October 1, 2003
det är nu ungefär 20h kvar tills matchen börjar men redan nu börjar vi fundera hur matchen kommer sluta.. Tror själv på 2-0 till "les bleus" eller hur det nu ska vara 😉 franska är inte min grejj :cy:
TV:
TV 4 20.00
Lite snabb info från aftonbladet om lagen...
Frankrike
Lasse Sandlin om laget:
Sedan Frankrikes storhetstid började med VM-guldet 1998 har man inte förlorat mot England. 2–0 i London 1999 efter två Nicolas Anelka-mål – 1–1 i Paris 2000 efter 1–0 av Emmanuel Petit och sen kvittering av Michael Owen.
Fifaranking: 2.
EM-turneringar: 8.
EM-meriter: EM-guld 1984, 2000, EM-brons 1996.
Fifa-ranking: 2.
Flest A-landskamper: Marcel Desailly, 113.
Värdelöst vetande
Frankrike gick igenom EM-kvalet utan att tappa en enda poäng. Målskillnaden: 29–2!
I senaste EM blev Frankrike bara tvåa i gruppspelet, men vann till slut EM efter att ha vänt i slutminuterna i finalen mot Italien.
Sju av spelarna i det franska laget spelar i engelska Premier League.
Och sist men inte minst ett odds som det slås vad hejvilt om är följande.
Barthez fumlar in mål 20 ggr pengarna 👿
Zidane blir turneringens spelare 5 ggr pengarna
EM blir värre än VM 2002 60 ggr pengarna
Barthez fumlar in mål 20 ggr pengarna
England
Fifaranking: 10.
EM-turneringar: 8.
EM-meriter: EM-brons 1996.
Fifa-ranking: 10.
Flest A-landskamper: Peter
Shilton, 125.
Lasse Sandlin om laget:
Knepig EM-start för Sven-Göran Erikssons mannar. Speciellt som kaparn själv inte verkar tro på sitt lag. I Englands största dagstidning The Sun sa den engelske förbundskaptenen nyligen så här: ”Jag tippar Frankrike!”.
Värdelöst vetande
England har förlorat mot både Sverige och Danmark under uppvärmningen inför EM.
Ledley King är med sina tre landskamper den minst rutinerade spelaren i Englands trupp. Gary Neville är den som spelat mest.
Bara två spelare i Svennis trupp spelar utanför England. Owen Hargreaves spelar till vardags för Bayern München, och David Beckham spelar för Real Madrid. Men vad är det mot Torsby IF – Svennis moderklubb?
Också äänu några odds:
Svennis kickas 40 ggr pengarna
Beckhamskandal 20 ggr pengarna
England till final 25 ggr pengarna
Som ni ser om ni är pålästa :bok: så är det flesta tagit från http://www.aftonbladet.se `s em-sida.
Mitt tips: 2-0 till Frankrike. Ert ?
Jag är faktiskt granne med Plupp..
August 11, 2002
hm, två lag som båda spelar tråkig men effektiv fotboll : (som Sverige ;))
Frankrike ligger ju jävligt högt uppe på rankingen för att den spänner över rätt många år men man kan ju inte säga att de är dåliga.
Dock tror jag att om England får stopp på Henry och CO vilket de nog får så vinner England med flera mål. För Frankrikes försvar må va bra. Men England kan nog tända till rejält.
September 23, 2002
pcw wrote: 2-1 till la France
Bra tippat. Hoppas för din skull att du satte en hundring på det 🙂
Tråden har tjänat sitt syfte.
*Tråd låst*
Fortsatta diskussioner om matchen kan göras här
1 Guest(s)