December 24, 2002
Östman wrote: Inte behöver man betala vägtull för att åka till Huddinge norrifrån? 😕
Blev lite fundersam eftersom en kompis hade fått för sig det, och därför ville ta omvägen att åka över Eskilstuna från Västerås.
Ehm.. det beror ju helt på vilken väg man tar.. men åk E4:an sen efter essingeleden kan du börja kolla efter skyltar där det står huddninge...
åker man däremot in igenom själva stan --> över centralbron --> och sen in i södralänken.. jo då får man pröjsa
EDIT: Men tycker att du ska hålla dig borta under rusningstrafiken.. eftersom det brukar vara ganska smockat på essingeleden då.. och när det inte är rusningstid, betalar du ingen trängselBÖTER
March 24, 2003
Ok, tack för svar. Skönt att veta.
Vi ska åka så vi är där 11, så 10,30 kanske vi ligger efter essingeleden.
Tillbaka blir väl en eller två timmar senare... beror på vart vi ska käka lunch.
Och vilka tider som är rusning vet jag inte... men kom från en tidig båt in på E18 en morgon vid 7-tiden, långt före stan var det ju tvärstopp... tog säkert en timme extra, sålänge jag slipper det igen är jag nöjd 🙂
December 24, 2002
Östman wrote: Ok, tack för svar. Skönt att veta.
Vi ska åka så vi är där 11, så 10,30 kanske vi ligger efter essingeleden.
Tillbaka blir väl en eller två timmar senare... beror på vart vi ska käka lunch.
Och vilka tider som är rusning vet jag inte... men kom från en tidig båt in på E18 en morgon vid 7-tiden, långt före stan var det ju tvärstopp... tog säkert en timme extra, sålänge jag slipper det igen är jag nöjd 🙂
Vi den tiden lär det va ganska lugnt.. tror det är mellan 7-9 som det är som värst.. och mellan 15-18
Mind wrote: Jag har en fråga om vägtullarna.
Vad händer om man har en transponder i fickan och åker igenom i en buss ?
Och när kan man börja köpa crackade transponders ?Pix pax på att ha en clon av Göran persson
HAHAHA Jag vill ha BODSTRÖM!
March 24, 2003
Går de inte att stänga av? Varför skulle man vilja ha med en på bussen?
Annars får man väl skylla sig själv 😛
Mind wrote: Jag har en fråga om vägtullarna.
Och när kan man börja köpa crackade transponders ?Pix pax på att ha en clon av Göran persson
December 24, 2002
Östman wrote: Går de inte att stänga av? Varför skulle man vilja ha med en på bussen?
Annars får man väl skylla sig själv 😛
[quote=Mind]Jag har en fråga om vägtullarna.
tror inte att den funkar ändå.. alltså om man har den i fickan..
och nej den går inte att stänga av.. men det är ju inte heller meningen att man ska kunna ha den hur som helst.. den måste sitta i den bil den är avsedd för.. alltså (som jag har förstått det) måste båda transponder och registreringsskyltar stämma överens
1 Guest(s)