September 12, 2001
Lord_Kvadd wrote: Nu minns jag inte med säkerhet men det skulle väl gå att stoppa ner ett finger eller en hand i flytande kväve utan att skadas? Vill minnas jag läste om något överklockningsevent i USA där flera av de större överklockningsprofilerna fick doppa händerna i det utan att något hände. Handen var tillräckligt varm för att kvävet skulle evaporeras direkt innan det kom i kontakt med handen.
Nu är jag ju dock väldigt osäker, så även om vi har tillgång till en hel del flytande kväve här så tänker jag inte försöka mig på att stoppa ner handen i någon behållare :cy:
Var lugn för det du, Vitamin-C har ju anmält sig för en närmare studie vad gäller temperaturkontroll. 😉
Lord_Kvadd wrote: Nu minns jag inte med säkerhet men det skulle väl gå att stoppa ner ett finger eller en hand i flytande kväve utan att skadas? Vill minnas jag läste om något överklockningsevent i USA där flera av de större överklockningsprofilerna fick doppa händerna i det utan att något hände. Handen var tillräckligt varm för att kvävet skulle evaporeras direkt innan det kom i kontakt med handen.
Nu är jag ju dock väldigt osäker, så även om vi har tillgång till en hel del flytande kväve här så tänker jag inte försöka mig på att stoppa ner handen i någon behållare :cy:
En kort stund är det möjligt att göra det, eftersom kroppsvärmen gör att det i princip bara blir en "hinna" av ånga, dock inget att rekommendera någon längre tid.
Hade mycket lattjo med flytande kväve och syre nere på fabriken när den fanns.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 12, 2001
Vitamin-C wrote: vi kommer snart att se 😀
*frivillig testare och hjälte tar sig till närmaste tågstation iförd bästa bomberjacka från 20 talet, vantar, flygarglasögon, mustach, halsduk, läderhjälm, redo för att testa närmaste vattenbehållare*
Den där outfiten skulle jag allt vilja se! 😀
1 Guest(s)