May 17, 2002
Sions wrote: Bara så ni vet så är nya Golf bättre i krocktester men då ska det vara nyare än -00 o då blir det ju dyrare oxå.
även om en liten bil får en massa stjärnor i krocktester så betyder inte det att den är säker vid en kollision. Då man krockar med en annan bil så är det plåt och tyngd som räknas.
October 2, 2003
hmm...tro mig eller ej men jag faller inte för en råtrimmad 740 med 300+ hk...sedan kanske jag skall säga att jag inte är den som gillar att åka i maxfart hela tiden och stila för kompisarna, speciellt då tre jag känner har dött i bilolycka (tre olika olyckor) den senaste tiden. Därför tänker jag på farten. Så det där med att jag kommer krocka tror jag inte riktigt på
May 23, 2002
Bennos wrote: Därför tänker jag på farten. Så det där med att jag kommer krocka tror jag inte riktigt på
Det gör ingen, krävs ingen fart för att man ska krocka som nybörjare...
Btw, köp en Saab NG900/9-3, 185hk. Klarar galant 0.7l på lansväg. Chip, filter och avgas. ger närmare 300hk utan förändrad förbrukning...
February 1, 2004
[Gamepredator wrote: Sulan] Btw, köp en Saab NG900/9-3, 185hk. Klarar galant 0.7l på lansväg. Chip, filter och avgas. ger närmare 300hk utan förändrad förbrukning...
Ja det gäller att vara optimist. Det är ett bra förslag på bil men klart att den drar mer än 0.7l/mil chippad även om man har ägg under pedalen. Visserligen ska det inte vara mycket skillnad när turbon får vara i fred, alltså i jämn fart, men lite skillnad borde det vara...
Jag har en ochippad 9000 med 200hk och den är väldigt snål när man kör lugnt och inte alltför fort. Men det är stor skillnad att marscha 120 och typ 100 km/h... Den drar nog lite över 0.8 i 120...
February 4, 2005
Bennos wrote: Därför tänker jag på farten. Så det där med att jag kommer krocka tror jag inte riktigt på
Varför kollade du på en Peugot 205 GTI om du inte tänkte på fart/acc?
Man behöver tyvärr ingen super bil för att krocka, köp en lite större bil istället an vara värt det. (det behöver inte vara du som är den som skapar olyckan)
Om du vill sitta maximalt säkert kan du alltid bygga en NASCAR bil 😛
http://auto.howstuffworks.com/.....safety.htm
September 5, 2001
Jag skulle nog köpt någon pegga, absolut inte GTI. Bara något relativt nytt som du kan ha..säg 405 95:a 13000 mil för max 35k (har sett Mi16 lemans för det priset så en icke lemans eller mi16 borde vara billigare) så sparar du både på försäkringen och på resten av dina pengar.
Spara pengarna, köp en Honda Civic Type-R, roligare bil i "gti" klassen finns nog inte. Eller varför inte ta en tripp ner till das faterland och köpa sig en Porche 944 lr dylikt.
Det är mycket av pengarna som kommer gå åt försäkringen om du ska ha en "GTI" bil, sen hur du kör antagligen reservdelar och kan du ingeting själv ja då kan det blir riktigt dyrt.
edit: inte 35 000k utan 35k
May 23, 2002
makhra wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan] Btw, köp en Saab NG900/9-3, 185hk. Klarar galant 0.7l på lansväg. Chip, filter och avgas. ger närmare 300hk utan förändrad förbrukning...
Ja det gäller att vara optimist. Det är ett bra förslag på bil men klart att den drar mer än 0.7l/mil chippad även om man har ägg under pedalen. Visserligen ska det inte vara mycket skillnad när turbon får vara i fred, alltså i jämn fart, men lite skillnad borde det vara...
Jag har en ochippad 9000 med 200hk och den är väldigt snål när man kör lugnt och inte alltför fort. Men det är stor skillnad att marscha 120 och typ 100 km/h... Den drar nog lite över 0.8 i 120...
Låter man turbon vara ifred så är bilen som orginal, fast med optimerad tändkurva etc. En 9000 är dessutom större och tyngre, samt något större motor.
Btw. Saab 9000 är en jäkligt bra bil den med, snuskigt fin komfort...
February 1, 2004
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=makhra][quote=[Gamepredator] Sulan] Btw, köp en Saab NG900/9-3, 185hk. Klarar galant 0.7l på lansväg. Chip, filter och avgas. ger närmare 300hk utan förändrad förbrukning...
Ja det gäller att vara optimist. Det är ett bra förslag på bil men klart att den drar mer än 0.7l/mil chippad även om man har ägg under pedalen. Visserligen ska det inte vara mycket skillnad när turbon får vara i fred, alltså i jämn fart, men lite skillnad borde det vara...
Jag har en ochippad 9000 med 200hk och den är väldigt snål när man kör lugnt och inte alltför fort. Men det är stor skillnad att marscha 120 och typ 100 km/h... Den drar nog lite över 0.8 i 120...
Låter man turbon vara ifred så är bilen som orginal, fast med optimerad tändkurva etc. En 9000 är dessutom större och tyngre, samt något större motor.
Btw. Saab 9000 är en jäkligt bra bil den med, snuskigt fin komfort...
Hehe, en sån trimmning skulle jag ju gjort i så fall. Men inte så stabilt att göra det på en långmilare som min...
Det är bra komfort inuti med stolar å ergonomi men den är inte speciellt tyst, särskilt vindbruset är rätt högt. Motorn låter inte så himla upphetsande förutom turbon då... Men annars är det en kanonbil.
November 4, 2002
Dry_Ice wrote: Sen spelar det inte så stor roll vilken bil man har när det smäller rejält, allt över 90 km/h kan man betrakta sig sågottsom död, vilken bil det än är...
Ehh? Har du bott i en grotta det senaste decenniet?
Smäller du i 90 knyck i en 9-3SS eller 9-5 så är det bara att kliva ur och knalla hem. 9-5 är världens säkraste bil enligt Folksam som har undersökt över 60000 bilolyckor.
btw. Har en polare som blåste in i ett par träd med en BMW 325 -86. För nåt år sen. Han körde i 140blås.. Han gick själv därifrån.. Tycker mest synd om bilen då det var min gamla.. 😉
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
February 1, 2004
GeneSiS wrote: [quote=Dry_Ice]Sen spelar det inte så stor roll vilken bil man har när det smäller rejält, allt över 90 km/h kan man betrakta sig sågottsom död, vilken bil det än är...
Ehh? Har du bott i en grotta det senaste decenniet?
Smäller du i 90 knyck i en 9-3SS eller 9-5 så är det bara att kliva ur och knalla hem. 9-5 är världens säkraste bil enligt Folksam som har undersökt över 60000 bilolyckor.
btw. Har en polare som blåste in i ett par träd med en BMW 325 -86. För nåt år sen. Han körde i 140blås.. Han gick själv därifrån.. Tycker mest synd om bilen då det var min gamla.. 😉
Oj, har inte jättekoll på när 3-serierna bytte modell men den gamla (som fanns som den första M3:an) hade riktigt dåligt säkerhetsrykte så han måste haft jättetur.
June 3, 2001
GeneSiS wrote: Ehh? Har du bott i en grotta det senaste decenniet?
Smäller du i 90 knyck i en 9-3SS eller 9-5 så är det bara att kliva ur och knalla hem.
Jo tjena.
Visserligen klarade jag mig fint när jag smällde med en 900 men våran "bromssträcka" var ca 6-7 meter.
Frontar du är det typ 0,5-1 meter.
Att bara gå hem är en fet överdrift.
March 15, 2002
Varför inte köpa en BRA bil
3 Guest(s)