Försäkringspengar för operationsärr?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Försäkringspengar för operationsärr?
TJeKov.se
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 207
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 5, 2007 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Läget är så att i en fotbollsmatch för ca 1½ år sedan pajade jag mitt knä lite (korsbanden gick av & sprucken minisk), jag gick till olika läkare i ca 6 månader tills jag fick reda på vad det egentligen var ( de sa att det var någon nerv som var klämd från början ) och blev opererad för ca 8 månader sen. En polare till mej sa att jag kunde få pengar för ärren sen operationen ( 2st ca 1x3cm stora ). Men kan jag verkligen få ut pengar för det? jag tvivlar på det.

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1163195
November 5, 2007 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Du får väl fråga försäkringsbolaget men jag är väldigt tveksam till det. Det skulle vara en sak om du hade ett par stora ärr i tex. ansiktet men på knät lär de väl inte göra så stor skada.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1163197
November 5, 2007 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan nästan garantera dig att det inte blir något, dels är det två relativt små ärr och dels så är de lokaliserade på ett ställe som egentligen inte spelar roll för "vanliga" människor. Hade du varit fotomodell eller haft ärret i ansiktet kanske det hade kunnat funka.

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 494
1163198
November 5, 2007 - 5:50 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har fått en järn-pryl lite under röven som var tvungen att sys.. Fick 4k fast det bara är lite blått... Så varför skulle inte du få pengar?

TJeKov.se
Medlem
1163199
November 5, 2007 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är just det, vissa säger att det är omöjligt medans vissa säger att det är en självklarhet, är bara att kontakta försäkringsbolaget för att se. 😛

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
1163201
November 5, 2007 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

TJeKov.se wrote: Det är just det, vissa säger att det är omöjligt medans vissa säger att det är en självklarhet, är bara att kontakta försäkringsbolaget för att se. 😛

Alla jag vet har fått ersättning av ärr osv oavsett vars skiten finns på kroppen. Man får bara mer om det är "synliga" en polare som slog handen genom en glasruta har nu ett ärr som nästan inte syns ändå fick han 29k. Min bror har ett ärr på foten, han fick 7k..

Ni som säger att man inte får cash, har ni själv skadat er och kontaktat ett försäkringsbolag och fått nej?

Keni
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 590
1163203
November 5, 2007 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Om jag uppfattat situationen rätt så har du inte besvärats av ärren någe utan ser det mer som en möjlighet lite extra pengar?
Då kan man fråga sig om det är rätt eller inte.. själv har jag ett ärr på handleden sedan jag var 3år och föll igenom en glasruta och skar av båda pulsådrorna,
de sa/lovade att ärren skulle försvinna efter några år men nu 17år senare så syns dom klart och tydligt men jag störs inte av det så varför klaga?
Sedan var det kanske var en hypotetisk fråga och då behöver du inte ta åt dig!

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
1163204
November 5, 2007 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Keni wrote: Om jag uppfattat situationen rätt så har du inte besvärats av ärren någe utan ser det mer som en möjlighet lite extra pengar?
Då kan man fråga sig om det är rätt eller inte.. själv har jag ett ärr på handleden sedan jag var 3år och föll igenom en glasruta och skar av båda pulsådrorna,
de sa/lovade att ärren skulle försvinna efter några år men nu 17år senare så syns dom klart och tydligt men jag störs inte av det så varför klaga?
Sedan var det kanske var en hypotetisk fråga och då behöver du inte ta åt dig!

Varför ska man tacka nej till pengar man kan få gratis? Om det är så att du är rik, så kan du pm:a så får du kontonummer.

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1163206
November 5, 2007 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Då borde fanimej jag få cash. Ärr i ansiktet... fast det kanske inte gäller om man opererat sig vid typ 1 års ålder för medfödd defekt :p

TJeKov.se
Medlem
1163208
November 5, 2007 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: Då borde fanimej jag få cash. Ärr i ansiktet... fast det kanske inte gäller om man opererat sig vid typ 1 års ålder för medfödd defekt :p

synligt ärr i ansiktet kan jag nästan garantera dej att du kommer få pengar för bara du kontaktar försäkringsbolaget

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1163209
November 5, 2007 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Och vad för typ av försäkring skulle man ha då? Finns ju ett gäng att välja på...

TJeKov.se
Medlem
1163211
November 5, 2007 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: Och vad för typ av försäkring skulle man ha då? Finns ju ett gäng att välja på...

Är inte alls insatt i det så det kan jag inte svara på 😕

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
1163217
November 5, 2007 - 6:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Vissa av er verkar ha missat av vilken orsak man har en försäkring. Att få ersättning för ärren är definitivt en sådan orsak. Men, vad som är mycket viktigare, och som inte nämns alls, är "..(korsbanden gick av & sprucken minisk)..". Där har du en stor orsak till att få ersättning!

Det verkar åxå som att det finns en attityd om att det är välgörenhet och tiggeri att få pengar från en försäkring. Men, då tycker jag ni ska räkna ut hur mycket pengar som har betalats in under många år till denna försäkring.

Kanske har du fler försäkringar som du inte tänker på?! Har du jobb? Då har du ganska troligt en försäkring som även gäller på fritiden. Går du i skolan? Då har du åxå väldigt troligt en försäkring som gäller på fritiden. Medlem i en idrottsförening? De har nog en försäkring på dig åxå. Medlem i fackförening? Samma där. Har du en mormor? Det är ganska vanligt att mor- och farföräldrar tecknar en försäkring på sina barnbarn.
Mycket pengar har betalats in, nu är det dags att du får något tillbaka. Från alla såklart!

TJeKov.se
Medlem
1163234
November 5, 2007 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

emokid wrote: Vissa av er verkar ha missat av vilken orsak man har en försäkring. Att få ersättning för ärren är definitivt en sådan orsak. Men, vad som är mycket viktigare, och som inte nämns alls, är "..(korsbanden gick av & sprucken minisk)..". Där har du en stor orsak till att få ersättning!

Det verkar åxå som att det finns en attityd om att det är välgörenhet och tiggeri att få pengar från en försäkring. Men, då tycker jag ni ska räkna ut hur mycket pengar som har betalats in under många år till denna försäkring.

Kanske har du fler försäkringar som du inte tänker på?! Har du jobb? Då har du ganska troligt en försäkring som även gäller på fritiden. Går du i skolan? Då har du åxå väldigt troligt en försäkring som gäller på fritiden. Medlem i en idrottsförening? De har nog en försäkring på dig åxå. Medlem i fackförening? Samma där. Har du en mormor? Det är ganska vanligt att mor- och farföräldrar tecknar en försäkring på sina barnbarn.
Mycket pengar har betalats in, nu är det dags att du får något tillbaka. Från alla såklart!

Det du säger låter faktiskt väldigt självklart och jag håller med dej till fullt, men är det inte så att man måste anmält det inom en viss tid?

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1163235
November 5, 2007 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

nXsty wrote: Du får väl fråga försäkringsbolaget men jag är väldigt tveksam till det. Det skulle vara en sak om du hade ett par stora ärr i tex. ansiktet men på knät lär de väl inte göra så stor skada.

Jag fick "fina" skrapsår på benen efter att jag flög över huven på en bil i sommras. Försäkringsbolaget ska återkomma i sommar.
Om jag har ärr kvar då så ska jag få cash för det.
Och mina ärr är också på benen.

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
1163245
November 5, 2007 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

TJeKov.se wrote: men är det inte så att man måste anmält det inom en viss tid?

Klart det finns en gräns, beror väl på vilket bolag du har. Jag föreslår att du läser villkoren på din/dina försäkringar..

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
1163250
November 5, 2007 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad du kan göra är att höra med någon fotograf, om de har pysslat med sånt tidigare vet de en hel del och är inte lika snåla som försäkringsbolagen med information.

Vad jag vet så brukar det vara någon minimetid innan man kan få ut något, 2 år iirc, sen är det väl en preskriptionstid på ca 10år.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1163331
November 6, 2007 - 8:09 am
sp_Permalink sp_Print

Frågan jag tycker du ska ställa dig här är om du besväras av skadan i din vardag alternativt om rehabiliteringen varit "plågsam" och utdragen.

Jag skadade fingrarna (skar av en sena bland annat) i en skidolycka på en klassresa. Rehabiliteringen var väldigt utdragen och jag har idag fortfarande problem när jag ska lyfta saker och liknande.
De var några år sedan men då blev det i alla fall så att det automatiskt gick till försäkringsbolaget (kan vara att det var på en klassresa).
Man brukar dock inte få någon större summa...

Kaffe
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 103
1163332
November 6, 2007 - 8:10 am
sp_Permalink sp_Print

Känner en som bröt armen och fick operera. Blev två 1.5 cm långa ärr på handleden. Och hon blev ca 95k rikare.

TJeKov.se
Medlem
1163345
November 6, 2007 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

Kaffe wrote: Känner en som bröt armen och fick operera. Blev två 1.5 cm långa ärr på handleden. Och hon blev ca 95k rikare.

Tror hon knappast fick dom pengarna för ärren men kanske om hon inte kan röra armen på ett visst sätt dvs typ 1% invalid

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 283
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL