November 29, 2004
January 20, 2003
Illogical_Squirrel wrote: 1. Vem lade masken på huvudkudden?
2. Kan någon förklara i detalj, vad det var för konstig fest? Jag förstår att det var en slags orgi, men inte mycket mer.
3. Var Alice (Nicole Kidman) på orgin?
Kommer säkert på flera frågor.
1. Hon hittade den och lade den där så Tom såg att hon hittat den och att han skulle få skuldkänslor eller nåt.
2. En vanlig orgie med massa kändisar som inte vill bli igenkända?
3. Hon var inte med ?
Btw så var filmen sämst 😀
November 29, 2004
November 27, 2003
Har inte sett den på ett tag dock, men om jag inte missminner mig totalt så handlar ju hela filmen mer eller mindre om hur dom två "retar" varandra och spelar fram och tillbaka.
Slutändan vet man ju dock inte helt säkert om hon verkligen varit där, om han bara är rent av paranoid, eller om han som man för en gångs skull lyckats hitta ett kvinnligt bedrägeri och faktiskt lyckats bevisa det.
Han är osäker i sitt förhållande till henne, sig själv och sin egen manlighet. Han snubblar på den här festen och det fångar hans intresse...
1. Nicole skulle jag tro.
2. Festen var en orgie där personer kunde träffas anonymt och leva ut sina primitiva lustar och släppa hämningarna. De behövde inte bry sig om konsekvenserna utan kunde bara släppa allt för stunden.
3. Nobody knows .... 🙂
Stanley Kubrick är en av vår tids största regissörer och Eyes Wide Shut är inget undantag.
//Andreas
June 17, 2002
Wishmaster_coffe wrote: Det var alltså kubricks sista film innan han dog (1928-1999)...man klagar inte bara på honom även om denna filmen inte var hans största...kolla bara på The shining mm, han var ju ett geni gubben...i samma klass som Tim Burton..
Tim Burton suger... jävla stjärtiga konstfilmer som e så jävla långtråkiga... det var min åsikt om honom det...
October 31, 2003
Wishmaster_coffe wrote: Det var alltså kubricks sista film innan han dog (1928-1999)...man klagar inte bara på honom även om denna filmen inte var hans största...kolla bara på The shining mm, han var ju ett geni gubben...i samma klass som Tim Burton..
Kubrick ljussätter ju fortfarande bättre än Burton, och då har han varit död i sju år.
April 16, 2004
Burton var bara ett exempel, kubricks kommer alltid att vara bättre än Burton men burtoon slår rätt många utav de som gör filmer idag...bästa filmerna görs inte längre, stumfilmerna alltså nu för tiden görs bara massa misslyckade filmer i hopp om att vinna oscars + andra statuetter och att tjäna pengar på dem...
November 27, 2003
Wishmaster_coffe wrote: Burton var bara ett exempel, kubricks kommer alltid att vara bättre än Burton men burtoon slår rätt många utav de som gör filmer idag...bästa filmerna görs inte längre, stumfilmerna alltså nu för tiden görs bara massa misslyckade filmer i hopp om att vinna oscars + andra statuetter och att tjäna pengar på dem...
Inte helt sant, men på den stora kontinenten i väst så stämmer det nog rätt bra. Finns många bra alternativa genren/regissörer etc, dock lär vi inte få se så många fler filmer som Eyes Wide Shut (nu kommer säkert någon quote "tack gode gud för det" ....)
Ska för övrigt se den strax 😉
//Andreas
2 Guest(s)