February 17, 2004
Uppladdningen har redan börjat för många lag. Det är inte så lång tid kvar till starten av turneringen. Kan va intressant att höra hur ni tror det slutar, vilka favoriter har ni och ska ni titta nu när Sve inte är med?
Hur det slutar:
Tyskland
Argentina
Brasilien
Önskemål:
Italien
Brasilien
Argentina
En drömfinal mellan Ita och Bra. En pizza i vä hand och en Peroni i hö.
March 10, 2002
Jag kommer att se lika mycket som alla andra mästerskap, i princip alla matcher jag kan.
I år tror jag faktiskt England har en god chans. De har sitt bästa lag på många år och de är helt klart konkurrenskraftiga.
Tyskland, Argentina och Brasilien har inte jättestarka lag, dessutom inte speciellt bra förbundskaptener. Tror inte att någon av dem kommer vinna. Holland, Spanien och England håller jag som mina favoriter. Eventuellt en outsider från Afrika, kan Svennis styra upp Elfenbenskusten blir de riktigt farliga.
Italien tror jag inte på för fem öre i år. Visst de har en ruskig rutin, men tror inte det hjälper här. Bara att titta till Serie A, det bästa laget där har inte en enda italienare i startelvan.
Såhär tror jag och hoppas att det kommer sluta:
England
Spanien
Holland
Dessa kommer gå vidare från:
A:
Riktigt svår grupp, men jag säger Frankrike och SA.
B:
Denna är inte speciellt öppen imo.
Argentina
Nigeria
C:
England är givna här, sen tror jag nog att USA tar den sista platsen. De kommer att ha grymt stöd på läktarna.
D:
Är ännu en svår grupp, Tyskland maler sitt motstånd i vanlig ordning, sen hoppas jag nog på Serbien, de har ett ungt och spännande lag. Men både Ghana och Australien är bra.
E:
Här ska bara Holland och Danmark gå vidare.
F:
Italien och Paraguay tar detta, om inte Slovakien överraskar.
G:
Brasilien kommer förmodligen vinna, sedan tror och hoppas jag att Svennis ivorianer tar andraplatsen.
H:
Här kommer Spanien vinna utan problem, sedan kan vem som helst gå vidare av Schweiz, Chile och Honduras.
August 7, 2001
1: Tyskland
2: Danmark
3: England
Jag tror att Bendtners mystiska och fumliga tur att alltid slå in sina egna returer osv i straffområdet kommer slå in så att han vinner skytteligan.
Och Schweinsteiger kommer bli VM´s kung 🙂
Brasilien, Frankrike, Spanien, Portugal och Argentina kommer klara sig till åttondelen/kvarten med 5 poäng i sina grupper och Holland kommer 4 i bronsmatchen mot england.
Jag gillar att tippa otippat!
June 23, 2002
Längtar verkerligen tills det börjar, underbart med VM i sommar. Så man har väntat som vanligt.
Jag tror Spanien går åtminstonde till final i år, de är på gång och verkar ha fått ordning på laget efter EM och visade då att dom faktiskt kan i stora mästerskap nu.
Holland tror jag inte alls på, deras defensiv känns inte tillräcklig.
Vidriga tyskarna hoppas jag verkerligen att det går åt skogen för, men det kommer det inte göra för dom är som en jävla maskin och bara maler på.
Har alltid gillat Elfbenskusten så ska bli riktigt kul att se dom i sommar med Svennis i spetsen.
Frankrike hade haft en riktigt god chans om dom inte hade haft en inkompetent coach vid namn Domenech, frågan är om dom inte hade vunnit EM om dom hade haft en vettig coach nu skulle jag nog påstå att deras lag är något sämre än dom var i EM om man ser till spelarnas enskilda prestationer i klubblagen.
Brasilien är ju som vanligt med i matchen och kommer ta sig långt men dom kommer få kämpa rejält för att ta guldet.
Spanien-England i final hade varit grymt.
March 10, 2002
Marcan- wrote: Eftersom inte Sverige är med så får man väl hålla på Australien, vore kul om det gick bra för dem för fotboll (soccer) är nått som de försöker pusha på här.
Gick riktigt bra förra VM, där de tyvärr blev rånade på ett eventuellt avancemang. Men kommer knappast gå bättre i år.
February 17, 2004
Läste en lista med namn som inte var uttagna i VM, dessa är enligt mig märkliga beslut:
Cambiasso (Inter)
Zanetti (Inter)
Pato (Milan)
Finns många fler men dessa var de värsta. Inter som igår vann CL och de nämda namnen var tongivande under säsongen. Man undrar vad Maradona tänker med.
För övrigt så tycker jag grupp H är den enklaste.
June 23, 2002
Dani wrote: Läste en lista med namn som inte var uttagna i VM, dessa är enligt mig märkliga beslut:
Cambiasso (Inter)
Zanetti (Inter)
Pato (Milan)Finns många fler men dessa var de värsta. Inter som igår vann CL och de nämda namnen var tongivande under säsongen. Man undrar vad Maradona tänker med.
För övrigt så tycker jag grupp H är den enklaste.
Maradona och Dungar har gjort ytterst märkliga uttagningar. Jag menar Nilmar och fucking Grafite för Pato? Vilken jävla jubelidiot.
August 7, 2001
macrus wrote: Maradona och Dungar har gjort ytterst märkliga uttagningar. Jag menar Nilmar och fucking Grafite för Pato? Vilken j**la jubelidiot.
Jag har hellre sjukt formstarka Nilmar och Grafite före Pato som har varit skadad mycket.
Liksom kolla hur Nilmar har spelat dom senaste säsongerna i Corinthians, Internacional och Villarreal.
Grafite har stänkt in mål i Wolfsburg.
June 23, 2002
dree wrote: Jag har hellre sjukt formstarka Nilmar och Grafite före Pato som har varit skadad mycket.
Liksom kolla hur Nilmar har spelat dom senaste säsongerna i Corinthians, Internacional och Villarreal.
Grafite har stänkt in mål i Wolfsburg.
Ja just för att Grafite har haft Dzeko bredvid sig. Grafite kommer inte bli nån målkung i VM inte.
Spelar ingen roll om Pato varit småskada, han håller högre klass än Nilmar ändå.
Dunga har ju återigen visat att han inte gillar stjärnorna.
November 27, 2003
macrus wrote: Ja just för att Grafite har haft Dzeko bredvid sig. Grafite kommer inte bli nån målkung i VM inte.
Spelar ingen roll om Pato varit småskada, han håller högre klass än Nilmar ändå.
Dunga har ju återigen visat att han inte gillar stjärnorna.
För ett lagbyggde är det nödvändigtvis inte en dålig sak. Laget ska vara större än stjärnorna, inte tvärtom.
Pato just är väl dock ganska ödmjuk så den uttagningen kan jag väl bara hålla med dree att det måste bero på hans skador.
//Andreas
February 17, 2004
macrus wrote: Maradona och Dungar har gjort ytterst märkliga uttagningar. Jag menar Nilmar och fucking Grafite för Pato? Vilken j**la jubelidiot.
Instämmer! Har mer förståelse för dungas beslut än Maradonas. Utelämna 2 av världens bästa och formstarkaste spelare, dåre. De var mina favoriter, men tror de faller på det här. Återstår att se :). Längtar...
August 7, 2001
Dani wrote: Instämmer! Har mer förståelse för dungas beslut än Maradonas. Utelämna 2 av världens bästa och formstarkaste spelare, dåre. De var mina favoriter, men tror de faller på det här. Återstår att se :). Längtar...
Ja och jag undrar om Maradona för en gångs skull är övertygad att Milito borde spela från start. 🙂
Skulle vart kul att se dom i VM eftersom förra sommaren så kom hela Inter till incheckade området på Münchens flygplats. Helvete att jag inte hade kameran med mig!
Brasiliens petningar är nästan självklara för mig som jag skrev innan. 🙂
February 17, 2004
Angående den senaste matchen då domaren missade ett solklart mål. Varför pratar alla om målkameror och inte måldomare. För mig är en måldomare bättre, han står utanför planen, precis vid målet och kollar linjen. Slipper man slösa tid på att snacka med måldomare.
Om inte arg skulle möta tysk i kvarten skulle mitt tips slå in.
June 23, 2002
Dani;1251905 wrote: Angående den senaste matchen då domaren missade ett solklart mål. Varför pratar alla om målkameror och inte måldomare. För mig är en måldomare bättre, han står utanför planen, precis vid målet och kollar linjen. Slipper man slösa tid på att snacka med måldomare.
Om inte arg skulle möta tysk i kvarten skulle mitt tips slå in.
Det pratas en HEL DEL om måldomare också.
June 23, 2002
Delph1;1251921 wrote: Det kommer införas fler domare vad jag förstått, men först till nästa kval. Kameror vet jag dock inte, tror inte det.
Just nu ser väl Tyskland och Uruguay roligast ut. Sen känns Argentina ganska vassa, men inga jättefavoriter.
//Andreas
Det blir ytterst trevligt att beskåda Argentina-Tyskland 16.00 på fredag, hoppas verkligen på Argentina där även om jag hoppades på Mexico idag. Tyskarna gillar jag inte alls, förrutom att det är fantastiskt att se Özil, vilket VM han har gjort hittills.
3 Guest(s)