August 28, 2004
CasO wrote: Att låsa in barn är inte en positiv bild, det är en negativ bild av vad barnen gör/gjort. Varför inte angripa problemet från roten och försöka förhindra barnen att hamna i denna situation? Detta är inget problem som är unikt bara för rosengård. Busungar finns överallt, även på de lite "finare" områden!
Det är inte direkt så att det kommer fram ett gäng 03:00 på morgonen i Danderyd och säger "Eeeey, kompeees, få låna mobben va?". Sen tvärvägrar man och får en kniv i sig.
August 28, 2004
skiroy wrote: [quote=Lodisen]Lite text
Vänta nu...du bor i Sundsvall och har sådana pass förutfattade meningar om något du inte har en aning om. :rull: :-k
Ja du är trovärdig värre... :)R
Jodå, man har väl varit lite överallt. Problemet är ju att Sverige packar ihop invandrarna i ghetton, och gängbildning skapas. Dessa gäng håller ju till i sina hemtrakter, således så saknas dessa gäng i Danderyd och lite finare områden.
Jodå, jag är bara glad att jag bor här i Norr, där det fortfarande finns något svenskt kvar. Bannlys svenska nationalsången, oerhört rasistiskt att sjunga den på skolavslutningar runt om i Sverige. 🙄 Verkar som om intelligenskvoten sjunker ju längre söder i Sverige man åker.
Har aldrig varit där, och kan ej heller erinra mej att jag hört/läst något positivt om Rosengård faktiskt.. Kanske är på sin plats med lite positiv propaganda om den platsen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 13, 2004
Lodisen wrote: Jodå, jag är bara glad att jag bor här i Norr, där det fortfarande finns något svenskt kvar. Bannlys svenska nationalsången, oerhört rasistiskt att sjunga den på skolavslutningar runt om i Sverige. 🙄 Verkar som om intelligenskvoten sjunker ju längre söder i Sverige man åker.
Jaha, och så drog vi alla över en kam igen, oehört skickligt 😛 🙄
Vad har du upplevt som är så dj.vla negativt att du ser så svart på tillvaron? 😛
Jalle64 wrote: [quote=Lodisen] Jodå, jag är bara glad att jag bor här i Norr, där det fortfarande finns något svenskt kvar. Bannlys svenska nationalsången, oerhört rasistiskt att sjunga den på skolavslutningar runt om i Sverige. 🙄 Verkar som om intelligenskvoten sjunker ju längre söder i Sverige man åker.
Jaha, och så drog vi alla över en kam igen, oehört skickligt 😛 🙄
Vad har du upplevt som är så dj.vla negativt att du ser så svart på tillvaron? 😛
Sundsvalls Dragons kanske?
😀
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 21, 2003
skiroy wrote: [quote=Lodisen]Lite text
Vänta nu...du bor i Sundsvall och har sådana pass förutfattade meningar om något du inte har en aning om. :rull: :-k
Ja du är trovärdig värre... :)R
Faktiskt, så är läget där helt otroligt åt hlvt. När vi har haft firmafest söderut har vi oftast stött ihop med dessa "berikare". Har dessutom släkt & en hel del jobb/vänner som har flyttat därifrån till bättre områden, för att slippa eländet. Kortfattat: Själv har jag blivit rånad 2 gånger & även nära att bli misshandlad ett par gånger av dessa "ungdomsgäng". Har inget emot invandrare för den delen. Men se & upplev skiten själv vettja! Ingen erfarenhet själv, så är det lätt att blunda & följa strömmen...
March 31, 2005
Jag vill bara mena på att problemet inte är så lätt som att ta lite bra fotografier på stället.
men jag vet inte det är kanske till att börja någonstans ?
Sen har dessa folk en helt annan upväxt än vad vi har här ju. Uppväxta i krig & misär därav kanske lätt att få dett agresiva betende 80% av dom har ?
för det är ett helt annat folk än vad vi är så är det bara.
säg fel sak till mohamed & du har garanterat en kniv i magen eller ett skott i pannan av både mohamed & mustaffa, säg fel sak till Bertil svensson & du får ett slag på käfften i värsta fall.
prosentuellt i sveriges fengelser ? om man ser på prosenten invandrare det finns i sverige så är det SKRÄMMANDE siffror ajaa maten kalla .. Hoppas ni får in bra foto iaf så tävlingen rullar på, själv vågar jag inte mig in på rosengård med en Canon 400d utan polis eskort ! som brandmännen & sjukvårds personalen får ha när dom skall dit för att rädda dom !
November 27, 2003
x850xt wrote: Jag vill bara mena på att problemet inte är så lätt som att ta lite bra fotografier på stället.
men jag vet inte det är kanske till att börja någonstans ?
Sen har dessa folk en helt annan upväxt än vad vi har här ju. Uppväxta i krig & misär därav kanske lätt att få dett agresiva betende 80% av dom har ?
för det är ett helt annat folk än vad vi är så är det bara.
säg fel sak till mohamed & du har garanterat en kniv i magen eller ett skott i pannan av både mohamed & mustaffa, säg fel sak till Bertil svensson & du får ett slag på käfften i värsta fall.
prosentuellt i sveriges fengelser ? om man ser på prosenten invandrare det finns i sverige så är det SKRÄMMANDE siffror ajaa maten kalla .. Hoppas ni får in bra foto iaf så tävlingen rullar på, själv vågar jag inte mig in på rosengård med en Canon 400d utan polis eskort ! som brandmännen & sjukvårds personalen får ha när dom skall dit för att rädda dom !
Kul att läsa lite från någon som faktiskt är där och hyser visst hopp ändå 🙂
... än andra som tror sig veta.
//Andreas
October 22, 2002
Tänkte posta vinnarbilderna för de som är intresserade!
http://www.adamsapple.se/ljusa.....sidan.html
mvh // M
August 7, 2001
Det var det riktigt snygga bilder. Proffsiga tycker jag. Synd att jag bodde så långt ifrån. Det hade varit frestande att vara med.
FireCAT wrote: Och jag som hoppades någon bild skulle visa ett gäng som rånar en svenne. Men ack så bedragen jag blev..
Då hade ni visat Rosengårds "äkta" sida..
Vad får du ut av att skriva sådär? Läs vad tävlingen handlade om istället!
October 22, 2002
Hej igen!
Tänkte göra en liten uppdatering angående projektet/tävlingen som avslutades förra året. Vi kommer nu att ha fotoutställningar på olika platser i landet. Som start har vi nu två utställningar samtidigt, varav just nu mellan den 7 januari och 7 februari på:
Stadsbiblioteket i Malmö, Kung Oscars väg.
Studiefrämjandet i Malmö, Ystadsgatan 53.
Ni är välkomna att komma titta på bilderna där, från och med onsdagen den 9 januari.
February 23, 2004
trist ändå att integreringen mellan invandrare och svenskar ( med svenskar menar jag personer vars släkt/familj härstammar från sverige, dvs inte inflyttade finländare/norrmänn från 40-50 talet ) inte har fungerat.
Alla dessa " miljonprojekt" och betongstäder har bara urholkat gemenskapen , to.m i Sundsvall har vi rester efter det , även om det är bättre idag än för säg 10 år sedan.
Jag kan förstå att det inte är lätt att tvingas flytta till ett okänt land med okänd kultur....dock måste jag påpeka att invandrarna ibland _borde _ vara lite mer flexibla. Vi svenskar anses vara bland dem bästa på att forma oss efter miljön omkring oss och ta seden dit man kommer, och om vi kan det... varför klarar då inte en tjetjen eller en turk eller afrikan det ?
Ärligt talat har jag inget bra svar på den frågan... men andra kanske har det ?
February 19, 2004
TV4 skulle göra ett repportage har jag för mig om att det inte var så illa på Rosengård elelr var det var, och på plats försökte ett gäng sno kameran!
Men seriöst så är den bittra sanningen att få gör väldigt mycket. Ett gäng kan förstöra ett helt mindre samhälle. Rosengård har oturen att kanske ha tre av dessa gäng och då blir det genast mycket värre jämfört med vanliga svenska hålor som knappt har några kriminellare gäng.
Men så är det säkerligen lika dant åt andra hållet. En sån här polis i Rosengård hade nog kunnat göra underverk!
April 24, 2007
Men så är det säkerligen lika dant åt andra hållet. En sån här polis i Rosengård hade nog kunnat göra underverk!
hahahahaha . damn det är en polis det. en o annan sån hade verkligen gjort skillnad. dock ahde han enligt svensk lag fått böter på över 100 000kr för övervåld plus avstängning från tjänst.
:bok: :bok:
2 Guest(s)