Sannerligen en sport som främjar kamratandan och ökar respekten för varandras åsikter...Eller??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
Bara för några huliganer/firmor slåss behöver du inte smutskasta fotbollen.
För mig får gärna firmorna slåss bara inte oskyldiga kommer imellan vilket inte brukar hända direkt. Är man med i "leken" får man "leken" tåla.
Tacka vet jag fotboll, ser verkerligen fram emot att sätta mig och kolla på fotbollen ikväll även fast jag är gnagare.(DIF - HaIF, derby. ;))
Mitt liv skulle vara betydligt sämre utan fotbollen, på alla sätt.
March 11, 2003
Jag har alltid funderat över hur man kan framhålla fotboll som något som stärker moral och disciplin. Vad är det som är bra med att lära sig att det är OK att fuska, så länge inte domaren ser, och att det kan löna sig att ligga och kvida tills man får domsluten dit man vill?
September 5, 2001
Såklart att alla fotbollshatare påpekar detta...
Den som brinner för sporten är knappast ute och slåss, detta är vanliga idioter som får en kick av det. Inget som kan förknippas med fotbollen, men det är väl det som händer när man slåss på matcherna,på arenorna osv.
Tråkigt, tråkigt.
hawkie wrote: Såklart att alla fotbollshatare påpekar detta...
Den som brinner för sporten är knappast ute och slåss, detta är vanliga idioter som får en kick av det. Inget som kan förknippas med fotbollen, men det är väl det som händer när man slåss på matcherna,på arenorna osv.
Tråkigt, tråkigt.
Har läst en del om en kille som heter Zlatan, tydligen en lugn stillsam kille som spelar boll...
Men nog är det väl bollen som skall nickas, eller??
Eller är det "av misstag" det där händer?
Tror inte det.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2002
ilg@dd wrote: [quote=hawkie]Såklart att alla fotbollshatare påpekar detta...
Tråkigt, tråkigt.
Har läst en del om en kille som heter Zlatan, tydligen en lugn stillsam kille som spelar boll...
Men nog är det väl bollen som skall nickas, eller??
Eller är det "av misstag" det där händer?
Tror inte det.
Du tror att Zlatan bara är ute efter att slåss? Klart man blir upprörd ibland. Det har hänt att jag sparkat ner en och annan snubbe bakifrån när jag tappat humöret.
August 7, 2001
Borgare är dåliga bara för att det finns efterblivna idioter som slåss och säger nazistiska saker.
Vänsterbocket är dåligt för det finns fundamentalister som förstör en hel stadsdel när dom ska "demonstrera".
Göran Persson är dålig och borde avgå för att han tänkte högt i en intervju.
Fotboll är dåligt för att det finns folk som är uppblåsta idioter som slåss mot andra lags supportrar.
Jag tycker inte dom argumenten håller iallafall.
Min erfarenhet är att huliganer inte slåss för sina lag. Utan dom använder klubbarna som en anledning att få slåss. Dom bryr sig inte om fotbollen för fem öre.
Visst det är ett problem men därför är inte all fotboll skit.
Förutfattade meningar är vad jag kallar det.
January 5, 2002
macrus wrote: Bara för några huliganer/firmor slåss behöver du inte smutskasta fotbollen.
För mig får gärna firmorna slåss bara inte oskyldiga kommer imellan vilket inte brukar hända direkt. Är man med i "leken" får man "leken" tåla.
Tacka vet jag fotboll, ser verkerligen fram emot att sätta mig och kolla på fotbollen ikväll även fast jag är gnagare.(DIF - HaIF, derby. ;))
Mitt liv skulle vara betydligt sämre utan fotbollen, på alla sätt.
Instämmer till FULLO, verkligen varenda ord.
dree wrote: Borgare är dåliga bara för att det finns efterblivna idioter som slåss och säger nazistiska saker.
Vänsterbocket är dåligt för det finns fundamentalister som förstör en hel stadsdel när dom ska "demonstrera".
Göran Persson är dålig och borde avgå för att han tänkte högt i en intervju.
Fotboll är dåligt för att det finns folk som är uppblåsta idioter som slåss mot andra lags supportrar.
Jag tycker inte dom argumenten håller iallafall.
Min erfarenhet är att huliganer inte slåss för sina lag. Utan dom använder klubbarna som en anledning att få slåss. Dom bryr sig inte om fotbollen för fem öre.
Visst det är ett problem men därför är inte all fotboll skit.
Förutfattade meningar är vad jag kallar det.
Det är dit jag vill komma.
March 11, 2003
Xuestor wrote: Fotbollen stärker lagmoral och att hjälpa varandra,
Det ni fotbollshatare påpekar, är saker som inte är tillåtet inom fotboll, T.ex som slag under bältet i boxning, påkörning i formel 1, m.m.
Fattar ni inte de själva?
Men varför går det inte en enda jäkla match utan att någon blir varnad då? Är reglerna så svåra, eller är fotbollsspelare alltid korkade?
Hur kommer det sig att man i varje match filmar, fäller, sparkar, slår, eller gör något annat som bryter mot reglerna.
Varje gång jag försöker titta på en fotbollsmatch blir jag förbannad. Alltid är det någon idiot på planen som beter sig illa. Och sedan säger entusiasterna; -"men det har ju ingenting med fotbollen att göra, att folk i publiken beter sig illa."
Sicket bullshit. Om Zlatan och alla andra fårskallar hade betett sig bättre, och inte varit såna ömhudade primadonnor när de kan få en fördel av det, och ändå vara såna oerhörda machokillar när det skall bufflas med någon annan, så hade fotbollen fortfarande haft ett berättigande. Nu är det bara en lekhage för överbetalda dagisbarn med hävdnadskomplex.......
June 23, 2002
denstore wrote: [quote=Xuestor]Fotbollen stärker lagmoral och att hjälpa varandra,
Det ni fotbollshatare påpekar, är saker som inte är tillåtet inom fotboll, T.ex som slag under bältet i boxning, påkörning i formel 1, m.m.
Fattar ni inte de själva?
Men varför går det inte en enda jäkla match utan att någon blir varnad då? Är reglerna så svåra, eller är fotbollsspelare alltid korkade?
Hur kommer det sig att man i varje match filmar, fäller, sparkar, slår, eller gör något annat som bryter mot reglerna.
Varje gång jag försöker titta på en fotbollsmatch blir jag förbannad. Alltid är det någon idiot på planen som beter sig illa. Och sedan säger entusiasterna; -"men det far ju ingenting med fotbollen att göra, att folk i publiken beter sig illa."
Sicket bullshit. Om Zlatan och alla andra fårskallar hade betett sig bättre, och inte varit såna ömhudade primadonnor när de kan få en fördel av det, och ändå vara såna oerhörda machokillar när det skall bufflas med någon annan, så hade fotbollen fortfarande haft ett berättigande. Nu är det bara en lekhage för överbetalda dagisbarn med hävdnadskomplex.......
Men så är det ju i alla andra sporter också, vad jag sett?
Jag personligen tycker det skulle vara tråkigt att kolla på det om det inte hände nånting. Det är hett på planen, men det är ju inte ofta 2st spelare går ut som värsta fiender efter matchen. Sport är sport, det händer fula saker, folk som beter sig mindre bra osv. Sen att filmning ökat markant på senaste åren i fotboll är synd, förstör mycket av spelet.
Ja det håller jag med om, kan bli förbannad ibland när jag tittar på fotboll, men visst fan gillar jag fotboll lika mycket för det och inte går jag och slår sönder saker eller personer för jag blir lite arg.
Vet inte, men jag kan missförstod ditt inlägg nu men.
HaIF - DIF 2-1 för dom intresserade. :bgrin:
March 11, 2003
macrus wrote:
Men så är det ju i alla andra sporter också, vad jag sett?Jag personligen tycker det skulle vara tråkigt att kolla på det om det inte hände nånting. Det är hett på planen, men det är ju inte ofta 2st spelare går ut som värsta fiender efter matchen. Sport är sport, det händer fula saker, folk som beter sig mindre bra osv. Sen att filmning ökat markant på senaste åren i fotboll är synd, förstör mycket av spelet.
Ja det håller jag med om, kan bli förbannad ibland när jag tittar på fotboll, men visst fan gillar jag fotboll lika mycket för det och inte går jag och slår sönder saker eller personer för jag blir lite arg.Vet inte, men jag kan missförstod ditt inlägg nu men.
Det är inte alls så i alla sporter. Det finns massor av sporter där fusk och mygel inte lönar sig. Dock så har det blivit så i de stora och kapitalstarka sporterna idag. Möjligtvis med undantag av basketen, som har relativt lite våld och mygel. Självklart tänjer man gränser även där, men det har inte, som i fotbollen nästan blivit huvudsyftet.
Jag gillade faktiskt fotboll en gång i tiden. Dock så har jag tröttnat på att få se någon ligga och kvida fram tills att han får sin straff eller frispark. Det är fan oerhört hur snabbt man kan hela ett benbrott inom fotbollsvärlden. På fem minuter kan man gå från brytet lårben till att älga tvärs över planen som om ingenting hade hänt........
June 23, 2002
denstore wrote: [quote=macrus] Men så är det ju i alla andra sporter också, vad jag sett?
Jag personligen tycker det skulle vara tråkigt att kolla på det om det inte hände nånting. Det är hett på planen, men det är ju inte ofta 2st spelare går ut som värsta fiender efter matchen. Sport är sport, det händer fula saker, folk som beter sig mindre bra osv. Sen att filmning ökat markant på senaste åren i fotboll är synd, förstör mycket av spelet.
Ja det håller jag med om, kan bli förbannad ibland när jag tittar på fotboll, men visst fan gillar jag fotboll lika mycket för det och inte går jag och slår sönder saker eller personer för jag blir lite arg.Vet inte, men jag kan missförstod ditt inlägg nu men.
Det är inte alls så i alla sporter. Det finns massor av sporter där fusk och mygel inte lönar sig. Dock så har det blivit så i de stora och kapitalstarka sporterna idag. Möjligtvis med undantag av basketen, som har relativt lite våld och mygel. Självklart tänjer man gränser även där, men det har inte, som i fotbollen nästan blivit huvudsyftet.
Jag gillade faktiskt fotboll en gång i tiden. Dock så har jag tröttnat på att få se någon ligga och kvida fram tills att han får sin straff eller frispark. Det är fan oerhört hur snabbt man kan hela ett benbrott inom fotbollsvärlden. På fem minuter kan man gå från brytet lårben till att älga tvärs över planen som om ingenting hade hänt........
Japp, jag instämmer med att det är tråkigt o se hur dom ligger kvar o fånar sig när dom kan ställa sig upp och spela vidare. Dock har jag aldrig sett domaren gett frispark/straff för att dom legat kvar o muppat sig. Snarare när dom har filmat och liknande. Men det är just det, krav måste ställas på domarna. Är man proffsdomare ska man fan kunna döma som en sådan.
March 14, 2004
Tycker själv om fotboll och jag bryr mig inte för fem öre om huliganer slår ner varandra, pricis lika lite som jag bryr mig om att MC gängen slår ner varandra.
Dock när huliganerna börjar att göra saker på arenan så blir jag förbannad. Dom kan hålla på hur mycket dom vill bara dom gör det efter matchen.
3 Guest(s)