May 10, 2005
Jag råkade ut för en olycka för exakt två veckor sedan i en korsning inne i stan. min bil välte och blev skrot, motparten's (som var vållande till olyckan) bil blev också skrot (för ni som undrar så missade motparten väjningsplikten)
så idag har jag skickat in skadeanmälan till försäkringsbolaget (länsförsäkringar) och nu undrar jag ungefär hur lång tid det tar tills jag får ut pengar för min bil? (värdet på den var minst 35000kr, kollat hos auktoriserad bilhandlare)
PS: Bilen var en Saab 900 -95'a med strax över 20000mil på mätaren)
May 10, 2005
Ar@b wrote: Jag råkade ut för en olycka för exakt två veckor sedan i en korsning inne i stan. min bil välte och blev skrot, motparten's (som var vållande till olyckan) bil blev också skrot (för ni som undrar så missade motparten väjningsplikten)
så idag har jag skickat in skadeanmälan till försäkringsbolaget (länsförsäkringar) och nu undrar jag ungefär hur lång tid det tar tills jag får ut pengar för min bil? (värdet på den var minst 35000kr, kollat hos auktoriserad bilhandlare)PS: Bilen var en Saab 900 -95'a med strax över 20000mil på mätaren)
Vet inte om detta hjälper dig, kolla sidan 26, punkt 835.
http://www3.lansforsakringar.s.....orMF46.pdf
Hoppas det löser sig för dig
//jo (fd. SweC)
November 23, 2001
1 till 2 veckor tar det ungefär.. dom kommer att kolla upp värdet på liknande bilar på nätet och sen är det lite pappersjobb,. om båda har skrivit på skadeanmälan och inga tvister om felet finns så borde gå på den tiden..
se till att du får en tid när du kan åka till din skrothög och plockar ur den.. det fick jag gör med min bil fick ut batteri, cd-spelare, högtalare och växelspaksknopp (souvenir)...
May 10, 2005
jarlen wrote: 1 till 2 veckor tar det ungefär.. dom kommer att kolla upp värdet på liknande bilar på nätet och sen är det lite pappersjobb,. om båda har skrivit på skadeanmälan och inga tvister om felet finns så borde gå på den tiden..
se till att du får en tid när du kan åka till din skrothög och plockar ur den.. det fick jag gör med min bil fick ut batteri, cd-spelare, högtalare och växelspaksknopp (souvenir)...
1-2veckor, det låter ju skönt, så det är inte nått mer pappersjobb som jag ska göra eller? om jag river ut saker ur bilen så får jag la mindre pengar av försäkringsbolaget? ska se om jag kanske kan fixa fram en tid för att plocka ur sakerna ur bilen även om det knappt finns nått av värde att plocka ut utöver wunderbaumarna och batteriet, för växellådan (den var nyrenoverad) får man la knappast ta eller?
October 16, 2003
jarlen wrote: 1 till 2 veckor tar det ungefär.. dom kommer att kolla upp värdet på liknande bilar på nätet och sen är det lite pappersjobb,. om båda har skrivit på skadeanmälan och inga tvister om felet finns så borde gå på den tiden..
fan, glöm inte värmepaket om det nu är helt och annat sånt man kan sälja...
November 23, 2001
Ar@b wrote: [quote=jarlen]1 till 2 veckor tar det ungefär.. dom kommer att kolla upp värdet på liknande bilar på nätet och sen är det lite pappersjobb,. om båda har skrivit på skadeanmälan och inga tvister om felet finns så borde gå på den tiden..
1-2veckor, det låter ju skönt, så det är inte nått mer pappersjobb som jag ska göra eller? om jag river ut saker ur bilen så får jag la mindre pengar av försäkringsbolaget? ska se om jag kanske kan fixa fram en tid för att plocka ur sakerna ur bilen även om det knappt finns nått av värde att plocka ut utöver wunderbaumarna och batteriet, för växellådan (den var nyrenoverad) får man la knappast ta eller?
Vi fick plocka efter att dom värderat, tror det var bara 1 dag eller 2 innan dom skulle skicka den på skroten..
Växellådan får man nog inte plocka.. Men vi frågade om vi fick ta vårat nya rostfria avgassystem, då sa dom "om ni orkar så får ni, den ska ju ändå skrotas". men det där är nog väldigt olika på olika bolag..
men som sagt, om den endå ska skrotas och det inte var ditt fel så är det klart man ska ha lite "bonus"...
om det är nått pappersjobbkvar så är det om utbetalning osv.
1 Guest(s)