Fredag hela veckan? Plagiat?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fredag hela veckan? Plagiat?
dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 13, 2007 - 12:08 am
sp_Permalink sp_Print

Kollade på "Fredag hela veckan" förut.
Jag fick med häpen min enbart se "stulna" skämt.
Sketch med peppe eng var förvånansvärt likt en norsk sketch med utlandskorrespondenter istället för peppe eng.
Restan var väl direkt från snl.
Jag tror inte jag skrattade en endaste gång under hela programmet.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1159786
October 13, 2007 - 5:26 am
sp_Permalink sp_Print

Det där s.k. "Hey Baberiba-gänget" är tamefan det sämsta som sänts på tv någonsin och jag tvivlar på att det kommer sändas något sämre.

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
1159787
October 13, 2007 - 6:04 am
sp_Permalink sp_Print

Finns inte många programledare som försöker vara komiska som faktiskt är roliga.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1159793
October 13, 2007 - 7:04 am
sp_Permalink sp_Print

D3mpa wrote: Finns inte många programledare som försöker vara komiska som faktiskt är roliga.

Det är nog precis deras problem. De anstränger sig något grymt för att vara roliga när de inte har det i sig.

//Andreas

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
1160147
October 15, 2007 - 12:44 pm
sp_Permalink sp_Print

nää, jag tkr att hela tv4 sänder mest skit för att vara ärlig, deras "humor" program som snarare får än att lipa än att skratta åt deras dåliga "skämt". samma sak med TV3, bara massa jäkla såpor och tråkiga serier, den ena efter den andra går direkt efter kanal5s program, bara massa CSI hit å CSI dit, å allt varom nu heter...

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1160176
October 15, 2007 - 3:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker också kvaliteten på svensk TV har sjunkit något enormt. Inte ens en enda kanal5 kan förmå sig att visa en bra film på en söndag kväll. Ranking The Stars, vad fan är det för något? Är det ens någon som tittar på det?

Men det värsta förtillfället är nog ändå de såkallade "sportpanelern" de olika kanalerna har. Inte något kan man titta på. Fotbollskanalen? Nej då sitter Magnus Hedman och Jesper Blomqvist och är "experter" och spelar allan.
Då tänker man, vi ger fotbollskväll en chans då. Då är det ta mig fan ännu värre! Då sitter Anna Pohjanen som jag trodde fick sparken från SVT efter fotbolls-vm. Inte nog med det. Där sitter någon Josef(?) med ett träben och snackar massa skit som ingen förstår sig på? Som gräddet på moset har de även Chris Härenstam.
Sist men inte minst har vi Sportklubben tror jag det heter. Något som går på TV4-sport. Där har de Malin Swedberg och Paulo Roberto och ingen mindre än självaste Anders Timell. Bara jag som trodde att någon skjutit Paulo och dumpat honom i Vänern?

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1160177
October 15, 2007 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Tycker också kvaliteten på svensk TV har sjunkit något enormt. Inte ens en enda kanal5 kan förmå sig att visa en bra film på en söndag kväll. Ranking The Stars, vad fan är det för något? Är det ens någon som tittar på det?

Men det värsta förtillfället är nog ändå de såkallade "sportpanelern" de olika kanalerna har. Inte något kan man titta på. Fotbollskanalen? Nej då sitter Magnus Hedman och Jesper Blomqvist och är "experter" och spelar allan.
Då tänker man, vi ger fotbollskväll en chans då. Då är det ta mig fan ännu värre! Då sitter Anna Pohjanen som jag trodde fick sparken från SVT efter fotbolls-vm. Inte nog med det. Där sitter någon Josef(?) med ett träben och snackar massa skit som ingen förstår sig på? Som gräddet på moset har de även Chris Härenstam.
Sist men inte minst har vi Sportklubben tror jag det heter. Något som går på TV4-sport. Där har de Malin Swedberg och Paulo Roberto och ingen mindre än självaste Anders Timell. Bara jag som trodde att någon skjutit Paulo och dumpat honom i Vänern?

Hårda ord av en sådan "expert" som du som inte orkar göra någon lista på 100 bättre spelare. 😉

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1160178
October 15, 2007 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Dehman]Tycker också kvaliteten på svensk TV har sjunkit något enormt. Inte ens en enda kanal5 kan förmå sig att visa en bra film på en söndag kväll. Ranking The Stars, vad fan är det för något? Är det ens någon som tittar på det?

Hårda ord av en sådan "expert" som du som inte orkar göra någon lista på 100 bättre spelare. 😉

m

Edit: Glömde ett program som gick igår och förtjänar att vara med här. Mitt I Nyllen? Snälla, vilken dagisklass som helst skulle kunna göra det där programmet.

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1160199
October 15, 2007 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Nämn några program som var bättre förr?

Tycker kvalitén på svenska program är ganska låg. Det känns som de finns bra program idéer men det lyckas alltid bli dåligt.
Pokerfejs och ID bla. Båda två är enligt mig bara larviga och kunde vara så mycket bättre utan allt det uppgjorda bullshitet.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1160200
October 15, 2007 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

maedhros wrote: Nämn några program som var bättre förr?

Tycker kvalitén på svenska program är ganska låg. Det känns som de finns bra program idéer men det lyckas alltid bli dåligt.
Pokerfejs och ID bla. Båda två är enligt mig bara larviga och kunde vara så mycket bättre utan allt det uppgjorda bullshitet.

Hallå?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1160208
October 15, 2007 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

maedhros wrote: Nämn några program som var bättre förr?

Opp å poppa, Måndagsbörsen, Nöjesmassakern. Jacobs stege, Nygammalt mm mm..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1160275
October 16, 2007 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

"hej baberiba"-gänget är det mest tragiska jag sätt på TV, helt sjukt dåligt.. mina ögon samt öron gråter blod, så jävla löjligt. ungefär i klass med "kiss och bajs" humor, som man tack och lova slutade med när man var 5 år.

svårt att komma på några bra program på teve, men ett ganska gammalt nu är "på rymmen" som jag diggade rejält.

best regards, pole

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
1160288
October 16, 2007 - 11:53 am
sp_Permalink sp_Print

det som är så jäkla irreterande är ju att om t.ex. kanal 5 börjar sända en serie som handlar om att man ska bli så tjock som möjligt på 1 mån, då kommer garanterat tv4, tv3 etc. att ta efter och köra nått liknande, tillslut så handlar allt om att man ska vara tjock. sen börjar tv3 med att sända nått larv om att man ska stå på 1 ben i flera veckor, då kommer kanal 5 och tv4 ta efter de också.. TV6 kommer bara köra repris på tv3s grejer 1 månad efteråt.. så har de alltid varit, varför kan inte 1 kanal sända nått skit, så kan en annan kanal sända nått annat!? måste de ha samma utbud!?

Edit: SVT är de ända så skiljer sig och visar gamla sthlm pärlor från 1936 och musikprogram, dock sänder både svt1 och 2 samma skit som varandra.. jäkla ond cirkel detta =/

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 500
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL