May 17, 2002
grejen är det att jag inte skall arbet på fast mark i USA, jag ska arbeta på ett fartyg som kanske kommer att anlöpa en amerikansk hamn. Jag har iaf varit i kontakt med sjöfartens utbildningsistitut och de har guidat mig någorlunda rätt nu tror jag. Jag har bokat in en tid för intervju i början av mars och jag har fyllt i en hel massa blanketter.
här är en liten intressant fråga jag hittade på en blankett:
Söker Ni inresa till USA för att överträda reglerna för exportkontroll, medverka i någon omstörtande verksamhet eller terroristhandling, eller inlåta Er i annan olaglig verksamhet? Är Ni medlem eller representant för någon terroristorganisation enligt Amerikanska UD's gällande definition? Har Ni någonsin medverkat vid förföljelse utförd under kontroll av dåvarande nazistregeringen i Tyskland, eller har Ni någonsin tagit del i folkmord?
November 26, 2002
Söker Ni inresa till USA för att överträda reglerna för exportkontroll, medverka i någon omstörtande verksamhet eller terroristhandling, eller inlåta Er i annan olaglig verksamhet? Är Ni medlem eller representant för någon terroristorganisation enligt Amerikanska UD's gällande definition? Har Ni någonsin medverkat vid förföljelse utförd under kontroll av dåvarande nazistregeringen i Tyskland, eller har Ni någonsin tagit del i folkmord?
Den frågan måste alla svara på som ska till USA. Den finns med på immigrationsblanketten som alla ska fylla i.
May 17, 2002
John_lz wrote:
Den frågan måste alla svara på som ska till USA. Den finns med på immigrationsblanketten som alla ska fylla i.
troligen så är den la till för att sätta dit folk som skulle bryta mot det som de skriver, för om man svarar ja på fårgan lär man inte komma in ;).
1 Guest(s)