October 13, 2001
Ja.. vad ska man säga.
för snart 1 månad sedan fick min tjej väldigt ont i underlivet. åkte till akuten och dem kom fram til latt det var urinvägsinfektion. Kan ha uppstått av att hon inte går på toa efter samlaget. Så hon fick piller mot det.
Men nu idag, har hon fått samma kännsla i underlivet, lik aont. så hon ska in till akuten imån. Både min tjej och hennes mamma tror nu att hon kanske inte tål kondomer.
Men kan det vara så?? och så fall borde hon inte tålt det från första början väl?
January 22, 2002
Med största sannolikhet är det en ny urinvägsinfektion. Har man otur biter inte antibiotikan på infektionen direkt och en ny kur kan behövas. Dessutom blir kroppens imunförsvar till viss del nedsatt av antibiotikan och har man då otur kan en ny bakterie orsaka ytterligare en UVI.
Alleriger kan som tidigare nämnts komma med tiden. Men vad jag vet brukar just latexallergi vara lite beroende av att gummit ska vara i kontakt med blodet, alltså typ ett öppet sår motsvarande. Vet att risken för latexallergi ökar om man genomgår många operationer på grund av handskarna kirurgen använder.
April 1, 2001
mikael_st wrote: Ja.. vad ska man säga.
för snart 1 månad sedan fick min tjej väldigt ont i underlivet. åkte till akuten och dem kom fram til latt det var urinvägsinfektion. Kan ha uppstått av att hon inte går på toa efter samlaget. Så hon fick piller mot det.
Brukar hon gå på toa innan/efter när hon får ont?
November 22, 2001
Zap wrote:
Alleriger kan som tidigare nämnts komma med tiden. Men vad jag vet brukar just latexallergi vara lite beroende av att gummit ska vara i kontakt med blodet, alltså typ ett öppet sår motsvarande. Vet att risken för latexallergi ökar om man genomgår många operationer på grund av handskarna kirurgen använder.
Vad jag förstått kan inte latexallergiker använda kondomer alls.
Varför käkar hon inte p-piller istället?
Sen så kan de där urinvägsinfektionerna vara segdödade, min sambo hade det till o från under ett år när hon var yngre.
August 21, 2001
mikael_st wrote: Ja.. vad ska man säga.
Men nu idag, har hon fått samma kännsla i underlivet, lik aont. så hon ska in till akuten imån. Både min tjej och hennes mamma tror nu att hon kanske inte tål kondomer.
Men kan det vara så?? och så fall borde hon inte tålt det från första början väl?
humm.. så ni hade sex för en månad sedan, med kondom, och då fick hon ont efteråt. Sen väntade ni en månad - provade igen, oxå med kondom, och då fick hon ont igen?
Gå och testa er mot könssjukdomar, hiv och annat räligt.. när ni får reda på att ni är friska, skaffa p-piller till tösen och kör på igen utan kondom.
hmm.. finns det inte latexfria kondomer på apoteket förresten?
Annars vet jag inte vad jag kan tipsa om..
Hon kan ju iofs testa rätt enkelt om hon är allergisk.. finger och kondom lite snabbt sådär liksom.. får hon ont då så kan man ju börja misstänka. Om det är så då bör det utredas och dokumenteras. Kan vara rätt viktigt om hon skulle behöva opereras någongång..
December 15, 2003
Vissa tjejer kan ha problem med glidmedlet som kondomerna är doppade i, det kan vara en sån grej att slemhinnan reagerar med medlet häftigt så min rekommendation är att du går till apoteket och pratar med nån där och köper de kondomer dom plockar fram (finns såna allergikondomer utan glidmedel, men det behövs väl inte glidmedel? Hon verkar ju rätt så ung om hennes mor är inblandad?)
2 Guest(s)