June 19, 2002

Efter att åskan tog min förra dator vilket ni kan läsa om i en annan tråd har jag suttit vid en bärbar p2 300 som suger hårt.
Idag kom frälsningen, en IC7 och en 2.8GHz P4.
Jag kopplar in mitt gamla nätagg (som jag kollat utspänningarna på) till datorn och slår på. Fläktarna hoppar till, och inget annat händer.
*suck* tänker jag, men får tag på en kompis som har ett fungerande nätagg över. Jag lånar det, och kopplar in det till datorn. Jippi! den startar! men jag får ingen bild. Testar med ett annat grafikkort. Datorn är lika svart som innan. Testar med ett annat minne. Datorn är lika svart, jag låter den stå på lite längre. Då börjar det lukta rök. Slår av datorn, och ser att en spänningsregulator på moderkortet har gått sönder. En IC7 är alltså död, och kanske även två grafikkort (båda ti4200) och två minneskapslar (corsair pc3700 och OCZ pc3500 EL). Dessutom vet jag att mitt gamla 350w nätagg är trasigt. HELVETES JÄVLA FÖRBANNADE SKIT FAN FAN FAN FAN NU ORKAR JAG VERKLIGEN INTE LÄNGE!!!!
vad ska jag göra nu då? FAN FAN FAN FAN FAN FAN FN FAN FAN
Nu tar jag livet av mig.
:hrm: :hrm: :hrm: :hrm:
June 17, 2001

Jaja, nu är du i samma liga som jag...
Jag brände 1 mobo, 2 cpu 2 256mb noname 1 gfx på 2 minuter
Men å andra sidan så köpte jag 1 st Asus a7v333, 1 st Ati Radeon 9700pro, 1 st 512mb Hyper-X och 1 st xp2000+ för en mycket överkommlig slant
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
June 17, 2001

Pim_ wrote: .....max otur.....köp ett färdigplockat system eller en märkesdator nästa gång :bgrin:
Offtopic: Skön Avatar, killen
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
March 1, 2003

illa... fan vad jag skulle deppa ihop om det där hände mig.
och om att ta livet av dig... http://maddox.xmission.com/suicide.html hoppas den kan hjälpa dig (Hoppas du förstår att det är ett skämt).
October 10, 2002

[NH wrote: Noddan]HELVETES JÄVLA FÖRBANNADE SKIT FAN FAN FAN FAN NU ORKAR JAG VERKLIGEN INTE LÄNGE!!!!
vad ska jag göra nu då? FAN FAN FAN FAN FAN FAN FN FAN FANNu tar jag livet av mig.
![]()
![]()
![]()
:hrm: :hrm: :hrm: :hrm:
Se det positivt knodden, du kom ju i alla fall fram till en konstruktiv lösning på ditt problem. =)
1 Guest(s)