October 16, 2001
September 28, 2003
tindy_14 wrote: [quote=fastbullit inte Callister]kanske dags att bygga dem där snabbformateringsmagneterna imorro :arg:
eller så har man allt på en extern disk.
ha allt som de nu kan ogilla på en, och göm den så fort de kommer...
tackar men det var nog jag som skrev det
July 14, 2003
För att förhindra ISP att kolla trafik så måste det väl finnas (eller bör gå att göra) P2P program som kör krypterat med nyckedistribution via hubben? Även filnamn, rubbet kunde krypteras....då måste iaf de som snokar efter "pirater" använda sig av hubbarna...och då hjälper faktiskt program som PeerGuardian eller dylika med samma funktionalitet (även brandvägg med IP spärrfunktion)
September 1, 2002
Callister wrote:
Och du tror inte att 99% av alla har något "fuffens" för sig?
Jag vet att 99% har fuffens för sig på sina datorer därhemma.
Jag tycker det verkar lite hyckleri att "värna om sin personliga integritet" när det egentligen mest handlar om att försöka rättfärdiga innehavandet och nyttjandet av upphovsrättskyddat material, bara för att det är vanligt och lätt att få tag på.
Bara för att 99% av datoranvändarna använder piratkopierad programvara eller dylikt (typ film, musik) gör det inte saken mindre olaglig alt. mer motiverat att rättfärdiga.
Myndigheter och rättsväsendet är snart ifatt oss, och då är det bara att acceptera att det roliga är slut, så att säga. D.v.s. att om man vill få tillgång till en produkt som kostar pengar, så måste man betala för det.
1 Guest(s)