Fotbolls-EM 2008 - Lottningen|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fotbolls-EM 2008 - Lottningen
N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
sp_UserOfflineSmall Offline
1009001
January 28, 2006 - 11:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: N1ko: bara de 2 första i varje grupp som går vidare.
Jag tror dock Ukraina blåser Frankrike på en EM-plats.

jaja men så är "top 3" i varge grupp, hehe..

just det till er som håller på finland haha, säger jag än en gång att dom har verkligen INTE en chans mot portugal och serbien montenegro, de blir dom som går vidare i den gruppen.. bye bye

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
1009012
January 28, 2006 - 11:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Räkna inte bort Polen som också vann sin VM-kvalgrupp!

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
1009016
January 29, 2006 - 12:01 am
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: Räkna inte bort Polen som också vann sin VM-kvalgrupp!

okej vilka hade dom i sin grupp?? jag står fortfarande kvar vid serbien och portugal, 2 bra lag.. speciellt serbien, dom är extremt underskattade, men tro mig - dom kommer överaska!

Sardaukar
Member
Medlem
1009040
January 29, 2006 - 1:10 am
sp_Permalink sp_Print

N1ko wrote: [quote=Sardaukar]Räkna inte bort Polen som också vann sin VM-kvalgrupp!

okej vilka hade dom i sin grupp??

England och Österrike bl.a.

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
1009084
January 29, 2006 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

okej starkt av dom att komma vidare med england.. öserike, hmm vet faktiskt inte om dom är bra.. varför tjatar alla om EM? det är för fan VM i sommar, som enligt mig är roligare än EM? eller?

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
1009089
January 29, 2006 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

N1ko wrote: okej starkt av dom att komma vidare med england.. öserike, hmm vet faktiskt inte om dom är bra.. varför tjatar alla om EM? det är för fan VM i sommar, som enligt mig är roligare än EM? eller?

Finns en VM-tråd.

malicious
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 153
1009304
January 29, 2006 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Om inte Finland kan slå Portugal eller Serbien-Montenegro, hur fan ska då Sverige slå Spanien eller Danmark?

malicious
Medlem
1009307
January 29, 2006 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Grupp A är en helt öppen grupp mellan Portugal, Serbien-Montenegro och Finland, precis som grupp F är helt öppen mellan Danmark och Sverige (Spanien är självklara).

malicious
Medlem
1009309
January 29, 2006 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Finlands nya tränare Hodgson kommer att lyfta laget ordentligt. Det är en riktigt meriterad tränare som Finland har saknat ett bra tag.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1009311
January 29, 2006 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

malicious: Lugna ner dig lite, och du kunde gott samlat de tre senaste inläggen i ett och samma. I egenskap av finländare själv ber jag dig att se det hela med lite perspektiv också, visst, finland har bra spelare... Men många är bättre.

Sardaukar
Member
Medlem
1009350
January 29, 2006 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

malicious wrote: Grupp A är en helt öppen grupp mellan Portugal, Serbien-Montenegro och Finland, precis som grupp F är helt öppen mellan Danmark och Sverige (Spanien är självklara).

Om Spanien är självklara är även Portugal det. Sedan underskattar du Polen och Belgien en aaaaning.

Edit-knappen finns i övre högra hörnet i inläggen.

malicious
Medlem
1009358
January 29, 2006 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=malicious]Grupp A är en helt öppen grupp mellan Portugal, Serbien-Montenegro och Finland, precis som grupp F är helt öppen mellan Danmark och Sverige (Spanien är självklara).

Om Spanien är självklara är även Portugal det. Sedan underskattar du Polen och Belgien en aaaaning.

Edit-knappen finns i övre högra hörnet i inläggen.

Det verkar som DU överskattar Polen och Belgien en aning. Och ja, Portugal är minst lika självklara som Spanien! Har jag påstått någonting annat?

malicious
Medlem
1009359
January 29, 2006 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: malicious: Lugna ner dig lite, och du kunde gott samlat de tre senaste inläggen i ett och samma. I egenskap av finländare själv ber jag dig att se det hela med lite perspektiv också, visst, finland har bra spelare... Men många är bättre.

Påstår du att Polen, Belgien eller Serbien-Montenegro har bättre spelare än Finland? Gå och lägg dig.

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
1009371
January 29, 2006 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

malicious wrote: [quote=Mean Machine]malicious: Lugna ner dig lite, och du kunde gott samlat de tre senaste inläggen i ett och samma. I egenskap av finländare själv ber jag dig att se det hela med lite perspektiv också, visst, finland har bra spelare... Men många är bättre.

Påstår du att Polen, Belgien eller Serbien-Montenegro har bättre spelare än Finland? Gå och lägg dig.

det påstår nog fler än han wink serbien har i princip ett helt nytt lag med många nya unga och okända spelare, men vad jag har sett av dom prestera hittills mot spanien och bosnien så kommer dom att krossa finnarna som en fot krossar myror.. och mot portugal kommer det vara våldäkt på plan..

malicious
Medlem
1009373
January 29, 2006 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

N1ko wrote: [quote=malicious][quote=Mean Machine]malicious: Lugna ner dig lite, och du kunde gott samlat de tre senaste inläggen i ett och samma. I egenskap av finländare själv ber jag dig att se det hela med lite perspektiv också, visst, finland har bra spelare... Men många är bättre.

det påstår nog fler än han wink serbien har i princip ett helt nytt lag med många nya unga och okända spelare, men vad jag har sett av dom prestera hittills mot spanien och bosnien så kommer dom att krossa finnarna som en fot krossar myror.. och mot portugal kommer det vara våldäkt på plan..

Många nya och okända spelare. Precis det jag menade. Serbien-Montenegro har gjort en Wigan, så vi får väl se...

malicious
Medlem
1009376
January 29, 2006 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Den största delen av Serbien-Montenegros lag består av inhemska spelare. Dock har man ett par riktigt vassa spelare i de stora ligorna, ex Stankovic (Inter), Kezman (Atletico Madric), Ljuboja (Stuttgart), Krstajic (Schalke 04), Vidic (Manchester United!), men i mina ögon räcker det inte mot Finland.

Sardaukar
Member
Medlem
1009390
January 29, 2006 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

malicious wrote: Det verkar som DU överskattar Polen och Belgien en aning.

Jag har respekt för ett Polen som vinner sin VM-kvalgrupp. Det borde du också ha. Belgien är inte lika bra, dem har ni bra chans mot. Men inte självklart att ni vinner mot dem i Bryssel, eller hemma heller för den delen.

malicious wrote: Och ja, Portugal är minst lika självklara som Spanien! Har jag påstått någonting annat?

Ja...

malicious wrote: Grupp A är en helt öppen grupp mellan Portugal, Serbien-Montenegro och Finland, precis som grupp F är helt öppen mellan Danmark och Sverige (Spanien är självklara).

malicious wrote: Den största delen av Serbien-Montenegros lag består av inhemska spelare. Dock har man ett par riktigt vassa spelare i de stora ligorna, ex Stankovic (Inter), Kezman (Atletico Madric), Ljuboja (Stuttgart), Krstajic (Schalke 04), Vidic (Manchester United!), men i mina ögon räcker det inte mot Finland.

När ska du förstå att fotboll är en lagsport? Du bara rabblar upp massa spelare som spelar i bra ligor, men vad fan spelar det för roll i vilka klubbar man spelar om man inte spelar bra ihop? Enligt dina principer borde Real Madrid leda La liga överlägset.

Serbien gick till VM med inhemska spelare, Polen gjorde det och Sverige likaså.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1009392
January 29, 2006 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

malicious wrote: [quote=Mean Machine]malicious: Lugna ner dig lite, och du kunde gott samlat de tre senaste inläggen i ett och samma. I egenskap av finländare själv ber jag dig att se det hela med lite perspektiv också, visst, finland har bra spelare... Men många är bättre.

Jag påstår att åtminstone Belgien och Serbien-Montenegro är bättre, ja. Och varför, varför så cranky? Sockerbrist? 😉

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1009399
January 29, 2006 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: När ska du förstå att fotboll är en lagsport? Du bara rabblar upp massa spelare som spelar i bra ligor, men vad fan spelar det för roll i vilka klubbar man spelar om man inte spelar bra ihop? Enligt dina principer borde Real Madrid leda La liga överlägset.

Serbien gick till VM med inhemska spelare, Polen gjorde det och Sverige likaså.

Det roliga är ju att finland inte har så bra spelare som han beskriver. Lagspelet är inte så bra heller som sagt.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
1009401
January 29, 2006 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

gå och lägg er =P
varför man att ens har ett fotbolls-em är för att man ska kunna se vilket lag som är bäst istället för att diskutera och bråka om det!
alla vet att det finns bättre saker att bråka om, till exempel vilket lag som BORDE ha vunnit.

fast jag måste säga att jag blev lite förvånad över hur meriterade spelare finland hade, man har aldrig liksom tänkt på finnar som fotbollsspelare, och jag har nog aldrig ens hört talas om en finsk proffsspelare innan =)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 287
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL