January 2, 2002
Urdrag ur artikeln:
Artikel i Fagersta posten
Enligt Wikipedia är den ledande tänkaren inom etnopluralismen medlem av rörelsen för Vit nationalism i USA. Rörelsen är rasistisk med inslag av antisemitism, antifeminism och homofobi
Hela artikeln: http://pertan.asylm.net/art_fagersta.jpg
FP står för Fagersta Posten.
Eat my shorts säger jag.
Rent filosofiskt har han ju bitvis rätt..
Om man bortser från hudfärg så är det ju så att om du placeras tillsammans med människor som du inte har några som helst gemensamma intressen som, och som även då har helt andra värderingar som, ja, då lär det knappast bli fritt från konflikter..
Sen om man har olika färg på skinnet är oväsentligt.
Men i stora drag var det nog mest bara antiutlänningspropaganda.
*Edit*
Angående "rasism" så är det iaf i mina ögon att mena på att en människa skulle vara mindre värd som människa p.g.a annan hudfärg.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 17, 2002
Han har som sagt filosofiskt rätt i det han säger, men det kommer från fel person och fel parti, och han har lindat in sina ord i socker för att dölja att han egentligen vill säga "Ut med blattarna".
Jag tror mer på "Begå ett brott om du är här på vår nåd och du åker ut med huvudet före"
Det är synd bara att många är adopterade med svenskt medlemskap, det vore kanske extremt "radikalt" att säga "Om du har utländsk härkomst men är född/adopterad i sverige så gäller samma lag för dig", men det vore nog det man skulle måsta göra för att få lagen att fungera som man vill att den ska.
ELLER, så slutar vi ta in dem.
Och ni som säger "Om han/hon är född i sverige är han svensk" kan dra nått gammal över er.
Ser han/hon ut som en asiat är han/hon en asiat.
Ser han/hon ut som en irakier är han/hon en irakier.
Ser han/hon ut som en afrikan är han/hon en afrikan.
Raslära kommer vi inte ifrån.
Ska kanske passa på att dra trogna hederliga klyschan "Jag inte är rasist", men det kommer jag antagligen att få nerkört i halsen av Hej-vi-kan-moralpredika maffian.
EDIT: Går hur bra att ha invandrare i sverige, absolut inget emot det, men då ska dom uppföra sig.
October 28, 2002
Att invandrare begår en stor mängd brott är i allra högsta grad sant, men när han förenklar det hela till att enbart bero på "kulturkrockar" visar ju enbart det på att en sådan snubbe absolut har noll förmåga att vara politiker, dvs styra och organsiera ett land. Total avsaknad av "helhetstänk".
Det är till att göra bekvämt för sig.
Hauk wrote: Att invandrare begår en stor mängd brott är i allra högsta grad sant, men när han förenklar det hela till att enbart bero på "kulturkrockar" visar ju enbart det på att en sådan snubbe absolut har noll förmåga att vara politiker, dvs styra och organsiera ett land. Total avsaknad av "helhetstänk".
Det är till att göra bekvämt för sig.
När hörde du talas om en politiker med verklighetsförankring sist???
Näe, trodde väl det..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)