Försäkringspengar för operationsärr?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Försäkringspengar för operationsärr?
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
1163424
November 6, 2007 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Kaffe wrote: Känner en som bröt armen och fick operera. Blev två 1.5 cm långa ärr på handleden. Och hon blev ca 95k rikare.

Det fick hon inte för ärren enbart. Taket ligger drygt en tredjedel lägre för den värsta formen av ärr och den gruppen är hon inte ens nära att hamna i. jag vet för jag var själv i den.

//Andreas

TJeKov.se
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 207
1164493
November 14, 2007 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite uppdate för de som är intresserade så har jag nu snackat med försäkringsbolaget (Folksam) och jag kommer att få ut lite mer än 2k för operation och så, angående ärren så ska man kontakta de ca 2 år efter händelsen så ska de göra ytterligare en bedömning. Om jag ville ha ut mer pengar än de 2k så skulle jag fixa fram kvitto för salver, läkarbesök, operation osv. I mitt fall var det en idrottskada det gällde, verkar vara något speciellt med det.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
1164818
November 16, 2007 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Keni wrote: Om jag uppfattat situationen rätt så har du inte besvärats av ärren någe utan ser det mer som en möjlighet lite extra pengar?
Då kan man fråga sig om det är rätt eller inte.. själv har jag ett ärr på handleden sedan jag var 3år och föll igenom en glasruta och skar av båda pulsådrorna,
de sa/lovade att ärren skulle försvinna efter några år men nu 17år senare så syns dom klart och tydligt men jag störs inte av det så varför klaga?
Sedan var det kanske var en hypotetisk fråga och då behöver du inte ta åt dig!

Menar du att du skulle känna dig röten om du plockar ut ersättning från försäkringsbolaget? det är ingen välgörenhet vettu. Antagligen har han/föräldrarna pröjsat svindyr försäkringspremie ända sen han föddes, vore ju idiotiskt att inte utnyttja det man är berättigad.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1164819
November 16, 2007 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: Menar du att du skulle känna dig röten om du plockar ut ersättning från försäkringsbolaget? det är ingen välgörenhet vettu. Antagligen har han/föräldrarna pröjsat svindyr försäkringspremie ända sen han föddes, vore ju idiotiskt att inte utnyttja det man är berättigad.

Får instämma här. Man betalar ju premien för att man ska få ersättning när man råkar illa ut.

//Andreas

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 494
1164844
November 16, 2007 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Fattar inte heller varför man måste besväras av ärr för att få ut ersättning. Så jag tolkar Keni:s inlägg, försäkringar är ingen välgörenhetspryl.

Dom är utsugare hela bunten som försöker nalla varje cent dom kommer åt.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1164891
November 17, 2007 - 12:14 pm
sp_Permalink sp_Print

engine52 wrote: Fattar inte heller varför man måste besväras av ärr för att få ut ersättning. Så jag tolkar Keni:s inlägg, försäkringar är ingen välgörenhetspryl.

Betala inte försäkringspremen då, du vet, det är ditt beslut att teckna försäkring eller ej...

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
1164918
November 17, 2007 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=engine52]Fattar inte heller varför man måste besväras av ärr för att få ut ersättning. Så jag tolkar Keni:s inlägg, försäkringar är ingen välgörenhetspryl.

Betala inte försäkringspremen då, du vet, det är ditt beslut att teckna försäkring eller ej...

Vad är du för idiot egentligen? Läs mitt inlägg.

csm101
Member
Medlem
1164931
November 17, 2007 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

engine52 wrote: [quote=csm101][quote=engine52]Fattar inte heller varför man måste besväras av ärr för att få ut ersättning. Så jag tolkar Keni:s inlägg, försäkringar är ingen välgörenhetspryl.

Vad är du för idiot egentligen? Läs mitt inlägg.

Jag tänkte be om ursäkt för att misstolkat dig men det kan du glömma nu, dumnöt...

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
1164962
November 17, 2007 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101: du tolkar som en röv och är på G att ge en ursäkt tills du märker att det står "idiot" i mitt inlägg då blir du istället sur och ger fan i ursäkten.

Tolkade jag det rätt?

Andreas Galistel
Member
Medlem
1165015
November 18, 2007 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

engine52 wrote: csm101: du tolkar som en röv och är på G att ge en ursäkt tills du märker att det står "idiot" i mitt inlägg då blir du istället sur och ger fan i ursäkten.

Tolkade jag det rätt?

Ja och du förtjänar ingen heller när du inte kan hålla igen.

//Andreas

csm101
Member
Medlem
1166065
November 24, 2007 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=engine52]csm101: du tolkar som en röv och är på G att ge en ursäkt tills du märker att det står "idiot" i mitt inlägg då blir du istället sur och ger fan i ursäkten.

Tolkade jag det rätt?

Ja och du förtjänar ingen heller när du inte kan hålla igen.

//Andreas

Tack.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1166191
November 25, 2007 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Lustig läsning när man i andra trådar pikar dom som får A-Kassa..
Snacka om att suga åt sej oförtjänta slantar..
🙄 :cy:
Personligen har jag väl X antal långschalar att hämta om jag börjar grina över mina ärr då.. Men det gör jag inte..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 429
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL