July 16, 2001
Här har ni den första snubben som köpt Spendrups öl på aluminiumflaska, iaf enligt killen i baren på Grand i Ludvika!!! :bgrin: Fan va de är härliga att dricka ur... om ni vill gratulera eller avguda mig så kan ni ju skriva här ! :eye:
Bild på flaska: http://images.tradera.com/9/24.....1919_1.jpg
July 16, 2001
Miztro wrote: Glas bevarar smaken mer,, så är det bara.. tycker att det är illa att ta bort flaskorna i framtiden!!!
Man måste hänga med i utvecklingen. Jag vet inte om du har provat att dricka ur en aluminiumflaska men jag tycker iaf att det var härligt, sen får man ju kolla på de praktiska delarna. Lättare = billigare frakt, aluminium = i praktiken okrossbart, inga farliga tillhyggen vid barslagsmål, bättre kylning, inget krossat glas på gator eller golv.
Heja aluminiumflaskor!! 😀
June 28, 2001
grattis, allt jag kan säja är att jag betalade för 6st cider idag och drack 3st och någon snodde resten. det jävlar ska jag ta igen när skolan börjar till hösten.
jag måste även gratulera mig själv att mina reflexer är såpas bra att jag kan skriva utan att stava totalt fel och blunda sammtidigt även efter 4 öl och 3 cider + endel vodka. och en jävla joggingrunda.
"luffig jude öl"??? Vad menar du?? tre ord utan sammanhang... Menar du luffig judeöl??? och om du menar det så undrar jag vad jude/judar har med saken att göra?
Om du menar att det skulle vara dåligt så borde du använda andra, mindre rasistiska ord!
Eller har jag missförstått något??
July 16, 2001
Smirnoff wrote: Tufft, hur mycket kostar en sådan öl samt vad är alkohol halten?
Dessutom, är den lika lätt att böja som en vanlig Alu-burk?
Spendrups Export finns tydligen än så länge bara här i Ludvika, på Grand Hotell. Den kostar 45 kr, rymmer 33cl och ligger på 5%, ganska dyr med andra ord. Den är mycket mer robust än en vanlig burk.
July 16, 2001
Mind wrote: hah, jag skulle vilja se ett blidtest på om ni märker skillnad på burk o glas.
Jag håller med, ni kan ju läsa den här artikeln.
http://arkiv.falukuriren.se/se.....c-number=1
2 Guest(s)