December 3, 2005
Grupp A
1. Tyskland
2. Costa Rica
3. Polen
4. Ecuador
Grupp B
1. England.
2. Paraguay.
3. Trinidad & Tobago.
4. Sverige.
Grupp C
1. Argentina.
2. Elfenbenskusten.
3. Serbien-Montenegro
4. Holland
Grupp D
1. Mexico.
2. Iran
3. Angola
4. Portugal
Grupp E
1. Italien.
2. Ghana.
3. USA
4. Tjeckien
Grupp F
1. Brasilien
2. Kroatien
3. Australien
4. Japan
Grupp G
1. Frankrike.
2. Schweiz
3. Sydkorea
4. Togo
Grupp H
1. Spanien.
2. Ukraina
3. Tunisien
4. Saudiarabien
Kunde varit både bättre och värre för Svergie, ganska bra ändå.
Go Svergie!
Go Holland!
Grupp C och E verkar ganska tuffa.
May 1, 2005
Hur tror ni det kommer bli i vår grupp?
Jag tror det blir så här:
England - Paraguay
Trinidad & Tobago - Sverige
England - Trinidad & Tobago
Paraguay - Sverige (oavgjort)
England - Sverige (oavgjort)
Paraguay - Trinidad & Tobago
1. Paraguay
2. Sverige
3. England
4. Trinidad & Tobago
March 10, 2002
Är faktiskt osäker. :z
Sen måste jag säga att det var något av de värsta i galaväg jag sett. Så jävla långtråkigt. De kunde börjat med lottningen sen hade man själv fått avgöra om man ville se skiten. Kan ju säga att Grupp A är den jag helst velat att vi kom i. Sen är inte Grupp C speciellt rolig. 🙂
November 29, 2003
Grupp A
1. Tyskland
2. Costa Rica
Grupp B
1. England.
2. Paraguay.
Grupp C
1. Argentina.
2. Elfenbenskusten.
3. Serbien-Montenegro
4. Holland
Grupp D
1. Mexico.
4. Portugal
Grupp E
1. Italien.
2. Ghana.
Grupp F
1. Brasilien
2. Kroatien
Grupp G
1. Frankrike.
3. Sydkorea
Grupp H
1. Spanien.
2. Ukraina
Så tror jag det kommer bli, grupp c är en knivig grupp.
Där är jag helt osäker. :/
March 14, 2004
Så här tror jag det går:
Grupp A
Tyskland
Costa Rica
Grupp B
England
Sverige
Grupp C
Argentina
Holland
Grupp D
Mexico
Portugal
Grupp E
Italien
Tjeckien (Många underskattar Tjeckien, tror dom kan gå riktigt långt)
Grupp F
Brasilien
Kroatien
Grupp G
Frankrike
Sydkorea
Grupp H
Spanien (Spanien är alltid lika överskattat, tror dom ryker i 8:delen)
Ukraina
June 23, 2002
Jorå Sverige tar sig vidare.
Det var båda en bra och dålig grupp. Kunde varit bättre men mycket mycket sämre. Visst tar vi oss vidare. Handlar om vilket lag av Paraguay och England som tar sig vidare.
England lever väldigt mycket på gamla meriter, jag anser inte att dem hörde hemma i första seedningsgruppen inför detta VM'et. That's it.
Grupp C och E ska bli riktigt superintressant att följa. Även väldigt tveksam till Italiens förmåga, dem lever också mycket på gamla meriter, nja tror inte dem klarar sig vidare ur denna gruppen.
Skönt att lottningen ängtligen är fixad. Blir Dortmund, Berlin och Köln då. Fixade precis iväg ett par mail och förfrågningar om att hyra husbil. Kan bli riktigt fett detta VM'et, jag och polarna ska bara dit!
Grupp A
Tyskland
Ecuador
Grupp B
England
Sverige
Grupp C (Väldigt tveksamt, tror det blir Argentina, sen antingen Elfenbenskusten eller Holland.)
Argentina
Holland/Elfenbenskusten
Grupp D
Mexico
Portugal
Grupp E
USA
Tjeckien
Grupp F
Brasilien
Kroatien
Grupp G
Frankrike.
Sydkorea
Grupp H
Spanien
Ukraina
(Detta är utan rangordning i grupperna.)
December 3, 2005
Sverige får som vanligt åka hem med svansen mellan benen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 5, 2001
ilg@dd wrote: Sverige får som vanligt åka hem med svansen mellan benen.
Som vanligt? Sedan tidigare fotbollstrådar vet jag att du tycker att man måste ta medalj och allt annat är ett misslyckande 🙄
Bara att ta sig till VM är en bedrift. Den som säger något annat vet inte mycket om fotboll. Finns många nationer som får stanna hemma. Bl.a. Danmark, Turkiet, Grekland, Uruguay, Kamerun för att nämna några hyffsade fotbollsnationer.
Sverige och Paraguay går vidare. Svennis får kicken.
Sardaukar wrote: [quote=ilg@dd]Sverige får som vanligt åka hem med svansen mellan benen.
Som vanligt? Sedan tidigare fotbollstrådar vet jag att du tycker att man måste ta medalj och allt annat är ett misslyckande 🙄
Bara att ta sig till VM är en bedrift. Den som säger något annat vet inte mycket om fotboll. Finns många nationer som får stanna hemma. Bl.a. Danmark, Turkiet, Grekland, Uruguay, Kamerun för att nämna några hyffsade fotbollsnationer.
Så där låter det alltid på "förståsigpåarna" före varje EM, VM och OS..
Sen efter efteråt så är man så förvånad och kan inte förstå varför och hur det gick snett..
Sverige är en B-Nation i fotboll om ens det, det borde var och en med lite vanligt bondförnuft inse..
Dom borde inte kosta på resor för ett fotbollslandslag som inte tar medaljer..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 5, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Sardaukar][quote=ilg@dd]Sverige får som vanligt åka hem med svansen mellan benen.
Så där låter det alltid på "förståsigpåarna" före varje EM, VM och OS..
Sen efter efteråt så är man så förvånad och kan inte förstå varför och hur det gick snett..
Sverige är en B-Nation i fotboll om ens det, det borde var och en med lite vanligt bondförnuft inse..
Dom borde inte kosta på resor för ett fotbollslandslag som inte tar medaljer..
Kul VM det skulle bli om alla tänkte så. Att Sverige inte tar medalj vet vi inte förrän det är över. Det visste vi inte 1994 heller.
Förresten, jag förstår inte vad du menade med:
"Så där låter det alltid på "förståsigpåarna" före varje EM, VM och OS..
Sen efter efteråt så är man så förvånad och kan inte förstå varför och hur det gick snett.."
Menar du att jag är en "förståsigpåare"? Jag sa ju att det är en bedrift att gå till VM över huvud taget. Därmed blir jag inte förvånad om Sverige inte går vidare från gruppen, eftersom jag tycker det är bra gjort ändå.
September 12, 2001
ilg@dd wrote: Sverige får som vanligt åka hem med svansen mellan benen.
Som vanligt ?
Vi har iofs VM i Italien där det gick åt helvete med det famöst dåliga resultat 1-2, 1-2, 1-2. 🙂
Men senaste VM var vi bara en neslig stolpträff av Anders Svensson från att gå vidare efter "dödens grupp".
Jag tror att det det blir kvartsfinal och sedan får vi se...
Svansen mellan benen får stå för dig....
2 Guest(s)