February 22, 2003
Jag fick en pennliknande grej som känner av magnetismen av spänningen och som lyser när den kommer nära någon spänningskälla..t.e.x ett vägguttag
En polare sa att dom var förbjudna eller nått
är detta sant?
[Image Can Not Be Found]
EDIT: här är den "in action"
[Image Can Not Be Found]
June 28, 2001
dom är förbjudna i omklädningsrum.
min avancerade gissning är att det är en väldigt lättpåverkad metall som böjer sig mot något när det blir ett svagt magnetfält och sluter en krets som tänder lampan.
mkt bra att ha dom där, inte 100% pålitliga, men till 99% så funkar den rätt bra, för mig iaf.
March 1, 2003
Mind wrote: dom är förbjudna i omklädningsrum.
min avancerade gissning är att det är en väldigt lättpåverkad metall som böjer sig mot något när det blir ett svagt magnetfält och sluter en krets som tänder lampan.
mkt bra att ha dom där, inte 100% pålitliga, men till 99% så funkar den rätt bra, för mig iaf.
En härlig blandning av ett skönt skämt och lite fysikaliska fakta. Lysande! Årets inlägg någon?
November 26, 2002
Nej, de är inte förbjudna, funkar bra för det mesta men höll på att kosta mig en massa pengar,
provade säkringar till en trefasmotor, "pennan" lös på alla säkringarna fastän en var trasig,
det visade sig att spänningen gick baklänges från motorn till den trasiga säkringen 🙁
Alltså, lita inte fullständigt på den.
3 Guest(s)