October 2, 2003
Nu är det så att jag bara har uppkörningen kvar och den är bokad 😀 Jag ska köpa en bil men undrar om ni har några bra förslag..jag vill att den skall dra relativt lite bensin men ändå vara pigg (då blir det en liten bil) Max priset är 70.000:-
Så får se om ni kan komma med några bra förslag nu... 🙂
Bilar som jag har tittat på:
Peugot 206 (GTI)
Toyota Celica
Ford focus 2.0 (den lilla versionen)
Edit: försäkring och reservdelar skall inte vara dyrt.
June 3, 2001
Bennos wrote: Bilar som jag har tittat på:
Peugot 206 (GTI)
Toyota Celica
Hmm... finns massor av kul bilar för 70 kex. 🙂
Min syster har en 206 GTI, hon är nöjd men jag gillar inte utsidan så mycket.
Toyota Celica - herregud så trist bil. :blink:
Ford Fikus/fucked us är visserligen rätt go. 🙂
February 4, 2005
http://www.blocket.se/view/452.....038;city=0
Mycket rolig bil, drar iof lite mer än en "liten" bil...
men eftersom du kollade på GTI moden av Peugot så antar jag att du hellre har en pigg bil istället för minsta soppa kostnaden.
EN kompis har en liknande, kommer tyvärr inte ihåg vilken model de va, men den hade (5-cylindrig) 2.2L 4-hjulsdrift och Turbo + att den va jäkligt härlig att åka 😀
Va jag vet så drog hans bil ca 1.2L milen.
December 29, 2003
Skulle nog inte välja pegeout då det nog är rätt tävlingsdyra delar, och heter den GTI kan du fethajja att försäkringen inte är billig.
Sen ekvationen soppasnål och pigg går inte ihop, nån som bil finns tyvärr inte än, och lägger man då till att den ska vara pigg oxå så spricker det mesta med försäkringen.
Jag skulle föreslå en Golf eller liknande. Kanske en Audi A3 men då är delarna rätt dyra oxå.
Eller en MB c-klass, en bil med lite klass...
Sions: Du tänker nog på Audi S4, men då kan han räkna med dyra delar och ett ganska hög soppakostnad och så, dom har 2,2 liter turbofemma på 220-230 hk. Iofs grymt driftsäkra så inte säkert man behöver laga så mycket men samtidigt så kan dom vara grymt spöade oxå.
October 2, 2003
Gueno wrote: [quote=Bennos]Bilar som jag har tittat på:
Peugot 206 (GTI)
Toyota Celica
Hmm... finns massor av kul bilar för 70 kex. 🙂
Min syster har en 206 GTI, hon är nöjd men jag gillar inte utsidan så mycket.
Toyota Celica - herregud så trist bil. :blink:
Ford Fikus/fucked us är visserligen rätt go. 🙂
mm..206:an låter väldigt lockande eftersom man kan få en så pass ny bil för pengarna.. typ en 00:a plus att den är så bränslesnål.
October 2, 2003
Spinnjonte wrote: Skulle nog inte välja pegeout då det nog är rätt tävlingsdyra delar, och heter den GTI kan du fethajja att försäkringen inte är billig.
Sen ekvationen soppasnål och pigg går inte ihop, nån som bil finns tyvärr inte än, och lägger man då till att den ska vara pigg oxå så spricker det mesta med försäkringen.
Jag skulle föreslå en Golf eller liknande. Kanske en Audi A3 men då är delarna rätt dyra oxå.
Eller en MB c-klass, en bil med lite klass...
GTI har inte så dyr försäkring om man kollar på länsförsäkringar. Om jag skriver den på farsan ligger helförsäkringen runt 7000:- för ett år. Och den är ganska bränslesnål då den dricker ca 0.87L på blandad körning.
September 28, 2002
October 2, 2003
Dehman wrote: [quote=Bennos][quote=Dehman]Hade jag haft dem pengarna hade jag inte tvekat en sekund på att köpa en Audi S2 😉
nja...jag vill ha en relativt ny bil som inte behöver åka in till mekanikern varannan fredag.
Okej, då hade jag tagit en Audi A3. 😉
Jo det har jag faktiskt tänkt på. Den är ganska liten och är nog väldigt körvänlig 🙂
June 27, 2002
Jag hade då inte tagit en skräpig Ford.
Svärföräldrarna har en Focus och den är väl ett par år, den fick de lämna in för dörr byte för att det hade börjat rosta..:) Skitbilar. Köpt en BMW eller Japanare och det första du gör är att skicka in den för rost koll och underredsbehandling.
December 13, 2003
Inte vad jag hade köpt men här har du en rolig och billig bil.
http://www.blocket.se/view/445.....038;city=0
Jag hade köpt mig en sån här:
http://www.blocket.se/view/429.....038;city=0
Jag har uppkörning på fredag men inga pengar till bil 😛
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
May 17, 2002
Vore det inte bättre att skaffa sig en lite större och säkrare bil nu när körtkortet är nytt. Iof så är det rätt trist när det kostar mycket pengar i soppa och försäkring men den dagen det smäller är man ändå rätt glad att man valde att ha lite plåt runt omkring sig.
Skulle jag vara du så skulle nog jag välja att köpa något störra, kanske en 850 eller en 9-3/900.
April 7, 2002
Krqagyzzz wrote: Vore det inte bättre att skaffa sig en lite större och säkrare bil nu när körtkortet är nytt. Iof så är det rätt trist när det kostar mycket pengar i soppa och försäkring men den dagen det smäller är man ändå rätt glad att man valde att ha lite plåt runt omkring sig.
Skulle jag vara du så skulle nog jag välja att köpa något störra, kanske en 850 eller en 9-3/900.
Håller med här, inte för att va en partypooper, men köp ingen go-kartbil som förstabil. Jag var jävligt glad att jag hade en 240 när jag körde av vägen när jag gjorde lumpen... Skaffade en Golf vr6 ett halvår efter lumpen och då hade man liksom kört av sig lite av de där riktigt galna körningarna... (Har dock inte kvar vr6:an var lite onödig att ha när man pluggar)
Bara ett tips... Kanske satsa på en sjysst säker bil fast med lite hitech-prylar typ gps dvd å 5.1 ljud och lite annat smått och gott.
2 Guest(s)