February 1, 2002
Krqagyzzz wrote: så här är det.
30-väg --> vid 50 ryker kortet
50-väg --> vid 80 ryker kortet
70-väg --> vid 100 ryker kortet
90-väg --> vid 120 ryker kortet
110-väg --> vid 140 ryker kortet.
Allt detta har jag fått bekräftat av en polis vid polisens kontor i GBG.
Stämmer skitbra 🙂
May 17, 2002
Starscream wrote: [quote=Krqagyzzz]så här är det.
30-väg --> vid 50 ryker kortet
50-väg --> vid 80 ryker kortet
70-väg --> vid 100 ryker kortet
90-väg --> vid 120 ryker kortet
110-väg --> vid 140 ryker kortet.
Allt detta har jag fått bekräftat av en polis vid polisens kontor i GBG.
Stämmer skitbra 🙂
sedan kan det vara så att vissa poliser har fått för sig att körkortet ryker när man passerar gränsen dvs, om man kör 81 på en 50-väg, men det är ju bara bra. Och till sist. Erkänn aldrig! ALRDRIG! Samt glöm inte att alla beslut går att överklaga.
September 5, 2001
är det olika regler för olika städer? kan nästan trot:)
har fåt tlära mig förra året när jag gick på körskola att det inte finns nån speceill gräns för när körkortet ryker på 30vägar (om det är vid skolor/dagis så kan det ryka fortare än 20km/h)
sen fick jag lära mig:
50 vägar ryker det vi 70
70vägar ----->100
90 ---->120
110--->140
March 11, 2003
SuperNova wrote: bra koll där på gränserna.. vill bara säga en sak:
110 väg och man kör i en helvetes mustang gt500 i 250 = man behåller kortet 🙂
hehe skämt o sido..
Fast det är ju inte många Shelby GT500 som gör 250. Och om de gör det är de ju inte direkt skojiga att köra i den hastigheten.....:)
De muskelbilarna är mer byggda för att smiska svensson vid rödljusen.
June 28, 2001
denstore wrote: [quote=SuperNova]bra koll där på gränserna.. vill bara säga en sak:
110 väg och man kör i en helvetes mustang gt500 i 250 = man behåller kortet 🙂
hehe skämt o sido..
Fast det är ju inte många Shelby GT500 som gör 250. Och om de gör det är de ju inte direkt skojiga att köra i den hastigheten.....:)
De muskelbilarna är mer byggda för att smiska svensson vid rödljusen.
ohh dom är inte stabila i sådana farter, men jäääääääävlar vilken känsla det är.
som att åka båt alltså, det ger en kick !
ungifär som att köra morsans 740 86a med orginaldämpare som är sletna otta inibarafasiken i 170, MAAAAAAAAMMMMAAAAAAAA !!!!!! :cy:
btw, dom är benhårda vid 30gränsen, speciellt om det är en skola inom en radie av 2km.
en kompis morsa som har haft körkort i evigheter blev av med det så det rök om det för hon log i runt 45kmh.
enda gångerna jag kör i 30 är på fartbulor.
February 12, 2002
Mind wrote: [quote=SuperNova]man tycker ju att ungarna bör lära sig det i skolan om någon stans att inte springa ut på vägen...
exakt, hade det inte varit för pansionärer och dumma ungar skulle vi ha haft en autoban rakt igenom köpcentrumen.
Barn tänker inte som "vi".. Så är det bara.. De som verkar uppenbart för "oss" ser de ur ett helt annat perspektiv.. (Samma gäller äldre människor..)
February 1, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Mind][quote=SuperNova]man tycker ju att ungarna bör lära sig det i skolan om någon stans att inte springa ut på vägen...
exakt, hade det inte varit för pansionärer och dumma ungar skulle vi ha haft en autoban rakt igenom köpcentrumen.
Barn tänker inte som "vi".. Så är det bara.. De som verkar uppenbart för "oss" ser de ur ett helt annat perspektiv.. (Samma gäller äldre människor..)
Barn tänker inte alls .....
1 Guest(s)