February 15, 2002
Ja, vad sägs om att arrangera forumets schackturnering, och utnämna forumets schackmästare? För att spela används med fördel någon gratis, enklare spelportal, såsom TV4:s spelsite. Sedan rapporteras resultaten in, en tabell sammanställs efter varje rond, och sedan kommer listan med nästa omgång, vilka som möter vilka osv. Tider blir det nog bäst om spelarna gör upp om själva, dock är det ju bra om ett slutdatum sätts, då alla matcher ska vara spelade. När sedan grundserien är färdigspelad, går några vidare till slutspel a la kvart-semi-final, där till slut en mästare koras. Någon intresserad? Anmäl ert intresse genom att skriva ett litet inlägg nedan!
Obs: Plz, inga nederlåtande kommentarer om detta är en dålig idé, skit i att skriva nåt då så ser jag att intresset inte finns....
PS: JoltMaster anmäler sig...
February 15, 2002
December 19, 2000
Schackturneringen blir av =) och för att göra det lite mer spännande har vi avsatt ett moderkort till den som vinner. Mest som ett symboliskt pris.
Läs om det här:
https://www.nordichardware.com...../index.php
Jag återkommer med mer info om turneringen
May 22, 2001
Hej alla,
Kan alla som är intressearade av detta skicka ett mail till mig på:
[email]jocke-s@mail12.calypso.net[/email]
Vi spelar så fort jag har fått ihop 20 st eller fler. Så kom igen & maila mig om ni ska vara med. Jag lägger upp spelschema sen så fort allt blir klart & hojta till om ni inte kan spela då. Speldag Lördag & söndag. Kan bytas om båda parter är med på det.
Upplägg:
Vi kommer köra att vi lottar fram dom som ska möta varandra.
grundspel:
Sen dom som vinner där kommer i en grupp.
& dom som förlorar i en grupp så möts dom.
Så den dom kommer av dom tre bästa i Grundspelet kommer till kvartsfinal.
Kvartsfinal:
Så det blir totalt 6 st spelare i kvartsfinal.
Semi:
och dom fyra bästa går vidare till semi då sen blir det final mellan dom två som kommer bäst där.
Final:
final & den som vinner får ett moderkort soltek.
Regler:
Machtid: 20 min.
Om det blir Remi blir det omspel.
Jag kommer övervaka alla machter.
Vart vi kommer att spela jo på detta ställe;
2 Guest(s)