December 28, 2004
obelix wrote: Men det jag reagerar mest på är alla dessa som slår sig för bröstet och säger att man ska göra sin plikt för konungalandet Sverige, och att man ska visa respekt för dom som har gjort värnplikten, och att dom som inte har gjort den är svikare... :)R
Se det ifrån denna synvinkeln då.
Om det blir krig i Sverige, vill du vara rädd som fan, sitta där i din källare som tids nog blir sönderbombad eller vill du agera och göra en insats för ditt land?
Man slår sig för bröstet för man vet vad man gjorde och hur man hade det i lumpen.
Så som man levde där kommer man aldrig uppleva igen om det inte blir krig.
Man känner sig stolt över det man gjorde.
June 27, 2002
Collateral wrote: [quote=obelix]Men det jag reagerar mest på är alla dessa som slår sig för bröstet och säger att man ska göra sin plikt för konungalandet Sverige, och att man ska visa respekt för dom som har gjort värnplikten, och att dom som inte har gjort den är svikare... :)R
Se det ifrån denna synvinkeln då.
Om det blir krig i Sverige, vill du vara rädd som fan, sitta där i din källare som tids nog blir sönderbombad eller vill du agera och göra en insats för ditt land?
Man slår sig för bröstet för man vet vad man gjorde och hur man hade det i lumpen.
Det blir inte krig i Sverige.
February 12, 2003
Redfaction wrote: Det blir inte krig i Sverige.
Nej precis. För sverige är störst, bäst, säkrast, vackrast och har volvo, eller hur? Det är ungefär som påståendet "det blir inga jordskalv i sverige", och sen efteråt är man överlycklig att "ingen kom till skada" när skalvet mätt 1.4 på richterskalan...
January 13, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Redfaction]Det blir inte krig i Sverige.
Nej precis. För sverige är störst, bäst, säkrast, vackrast och har volvo, eller hur? Det är ungefär som påståendet "det blir inga jordskalv i sverige", och sen efteråt är man överlycklig att "ingen kom till skada" när skalvet mätt 1.4 på richterskalan...
Det blir inget krig i Sverige för Sverige styrs av veklingar och att kriga mot oss är som att sova med pyjamas.
June 23, 2002
Mean Machine wrote: [quote=Redfaction]Det blir inte krig i Sverige.
Att du jämnför jordskalv och krig är humor.
February 12, 2003
macrus wrote: [quote=Mean Machine][quote=Redfaction]Det blir inte krig i Sverige.
Att du jämnför jordskalv och krig är humor.
Jag jämför påståenden, inte jordskalv och krig. 😉
January 12, 2004
Collateral wrote: Se det ifrån denna synvinkeln då.
Om det blir krig i Sverige, vill du vara rädd som fan, sitta där i din källare som tids nog blir sönderbombad eller vill du agera och göra en insats för ditt land?Man slår sig för bröstet för man vet vad man gjorde och hur man hade det i lumpen.
har gjort lumpen, och inte attans känner jag mig stolt eller slår mig för bröstet för det.
Och då var jag en sådan stridis vid tillfället att jag höll på att bli befodrad eftersom vårat GB inte klarade av uppgiften.
Och iom att jag är sjukvårdsutbildad så vet jag vad jag kommer att göra vid ett ev krig.
July 19, 2001
Sluta sabba upp tråden! Här har Collateral laddat upp massa skitfina bilder och så dampas tråden sönder.
Som sagt var det riktigt schysta bilder! Ni hade tur som hade ett sådant fint väder. I Stockholm var det molnigt så nästan allt flyg blev inställt.
Vilken kamera använde du?
December 28, 2004
HELIX wrote: Som sagt var det riktigt schysta bilder! Ni hade tur som hade ett sådant fint väder. I Stockholm var det molnigt så nästan allt flyg blev inställt.
Vilken kamera använde du?
Japp man tackar 🙂
Jag kör med en nybörjarkamera, Nikon Coolpix 7600.
Den får duga tills ekonomin ökar.
Missade JAS planen när dom flög, var inte tillräckligt kvick :/
June 27, 2002
beta wrote: [quote=Mean Machine][quote=Redfaction]Det blir inte krig i Sverige.
Det blir inget krig i Sverige för Sverige styrs av veklingar och att kriga mot oss är som att sova med pyjamas.
För att vi är neutrala.
1 Guest(s)