February 1, 2002
Måste frakta en mc över 100mil och kan inte köra den nu...
Draget på bilen tar bara ~75kg om det lastas uppifrån, men drar 1600kg 😕
Köra släp i 80 över 100mil är för drygt!
Kan inte hyra nån bil som går o köra in mc'n i heller för jag ska vara borta för länge.
Nån som har en bra idé..
February 1, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Starscream][quote=obelix]Fixa en skåpbil eller en bil med flak...
Måste få plats 4-5 pers 🙁 känner ingen som har en skåpbil eller bil med flak heller hmm...
någon av de 4-5 st måste väll ha körkort. be dem köra bilen så kör du cykeln.
ingen har mc kort ännu...
March 11, 2003
Starscream wrote: Måste frakta en mc över 100mil och kan inte köra den nu...
Draget på bilen tar bara ~75kg om det lastas uppifrån, men drar 1600kg 😕
Köra släp i 80 över 100mil är för drygt!
Kan inte hyra nån bil som går o köra in mc'n i heller för jag ska vara borta för länge.Nån som har en bra idé..
Vad menar du egentligen? Att draget bara får belastas med 75kg har ju inget med de 1600 som släpet får väga. Om du sätter cykeln på släpet så att du har någorlunda jämvikt så lär det inte bli 75kg belastning på draget. Enkelt kan man ju säga att om du kan lyfta upp och montera släpet på draget är du inom säkra gränser.
Kom bara ihåg att fästa cykeln rejält på släpet. De har en förmåga ett börja röra på sig. Gå ut efter några kilometer och dra i alla spännband och känn efter att allt sitter som det ska.
Jag har kört mitt blysänke både hit och dit. No problems!
October 27, 2001
denstore wrote:
Vad menar du egentligen? Att draget bara får belastas med 75kg har ju inget med de 1600 som släpet får väga. Om du sätter cykeln på släpet så att du har någorlunda jämvikt så lär det inte bli 75kg belastning på draget. Enkelt kan man ju säga att om du kan lyfta upp och montera släpet på draget är du inom säkra gränser.
Kom bara ihåg att fästa cykeln rejält på släpet. De har en förmåga ett börja röra på sig. Gå ut efter några kilometer och dra i alla spännband och känn efter att allt sitter som det ska.
Jag har kört mitt blysänke både hit och dit. No problems!
Jag förstod hans inlägg som så att han inte kan "hänga på" MCn bakom bilen som en vanlig cykel och blåsa på i full fart med bilen.
Släp är väl den enklaste lösningen, trots hastighetsbegränsningen.
1 Guest(s)