge dig permanenta skador för livet.
1 Guest(s)