Fram med knogjärn penna och papper, nu är det krig!!! UPDATE|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fram med knogjärn penna och papper, nu är det krig!!! UPDATE
CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 9, 2004 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.theinquirer.net/?ar.....icle=14609

OM DET DÄR GÅR IGENOM KOMMER JAG ATT BRUTALT LEMLÄSTA NÅGON!

HUR JÄVLA IDIOTISKT FÅR SAKER OCH TING BLI?? DU ÄR LAGLÖS, DU BLIR INTE SKYDDAD AV LAGEN!!! DET DÄR ÄR FANIMEJ DIKTATURFASONER! :burn: :burn: :burn: :burn: :burn: :burn:

Jag sitter här och är rädd för torsdagen, jag tror till och med att jag kommer att utveckla en permanent fobi mot torsdagar i framtiden, vare sig det går igenom eller inte!

Jag satt och läste igenom artikeln minst 4-5 gånger för att bekräfta vad jag såg! Dom kan bara inte göra såhär! Dom tar ifrån dig lagligt skydd! Dom kan komma instormandes helt utan tillstånd från någon annan än dem själv och konfiskera allt som har med IT och göra!! OCH DOM HAR RÄTT ATT FRYSA DINA TILLGÅNGAR!

Går detta igenom ska jag personligen tvinga er alla att sätta upp protestlistor i varje gathörn där ni bor, jag tror dock inte att jag behöver gå så långt...

Härmed lovar jag att bara yttra svordommar och gå tillbaka till trotsåldern om murphys lagar börjar gälla i övermorgon...

EDIT:

Här är top 8 anledningarna till varför vi inte ska ha detta, länken till detta + mer finns förövrigt i artikeln posten handlade om, notera alternativet jag markerat med fet skrift...!

1. The directive’s scope is much too wide: it should be limited to intentional commercial infringements only. Certain types of intellectual property rights such as patents should be excluded in their entirety from the scope of the directive.

2. The directive lacks balance and proportionality since average consumers face the same treatment as major commercial counterfeiters for minor infringements with no commercial impact.

3. The proposal provides no definition for "intellectual property rights", although the directive applies to all types of intellectual property. Since EU Member States define "intellectual property rights" differently, it is unclear which rights actually apply.

4. The directive permits Hollywood attorneys to hire private police forces to invade the homes of alleged infringers. Known as Anton Piller orders, these measures were previously only available in extremely rare cases in the UK against large commercial infringers. But the directive permits rightsholders to carry out these private raids against citizens throughout the EU for minor infringements that involve no financial motivation or benefit at all.

5. Mareva injunctions, which permit rightsholders to freeze the bank accounts and other assets of alleged infringers before a court hearing, become EU law under this proposal.

6. The directive creates a new "Right of Information" that allows rightsholders to obtain personal information on users of Peer-2-Peer (P2P) file-sharing software. Similar broad subpoena powers created under the controversial US Digital Millennium Copyright Act have been abused by the recording industry to obtain personal information on thousands of consumers in the US.

7. Internet Service Providers' (ISPs) servers and equipment can be seized and destroyed without any notice or court hearing for the allegedly infringing activity of their customers.

8. Directives of this importance must undergo adequate debate and consideration by the entire EU and not be rushed through on a "First Reading." This proposal should properly be sent into a "Second Reading" where its controversial provisions can be publicly considered.

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
565067
March 9, 2004 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Dumdidum. STOP USING WAREZ. :O

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
565070
March 9, 2004 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

jag trodde utvecklingen gick åt andra hållet för stunden, EU vill ju förbjuda cokies

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
565082
March 9, 2004 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

JÄVLA IDIOTER!!!
Fan, de kan inte göra såhär.
PROTESTLISTOR!!!

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
565083
March 9, 2004 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Men det är ju så enkelt, bara att sluta med p2p och warez. Har du inget olagligt så vill dom inte in till dej...

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
565085
March 9, 2004 - 8:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Ytterligare en god anledning att lämna EU.....

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
565087
March 9, 2004 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: http://www.theinquirer.net/?ar.....icle=14609

OM DET DÄR GÅR IGENOM KOMMER JAG ATT BRUTALT LEMLÄSTA NÅGON!

Går detta igenom ska jag personligen tvinga er alla att sätta upp protestlistor i varje gathörn där ni bor, jag tror dock inte att jag behöver gå så långt...

Jag är med dig på båda :burn:

... :colors: power to the people dude

Hippies... Hippies everywhere! They say they wanna save the world but all they do is smoke pot and smell bad /Cartman

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
565088
March 9, 2004 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Ytterligare artikel:

http://idg.se/ArticlePages/200.....CS.dbp.asp

Sista ordet är säkert inte sagt kring detta. Fast i ärlighetens namn så har laglydiga användare säkert inget att frukta. Att de kanske kan ses som integritetskränkande är ju en helt annan fråga.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
565093
March 9, 2004 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Ytterligare en god anledning att lämna EU.....

Det har jag sagt hela tiden.
EU är bara till för att jävlas. 😡

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
565096
March 9, 2004 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan då.. nu blir jag sur :arg:

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
565102
March 9, 2004 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=denstore]Ytterligare en god anledning att lämna EU.....

Det är en reprisering av sovjet, det är bara det att omslagspappret är snyggare....;)

ELIS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
565103
March 9, 2004 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

jaha gott golk! Från och med nu är jag en EU kritiker!

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
565104
March 9, 2004 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag fattar inte logiken..
Dom tar bara smånissarna.. inte grupperna som rippar och lägger ut från första början.

Enda gången dom kan göra så där om någon har barnporr.

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
565112
March 9, 2004 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Gueno][quote=denstore]Ytterligare en god anledning att lämna EU.....

Det är en reprisering av sovjet, det är bara det att omslagspappret är snyggare....;)

mannen det finns en tråd klistrad längst upp i allmänt som säger "diskutera inte politik" eller nåt sånt...

edit: jo on topic igen, det suger

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
565133
March 9, 2004 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

tror ni det hjälper med peer guardian och en fysisk brandvägg :cy: :cy: kanske dags att bygga dem där snabbformateringsmagneterna imorro :arg: cry cry

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1372
565144
March 9, 2004 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

EU = Största marioriteten Amerikaner..(USA)
USA = makt + pengar .. fanimej att dem ska komma in hitt o bestämma -- här har vi våra regler och våra rättigheter ingen kommer in och ändrar på något . hittils så går det väldigt bra i Sverige..
Samma sak med något annat problem i världen . Försök fixa till Alkohol lagarna , svälten . det allra viktigaste först sen kan ni reda ut IT eftersom IT hamnar längst fram... och sen--------> IT-

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
565147
March 9, 2004 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: tror ni det hjälper med peer guardian och en fysisk brandvägg :cy: :cy: kanske dags att bygga dem där snabbformateringsmagneterna imorro :arg: cry cry

Har man peerguardian + fw så de kan ju inte kolla in dig helt enkelt.
Inte spec. troligt att de kmr hem till dig och "hej kan vi kolla din dator".
De måste ju fått tips om det innan.. sjukt är det iaf, även om vi inte varit med i EU skulle Sverige skriva liknande lagar..

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
565150
March 9, 2004 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Det fanns även ändringsförslag som gick ut på att endast de som hade ett kommersiellt intresse med sin olagliga verksamhet skulle kunna anmälas för brott men de förslagen röstades ned
= Inte farligt för oss, antar jag?

Direktivet, som antogs med röstsiffrorna 330 mot 151, blir inte omedelbart en lag men ska arbetas in i medlemsländernas lagar efter en viss tid.
= Kommer ta ett tag innan lagarna kommer in.

Jingizu
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 375
565151
March 9, 2004 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind : det bästa sättet att fiska väljare/ekonomiskt stöd är ju att vara på god fot med alla inblandade parter, om de kan säga "usch och fy! piratkopiering vill vi inte ha!" till bollyw00d så är ju det skitbra för dom, om de sedan dessutom kan säga till wärscharna att "självklart ska eran personliga intrigitet inte kränkas och att ladda ner är bara friskt och sunt, det drabbar ingen fattig" så tjänar de ju ännu mer på det, tyvärr brukar ju kappan i den vindriktning där pengarna flödar, med andra ord bollyw00d 🙂

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1372
565157
March 9, 2004 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister Dem gör statistik av hur mycket du anväder dig utav din ISP .
Dem möjligen inte in på din dator .. men dem kan se vad du skickar eller hur mycket du skickar .och sen få tips kan okså vara ett alternat. Hur man än gör så kommer det nu alltid finnas den dära lilla känslan av iaktagganden evtuellt fällan !!!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 227
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL