August 16, 2004
May 17, 2004
corrode (enligt lexin) Du kan testa att ha lexn till han, fungerar ofta bra och täcker det mesta.
August 16, 2004
August 16, 2004
Hehehe mm jo 🙂
Btw jag kommer få den där datorn vid januari , Då kommer fx-57 , Pcie och Nforce 4 🙂
Har redan kollat upp de där och de enda ändringen jag skulle tänka göra är Minnena, o ändra dom till crucial Ballistix pc4200 för att kunna klocka mera
Obs den här datorn kommer Kosta uppe mot 35-40k 🙂
Belive it or not
(But iam rich :p)
eller min farsa men same sh*t
:p
August 16, 2004
December 31, 2002
Hudsonhawk wrote: Btw, Finns det något bättre sätt att mäta Ph värdet förutom Ph papper?
Asså så man ser exakt vad den har för ph värde?
Det första jag tänkte på var Ph maskin :p
Rätt`?
Dett finns många olika sätt.
Det finns BTB (Bromtymolblått)
Laccmus-papper
Rödkål osv
Det finns väldigt många olika pH indikatorer men de mest exakta för privatpersoner är nog de pH-test man kan köpa för t ex akvarium. Vanligast vid kemilabbar på typ högstadiet är dock att tillsätta BTB. Det är dock inget exakt värde utan visar mest om det är surt, basiskt eller neutralt.
EDIT: pH är egentligen den negativa logaritmen för vätejonskoncentrationen så man kaa precis som ovanstående talare räkna på det om man vet H+ eller OH- koncentrationen.
August 16, 2004
Heheh mycket bra svarat men Kan man få ett lite mer exakt svar 🙂 Och om det är avancerat får ni typ motivera det .. 😛
men frågan är typ finns det någon mer noggranare sätt att mäta ph? (fast on english)
Edit den exakta frågan..
How the experiment could be improved (ie. more accurarcy more information).
Om ni inte fattaade frågan svara inte :p
December 31, 2002
Hudsonhawk wrote: Heheh mycket bra svarat men Kan man få ett lite mer exakt svar 🙂 Och om det är avancerat får ni typ motivera det .. 😛
men frågan är typ finns det någon mer noggranare sätt att mäta ph? (fast on english)
Som sagt:
The most accurate pH-testing method available for private persons today is probably the pH-tests you buy for measuring the pH-value in fish tanks.
😉
[Image Can Not Be Found]
August 16, 2004
Tobi-Wan kenobi wrote: [quote=Hudsonhawk]Heheh mycket bra svarat men Kan man få ett lite mer exakt svar 🙂 Och om det är avancerat får ni typ motivera det .. 😛
Som sagt:
The most accurate pH-testing method available for private persons today is probably the pH-tests you buy for measuring the pH-value in fish tanks.
😉
[Image Can Not Be Found]
Varför?
Kan ju inte bara skriva en mening 😕 🙂
edit: Oj det där lät som fusk men ge mig en källa som beskriver det typ då 🙂
Btw man siktr ju på mvg 🙂 så man kan ju inte bara skriva en mening 🙂
August 16, 2004
Nån som vet ?? Har bara det kvar så finns det någon? Som vet och har någon bra källa Så är jag otrolig TACKSAM!
Btw hon (lärarn) sa att man var tvungen och kolla på internet (alternativt böcker :P) För att hitta faktan för att kunna få mvg-vg så detta är ingen fusk eller något sådant har hellar aldrig fuskat 🙂
August 16, 2004
1 Guest(s)