February 12, 2006
Läget är så att i en fotbollsmatch för ca 1½ år sedan pajade jag mitt knä lite (korsbanden gick av & sprucken minisk), jag gick till olika läkare i ca 6 månader tills jag fick reda på vad det egentligen var ( de sa att det var någon nerv som var klämd från början ) och blev opererad för ca 8 månader sen. En polare till mej sa att jag kunde få pengar för ärren sen operationen ( 2st ca 1x3cm stora ). Men kan jag verkligen få ut pengar för det? jag tvivlar på det.
August 11, 2005
Kan nästan garantera dig att det inte blir något, dels är det två relativt små ärr och dels så är de lokaliserade på ett ställe som egentligen inte spelar roll för "vanliga" människor. Hade du varit fotomodell eller haft ärret i ansiktet kanske det hade kunnat funka.
February 12, 2006
September 16, 2007
TJeKov.se wrote: Det är just det, vissa säger att det är omöjligt medans vissa säger att det är en självklarhet, är bara att kontakta försäkringsbolaget för att se. 😛
Alla jag vet har fått ersättning av ärr osv oavsett vars skiten finns på kroppen. Man får bara mer om det är "synliga" en polare som slog handen genom en glasruta har nu ett ärr som nästan inte syns ändå fick han 29k. Min bror har ett ärr på foten, han fick 7k..
Ni som säger att man inte får cash, har ni själv skadat er och kontaktat ett försäkringsbolag och fått nej?
July 4, 2004
Om jag uppfattat situationen rätt så har du inte besvärats av ärren någe utan ser det mer som en möjlighet lite extra pengar?
Då kan man fråga sig om det är rätt eller inte.. själv har jag ett ärr på handleden sedan jag var 3år och föll igenom en glasruta och skar av båda pulsådrorna,
de sa/lovade att ärren skulle försvinna efter några år men nu 17år senare så syns dom klart och tydligt men jag störs inte av det så varför klaga?
Sedan var det kanske var en hypotetisk fråga och då behöver du inte ta åt dig!
September 16, 2007
Keni wrote: Om jag uppfattat situationen rätt så har du inte besvärats av ärren någe utan ser det mer som en möjlighet lite extra pengar?
Då kan man fråga sig om det är rätt eller inte.. själv har jag ett ärr på handleden sedan jag var 3år och föll igenom en glasruta och skar av båda pulsådrorna,
de sa/lovade att ärren skulle försvinna efter några år men nu 17år senare så syns dom klart och tydligt men jag störs inte av det så varför klaga?
Sedan var det kanske var en hypotetisk fråga och då behöver du inte ta åt dig!
Varför ska man tacka nej till pengar man kan få gratis? Om det är så att du är rik, så kan du pm:a så får du kontonummer.
February 12, 2006
Dinos wrote: Då borde fanimej jag få cash. Ärr i ansiktet... fast det kanske inte gäller om man opererat sig vid typ 1 års ålder för medfödd defekt :p
synligt ärr i ansiktet kan jag nästan garantera dej att du kommer få pengar för bara du kontaktar försäkringsbolaget
February 12, 2006
April 13, 2007
Vissa av er verkar ha missat av vilken orsak man har en försäkring. Att få ersättning för ärren är definitivt en sådan orsak. Men, vad som är mycket viktigare, och som inte nämns alls, är "..(korsbanden gick av & sprucken minisk)..". Där har du en stor orsak till att få ersättning!
Det verkar åxå som att det finns en attityd om att det är välgörenhet och tiggeri att få pengar från en försäkring. Men, då tycker jag ni ska räkna ut hur mycket pengar som har betalats in under många år till denna försäkring.
Kanske har du fler försäkringar som du inte tänker på?! Har du jobb? Då har du ganska troligt en försäkring som även gäller på fritiden. Går du i skolan? Då har du åxå väldigt troligt en försäkring som gäller på fritiden. Medlem i en idrottsförening? De har nog en försäkring på dig åxå. Medlem i fackförening? Samma där. Har du en mormor? Det är ganska vanligt att mor- och farföräldrar tecknar en försäkring på sina barnbarn.
Mycket pengar har betalats in, nu är det dags att du får något tillbaka. Från alla såklart!
February 12, 2006
emokid wrote: Vissa av er verkar ha missat av vilken orsak man har en försäkring. Att få ersättning för ärren är definitivt en sådan orsak. Men, vad som är mycket viktigare, och som inte nämns alls, är "..(korsbanden gick av & sprucken minisk)..". Där har du en stor orsak till att få ersättning!
Det verkar åxå som att det finns en attityd om att det är välgörenhet och tiggeri att få pengar från en försäkring. Men, då tycker jag ni ska räkna ut hur mycket pengar som har betalats in under många år till denna försäkring.
Kanske har du fler försäkringar som du inte tänker på?! Har du jobb? Då har du ganska troligt en försäkring som även gäller på fritiden. Går du i skolan? Då har du åxå väldigt troligt en försäkring som gäller på fritiden. Medlem i en idrottsförening? De har nog en försäkring på dig åxå. Medlem i fackförening? Samma där. Har du en mormor? Det är ganska vanligt att mor- och farföräldrar tecknar en försäkring på sina barnbarn.
Mycket pengar har betalats in, nu är det dags att du får något tillbaka. Från alla såklart!
Det du säger låter faktiskt väldigt självklart och jag håller med dej till fullt, men är det inte så att man måste anmält det inom en viss tid?
November 29, 2003
nXsty wrote: Du får väl fråga försäkringsbolaget men jag är väldigt tveksam till det. Det skulle vara en sak om du hade ett par stora ärr i tex. ansiktet men på knät lär de väl inte göra så stor skada.
Jag fick "fina" skrapsår på benen efter att jag flög över huven på en bil i sommras. Försäkringsbolaget ska återkomma i sommar.
Om jag har ärr kvar då så ska jag få cash för det.
Och mina ärr är också på benen.
August 11, 2002
Vad du kan göra är att höra med någon fotograf, om de har pysslat med sånt tidigare vet de en hel del och är inte lika snåla som försäkringsbolagen med information.
Vad jag vet så brukar det vara någon minimetid innan man kan få ut något, 2 år iirc, sen är det väl en preskriptionstid på ca 10år.
August 20, 2001
Frågan jag tycker du ska ställa dig här är om du besväras av skadan i din vardag alternativt om rehabiliteringen varit "plågsam" och utdragen.
Jag skadade fingrarna (skar av en sena bland annat) i en skidolycka på en klassresa. Rehabiliteringen var väldigt utdragen och jag har idag fortfarande problem när jag ska lyfta saker och liknande.
De var några år sedan men då blev det i alla fall så att det automatiskt gick till försäkringsbolaget (kan vara att det var på en klassresa).
Man brukar dock inte få någon större summa...
1 Guest(s)