November 29, 2004
Några frågor:
1. Dör Alien när de fryses ned?
2. Vad hände med Brett och Dallas? Blev de typ alienuppfödare?
3. Vad var det för kanon man såg i början?
4. Varför ville Ripley först spränga skeppet, och sedan inte spränga det?
5. Vad gör mother, och vad hände strax innan man fick se att Ash var en robot?
6. Blev Dallas och Bret predators? (De såg ut som det i.a.f.)
OBS: Jag har endast sett Alien 1 så avslöja gärna ingenting om 2, 3 repketive 4.
Tack på förhand för alla svar!!!
December 15, 2003
Illogical_Squirrel wrote: Några frågor:
1. Dör Alien när de fryses ned?
2. Vad hände med Brett och Dallas? Blev de typ alienuppfödare?
3. Vad var det för kanon man såg i början?
4. Varför ville Ripley först spränga skeppet, och sedan inte spränga det?
5. Vad gör mother, och vad hände strax innan man fick se att Ash var en robot?
6. Blev Dallas och Bret predators? (De såg ut som det i.a.f.)OBS: Jag har endast sett Alien 1 så avslöja gärna ingenting om 2, 3 repketive 4.
Tack på förhand för alla svar!!!
1. Beror på temperaturen.
2. Yes, om du menar att de blev maten.
3. 40MW plasmakanon.
4. Ripley är en kvinna, en man kan inte svara på varför en kvinna gör som hon gör.
5. Mother liftar och strax innan man såg att ash var en robot så trodde man att han var en riktig människa.
6. Dallas och Bret har redan blivit mat, det är mycket möjligt att dom som sin sista tanke önskade att de var predators .
Tror du får se filmen en gång till så får du riktiga svar på dina frågor.
November 27, 2002
John_lz wrote: [quote=Illogical_Squirrel]
4. Ripley är en kvinna, en man kan inte svara på varför en kvinna gör som hon gör.
:pray: :pray: :pray:
annars kanske de berodde på att mister alien stod i hennes väg till räddningsfarkosten och hon ansåg sina chanser att ta sig förbi levande inom x minuter vara noll? 🙄
November 29, 2004
Akatosh wrote:
5. Mother liftar och strax innan man såg att ash var en robot så trodde man att han var en riktig människa.
6. Dallas och Bret har redan blivit mat, det är mycket möjligt att dom som sin sista tanke önskade att de var predators .
Ang. nummer 5:
Ripley och Ash började bråka av någon anledning... varför då?
Ang. 6
Födde Dallas och Bret upp Aliens eller blev de mat?
August 20, 2001
Illogical_Squirrel wrote: Ang. nummer 5:
Ripley och Ash började bråka av någon anledning... varför då?
Ang. 6
Födde Dallas och Bret upp Aliens eller blev de mat?
5. Ash hade hela tiden order om att ta hem ett levande exemplar av en Alien. Han är en android föresten.
6. De blev mat.
November 29, 2004
February 12, 2002
Illogical_Squirrel wrote: Hittade någonting intressant:
In a scene cut from the end of ALIEN, RIPLEY would have happened upon DALLAS and BRETT cocooned in the bowels of the ship, being transformed into EGGs containing FACEHUGGERs.
Alien Encyklopedia
Var de direktors cut som gick eller den vanliga?
Ja har då sett bägge ( å nån till version i nått skumt ljus) å ingen av dem inehåll den där scenen.. =/ Hatar när de finns massa versioner av en film, de kan förändra så mycket..
October 24, 2002
Mind wrote: Vad jag minnns så kan en Alien anpassa sig till nätan vilket klimat som hellst och är inte beroende av syre, och deras DNA eller nått var kiselbaserat ( vi har kol )
Alien kan antingen dö av trycket eller så kvävs dem. Då Alien dör så i både Alien Vs. Predator samt en annan Alien-film. (åker ner på havsbotten - ut i rymden).
June 28, 2001
Deuterium wrote: [quote=Mind]Vad jag minnns så kan en Alien anpassa sig till nätan vilket klimat som hellst och är inte beroende av syre, och deras DNA eller nått var kiselbaserat ( vi har kol )
Alien kan antingen dö av trycket eller så kvävs dem. Då Alien dör så i både Alien Vs. Predator samt en annan Alien-film. (åker ner på havsbotten - ut i rymden).
Inget bevis att den dog när den åkte ner i vattnet i alien vs predator.
February 12, 2002
Delph1 wrote: [quote=Mind]Vad jag minnns så kan en Alien anpassa sig till nätan vilket klimat som hellst och är inte beroende av syre, och deras DNA eller nått var kiselbaserat ( vi har kol )
Sci-fi i all ära men det motsäger den biologiska läran lite.
//Andreas
Yeah man, I think you need your balls reattached!
//Kråkan
October 24, 2002
Mind wrote: [quote=Deuterium][quote=Mind]Vad jag minnns så kan en Alien anpassa sig till nätan vilket klimat som hellst och är inte beroende av syre, och deras DNA eller nått var kiselbaserat ( vi har kol )
Det är sant, så långt tänkte jag inte.
November 27, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Delph1][quote=Mind]Vad jag minnns så kan en Alien anpassa sig till nätan vilket klimat som hellst och är inte beroende av syre, och deras DNA eller nått var kiselbaserat ( vi har kol )
Sci-fi i all ära men det motsäger den biologiska läran lite.
//Andreas
Yeah man, I think you need your balls reattached!
//Kråkan
That made no sense what-so-ever ....
//Andreas
August 20, 2001
Deuterium wrote: [quote=Mind][quote=Deuterium][quote=Mind]Vad jag minnns så kan en Alien anpassa sig till nätan vilket klimat som hellst och är inte beroende av syre, och deras DNA eller nått var kiselbaserat ( vi har kol )
Det är sant, så långt tänkte jag inte.
Kommer säkert en uppföljare 🙄
2 Guest(s)