August 7, 2001
macrus;1251924 wrote: Det blir ytterst trevligt att beskåda Argentina-Tyskland 16.00 på fredag, hoppas verkligen på Argentina där även om jag hoppades på Mexico idag. Tyskarna gillar jag inte alls, förrutom att det är fantastiskt att se Özil, vilket VM han har gjort hittills.
Jag tycker hela tyskland har gjort ett riktigt bra VM.
Liksom Klose, Müller, Schweinsteiger har ju inte varit dåliga heller.
Tyskland - Argentina verkar bli en klassiker i kvarten 🙂
March 10, 2002
Ja det gick inte alls som man förutspått. 🙂 Är dock sjukt besviken på VM. Kassa sändningar, vuvuzelor, usla domare, överlag undermålig fotboll, sjukt mycket filmande. Känner inte suget som man brukar. Tidigare mästerskap har jag missat en handfull matcher. Detta år har jag nog inte sett mycket mer än hälften.
Angående målkamera så är jag emot det. Det förstör lite tjusningen imo. En måldomare kan jag dock acceptera, minns att de hade det i någon Europamatch som Liverpool spelade, men det var inte mycket bättre. Något jag dock vill ha är kännbara straff i efterhand för alla som filmar. Det börjar bli löjligt och har varit vidrigt mycket i detta VM.
November 27, 2003
Tyskland känns de mest värdiga vinnarna just nu. Spanien och Holland hade väl mer tur än skicklighet i sina matcher, medan Uruguay verkligen fick kämpa för sin seger.
Man får ändå säga att de senaste matcherna varit klart mer underhållande än de inledande matcherna.
//Andreas
November 27, 2003
Måste vara ett av de sämsta VM någonsin. Två lag som underpresterat stort i vissa matcher lyckas snubbla sig fram. Holland spelade makabert i semifinalen. Hur de slängde sig och filmade hela jävla tiden var så förbannat sorgligt att se.
Spanien fram till Tysklandsmatchen var riktigt dåligt. De lyckades vinna precis ... men sen levererade de faktiskt mot Tyskland när det gällde som mest. Det ska de ha en eloge för och därför håller jag nog på dom i finalen, även om jag nog tyckte Tyskland var mer värdiga vinnare upp till den matchen.
Båda lagen har dock problem med balansen. Kan bli en riktigt flopp till final om folk börjar filma och folk kommer skratta åt sporten mer än vanligt när dessa spelar. Jag hoppas verkligen att så inte blir fallet.
//Andreas
1 Guest(s)