November 27, 2003
Kaffe wrote: Känner en som bröt armen och fick operera. Blev två 1.5 cm långa ärr på handleden. Och hon blev ca 95k rikare.
Det fick hon inte för ärren enbart. Taket ligger drygt en tredjedel lägre för den värsta formen av ärr och den gruppen är hon inte ens nära att hamna i. jag vet för jag var själv i den.
//Andreas
February 12, 2006
Lite uppdate för de som är intresserade så har jag nu snackat med försäkringsbolaget (Folksam) och jag kommer att få ut lite mer än 2k för operation och så, angående ärren så ska man kontakta de ca 2 år efter händelsen så ska de göra ytterligare en bedömning. Om jag ville ha ut mer pengar än de 2k så skulle jag fixa fram kvitto för salver, läkarbesök, operation osv. I mitt fall var det en idrottskada det gällde, verkar vara något speciellt med det.
December 15, 2002
Keni wrote: Om jag uppfattat situationen rätt så har du inte besvärats av ärren någe utan ser det mer som en möjlighet lite extra pengar?
Då kan man fråga sig om det är rätt eller inte.. själv har jag ett ärr på handleden sedan jag var 3år och föll igenom en glasruta och skar av båda pulsådrorna,
de sa/lovade att ärren skulle försvinna efter några år men nu 17år senare så syns dom klart och tydligt men jag störs inte av det så varför klaga?
Sedan var det kanske var en hypotetisk fråga och då behöver du inte ta åt dig!
Menar du att du skulle känna dig röten om du plockar ut ersättning från försäkringsbolaget? det är ingen välgörenhet vettu. Antagligen har han/föräldrarna pröjsat svindyr försäkringspremie ända sen han föddes, vore ju idiotiskt att inte utnyttja det man är berättigad.
November 27, 2003
Extatic wrote: Menar du att du skulle känna dig röten om du plockar ut ersättning från försäkringsbolaget? det är ingen välgörenhet vettu. Antagligen har han/föräldrarna pröjsat svindyr försäkringspremie ända sen han föddes, vore ju idiotiskt att inte utnyttja det man är berättigad.
Får instämma här. Man betalar ju premien för att man ska få ersättning när man råkar illa ut.
//Andreas
August 11, 2005
engine52 wrote: Fattar inte heller varför man måste besväras av ärr för att få ut ersättning. Så jag tolkar Keni:s inlägg, försäkringar är ingen välgörenhetspryl.
Dom är utsugare hela bunten som försöker nalla varje cent dom kommer åt.
Betala inte försäkringspremen då, du vet, det är ditt beslut att teckna försäkring eller ej...
September 16, 2007
csm101 wrote: [quote=engine52]Fattar inte heller varför man måste besväras av ärr för att få ut ersättning. Så jag tolkar Keni:s inlägg, försäkringar är ingen välgörenhetspryl.
Betala inte försäkringspremen då, du vet, det är ditt beslut att teckna försäkring eller ej...
Vad är du för idiot egentligen? Läs mitt inlägg.
August 11, 2005
engine52 wrote: [quote=csm101][quote=engine52]Fattar inte heller varför man måste besväras av ärr för att få ut ersättning. Så jag tolkar Keni:s inlägg, försäkringar är ingen välgörenhetspryl.
Vad är du för idiot egentligen? Läs mitt inlägg.
Jag tänkte be om ursäkt för att misstolkat dig men det kan du glömma nu, dumnöt...
November 27, 2003
engine52 wrote: csm101: du tolkar som en röv och är på G att ge en ursäkt tills du märker att det står "idiot" i mitt inlägg då blir du istället sur och ger fan i ursäkten.
Tolkade jag det rätt?
Ja och du förtjänar ingen heller när du inte kan hålla igen.
//Andreas
August 11, 2005
Delph1 wrote: [quote=engine52]csm101: du tolkar som en röv och är på G att ge en ursäkt tills du märker att det står "idiot" i mitt inlägg då blir du istället sur och ger fan i ursäkten.
Tolkade jag det rätt?
Ja och du förtjänar ingen heller när du inte kan hålla igen.
//Andreas
Tack.
Lustig läsning när man i andra trådar pikar dom som får A-Kassa..
Snacka om att suga åt sej oförtjänta slantar..
🙄 :cy:
Personligen har jag väl X antal långschalar att hämta om jag börjar grina över mina ärr då.. Men det gör jag inte..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)