August 7, 2001
Trodde jag skulle få mitt aktivitetsstöd i fredags. Fick det inte idag heller så jag ringde dom. Då hade dom ändrat antalet arbetsdagar det tar att få aktivitetsstödet från 4dagar till 14dagar utan att skicka ut någon som helst information om det.
Nu får jag vänta ca 1,5 vecka på att betala min hyra och det känns ju bra...
Ringde försäkringskassan om detta och dom sa att Östergötland var ensamma i sverige om att betala ut sina pengar på 4arbetsdagar.
Nu hade dom flyttat utbetalningskontoret till Östersund och då tar det lika lång tid som resten av sverige. Alltså 14arbetsdagar.
Det känns jättebra att dom ändrar detta utan att skicka ut information om detta...
Första nya regeringen gjorde var att sparka 1500personer från försäkringskassan. Kan detta vara en bieffekt av det?
Skönt att man blir anställd på företaget om 3veckor jag går som lärling hos så man slipper det här...
October 18, 2002
f-kassan ftw.
Dom skickade brev till mig flera månader innan dom behövde nytt sjukintyg från mig där det stod att det var väldigt bråttom med att jag fixade detta. För att annars skulle jag få mina sista pengar i september.
Skickade in papper direkt, i juni!
Ringde i fredags och undrade om dom tagit någe beslut ännu. Men icke, det skulle dom göra i mitten av september... varför va det då så jävla bråttom?
Och visst är dom så härligt trevliga att prata med käringarna på f-kassan?
Dom gör än ju bara ledsen och förbannad så fort dom svarar i telefon. Man hör nästan hur dom vill svara "Välkommen till f-kassan din misslyckade idiotjävel! hur kan jag göra livet surare för dig då?"
2 Guest(s)