May 9, 2001
Jag böt från Trygg Hansa till Länsförsäkringar i år. Sparar runt 1300:- per år på det.
Iof. har jag endast trafikförsäkring. Mer behövs inte för min gamla bil.
Jag är dessutom 30 så jag får ju lite billigare försäkring också.
Oftast får de mellan 18 och 26 betala lite mer pga. att statistiken säger att de drabbas oftare av olyckor.
October 22, 2002
caged wrote: Skriv över bilen på morsan så blir försäkringen billigare =)
Det är just därför att försäkringarna för oss som är yngre är så dyra eftersom dom som står för bilen själv är färre. Då om något händer så blir det en hög frekens på olyckor = HÖGRE PREMIE.
Om du inte har råd att försäkra en bil om den står på dig så ska man inte ha bil heller.
December 15, 2003
caged wrote: Skriv över bilen på morsan så blir försäkringen billigare =)
Faktum är det så att om försäkringbolaget anser att din mor inte är ägaren till bilen så gäller inte försäkringen. Det vet jag! 1991 hade jag en trimmad 244 med vinge ,lågprofildäck , 10 lager klarlack, raggartärningar , fetestereo etc och bilen stod på min då 70-åriga mormor. Efter en nerkörning i ett dike (halka) så när försäkringsbolagets besiktningsman kollade in bilen så sade han " så din mormor hade just då lånat ut bilen till dig? försäkringen är ogiltigt då jag inte kan tro att hon har en sådan bil..."
Var försiktig med att skriva över bilar....
February 25, 2002
Ta och kolla in http://www.tennant.se dom är iaf billigast på min bil.
June 28, 2001
HerrPutte wrote: [quote=caged]Skriv över bilen på morsan så blir försäkringen billigare =)
Faktum är det så att om försäkringbolaget anser att din mor inte är ägaren till bilen så gäller inte försäkringen. Det vet jag! 1991 hade jag en trimmad 244 med vinge ,lågprofildäck , 10 lager klarlack, raggartärningar , fetestereo etc och bilen stod på min då 70-åriga mormor. Efter en nerkörning i ett dike (halka) så när försäkringsbolagets besiktningsman kollade in bilen så sade han " så din mormor hade just då lånat ut bilen till dig? försäkringen är ogiltigt då jag inte kan tro att hon har en sådan bil..."
Var försiktig med att skriva över bilar....
jo liknande saker har man hört talas om, grejen är att ibland så kan det verkligen vara personen som står skriven på bilen som kvaddar den och får endå inte pengar för det.
försäkringsbolag är luriga som fan.
2 Guest(s)