Försäkringskassan senila?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Försäkringskassan senila?
dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 1, 2007 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Trodde jag skulle få mitt aktivitetsstöd i fredags. Fick det inte idag heller så jag ringde dom. Då hade dom ändrat antalet arbetsdagar det tar att få aktivitetsstödet från 4dagar till 14dagar utan att skicka ut någon som helst information om det.

Nu får jag vänta ca 1,5 vecka på att betala min hyra och det känns ju bra...
Ringde försäkringskassan om detta och dom sa att Östergötland var ensamma i sverige om att betala ut sina pengar på 4arbetsdagar.
Nu hade dom flyttat utbetalningskontoret till Östersund och då tar det lika lång tid som resten av sverige. Alltså 14arbetsdagar.
Det känns jättebra att dom ändrar detta utan att skicka ut information om detta...

Första nya regeringen gjorde var att sparka 1500personer från försäkringskassan. Kan detta vara en bieffekt av det?

Skönt att man blir anställd på företaget om 3veckor jag går som lärling hos så man slipper det här...

[-Pale-]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
1157994
October 1, 2007 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

f-kassan ftw.

Dom skickade brev till mig flera månader innan dom behövde nytt sjukintyg från mig där det stod att det var väldigt bråttom med att jag fixade detta. För att annars skulle jag få mina sista pengar i september.

Skickade in papper direkt, i juni!
Ringde i fredags och undrade om dom tagit någe beslut ännu. Men icke, det skulle dom göra i mitten av september... varför va det då så jävla bråttom?

Och visst är dom så härligt trevliga att prata med käringarna på f-kassan?
Dom gör än ju bara ledsen och förbannad så fort dom svarar i telefon. Man hör nästan hur dom vill svara "Välkommen till f-kassan din misslyckade idiotjävel! hur kan jag göra livet surare för dig då?"

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1158003
October 1, 2007 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jadu...
Försäkringskassan, CSN och SPV är en bunt jävla grisar allhopa. Har haft kontakt med alla tre nu på hösten av div anledningar, och inte en enda gång har det funkar utan att man fått ringa och stöta på minst 5 gånger.
Jäkla svin.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 497
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL