Fortkörning i USA|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fortkörning i USA
Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 3, 2008 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej,
Var i Florida förra veckan och blev fasttagen för fortkörning.
Då jag körde 105mph på en 60mph väg, dvs 45mph för fort, så tas tydligen "fallet" automatiskt till domstol. Då jag tyvärr inte bor i USA så är jag inte så sugen på att åka dit endast för att få veta att jag ska betala massa böter.
Polisen som stoppade mig sa någonting om att man kunde ringa myndigheterna i Florida och komma överens om någon "settlement" med dem.
Någon som har någon som helst erfarenhet av detta?
Är inte så sugen på att få reda på att man inte är välkommen in i landet igen.

bigMan
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 88
1210039
December 3, 2008 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Inge erfarenhet men om man tittar på den sjuka big brother tänkandet USA har så är det bäst och ringa och lösa det, då du annars som du säger lär märka det när du ska in i USA nästa gång.

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
1210040
December 3, 2008 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vill verkligen inte få det att låta som att jag dömer dig, jag är rent nyfiken. Varför körde du nästan dubbelt så fort än lagligt? Var det en sån där oändligt lång raksträcka på landsvägen?

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1210043
December 3, 2008 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote: Jag vill verkligen inte få det att låta som att jag dömer dig, jag är rent nyfiken. Varför körde du nästan dubbelt så fort än lagligt? Var det en sån där oändligt lång raksträcka på landsvägen?

Bra fråga, du körde (motsvarande) 168km/h på en 96 väg. Rejäl "övertramp" om man säger så. 🙂

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1210048
December 3, 2008 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Hans mamma hade bakat jättegoda pepparkakor som han bara ville hem till.

Nä men allvarligt tror jag, som bigman säger, att du verkligen ska ta tag i det, as soon as possible. Ett tips kanske kan vara att börja med att ringa svenska ambassaden någonstans i USA (Florida?). De kanske kan ha koll på hur man går vidare.

CTH
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
1210050
December 3, 2008 - 11:16 pm
sp_Permalink sp_Print

all fortkörning tas till domstol, i alla fall alla stater som jag har hört om. det finns säkert vissa som inte har det, hur som helst så är det inte riktigt så farligt som det låter. De flesta går till domstolen och försöker förklara sig och får nästan alltid lite lägre böter.

Om du hade varit amerikan och missat ett domstolsdatum utan att säga till innan så hade ditt körkort blivit indraget tills du betalat böterna. Vad för adress angav du? Din svenska?

Men ring dem och prata lite med dem, det går säkert att lösa på något sätt.
Skulle bli mycket förvånad om någon skulle säga att du inte fick åka tillbaka till usa igen 🙂

Jag bor i USA just nu och det högsta jag har sett på motorvägarna här är 65 mph, dvs drygt 100 kmh vilket är otroligt lågt i jämförelse med hur bra vägar det är. Men 105 mph är ganska duktigt ändå 🙂

Marcan-
Member
Medlem
1210108
December 4, 2008 - 1:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote: Jag vill verkligen inte få det att låta som att jag dömer dig, jag är rent nyfiken. Varför körde du nästan dubbelt så fort än lagligt? Var det en sån där oändligt lång raksträcka på landsvägen?

Var rätt tomt på den sträckan där jag gasade på. Skulle åka och snorkla utanför Key Largo och båten som vi skulle på gick klockan tolv.

CTH wrote: all fortkörning tas till domstol, i alla fall alla stater som jag har hört om.

Jag fick höra att 30mph och över gick till domstol, resten var "bara" böter. Stod även så i brochyren jag fick.

CTH wrote: Vad för adress angav du? Din svenska?

Jag gav dem min engelska nuvarande address. Jag hade dessutom inget pass att visa upp när jag blev stoppad så allt de har på mig är mitt personnummer, vilket de noterade ner som "körkortsnummer", mitt namn, hyrbilens uppgifter och min engelska address.

CTH wrote: Jag bor i USA just nu och det högsta jag har sett på motorvägarna här är 65 mph, dvs drygt 100 kmh vilket är otroligt lågt i jämförelse med hur bra vägar det är. Men 105 mph är ganska duktigt ändå 🙂

Då vet du ju hur breda och raka vägarna är, klart man vill trycka på lite när det är tomt på vägen. 😉

När jag fick syn på poliserna så bromsade jag såklart ner och det såg de klart och tydligt. Tyvärr var det försent som han sa eftersom ett trafikflygplan redan fått mig med en medelhastighet av 105mph en kvarts mile tidigare. 🙄

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
1210110
December 4, 2008 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

För skojs skull vill jag vet vad för bil du körde vid fortkörningen ? 😉

Marcan-
Member
Medlem
1210112
December 4, 2008 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found] Pontic G6

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1210127
December 4, 2008 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Fortkörning i USA var det! :)R

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
1210284
December 5, 2008 - 12:25 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Fortkörning i USA var det! :)R

Snygg styling på slutet, och vilka kloka ord han sa i rätten.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1210380
December 6, 2008 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

Malle har du inte lärt dig att det är en dödssynd att köra för fort?

Gud kommer straffa dig.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 533
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL