June 5, 2004
Delph1 wrote: En smart person springer ...
//Andreas
Inte nödvändigtvis, jag ser mig själv som inte alltför dumoch undviker sådana situationer genom att snacka mig ur det oftast. Men en gång blev jag också slagen av en grupp bråkstakar, typ 2 som höll i mig och ett par andra som slog, dock inget knivhugg. Men kan säga det att jag kände inget alls när dom slog typ blev endast små "flashar" framför ögonen, märkte först när de slutat slå att jag hade blödit näsblod över hela ansiktet. Jag hade väl druckit en eller två cider,men var knappast "märkbart" full.
January 21, 2003
azN- wrote: [quote=Delph1]En smart person springer ...
//Andreas
Inte nödvändigtvis, jag ser mig själv som inte alltför dumoch undviker sådana situationer genom att snacka mig ur det oftast. Men en gång blev jag också slagen av en grupp bråkstakar, typ 2 som höll i mig och ett par andra som slog, dock inget knivhugg. Men kan säga det att jag kände inget alls när dom slog typ blev endast små "flashar" framför ögonen, märkte först när de slutat slå att jag hade blödit näsblod över hela ansiktet. Jag hade väl druckit en eller två cider,men var knappast "märkbart" full.
Tänk dig att hamna i Fredriks situation. (Bli knivhuggen!). Själv är jag en väldigt lugn & lakonisk som person. Dock blir man lite väl modig när man är berusad & vågar säga rakt ut. Har själv hållit på med kamp-sport, ,men om det är knivar inblandade (vilket man inte vet), skall man springa vad livet är värt. (Oavsett hur duktig man är). Dessa ungdomsgäng som springer runt med knivar & söker bråk, bör polisen ta fast... Men Svenska rästtsväsendet är fortfarande ett jävla skämt! När jag var ung fanns det inte det inte så kallade ungdomsgäng som härjade. För mycket kulturberikning är boven i dramat!
September 12, 2001
Zeth wrote: När jag var ung fanns det inte det inte så kallade ungdomsgäng som härjade. För mycket kulturberikning är boven i dramat!
Utan att på något sätt försvara "kulturberikare" och så...
Men det där är rent skitsnack! Jag är garanterat äldre än vad du är (krita) och redan då fanns det ungdomsgäng som inte direkt var guds bästa barn.
Då var det dessutom "helsvenskar" helt och hållet. Det där snacket är rent BS!
Gäng har alltid funnits och kommer dessvärre alltid att finnas.
skiroy wrote: [quote=Zeth]När jag var ung fanns det inte det inte så kallade ungdomsgäng som härjade. För mycket kulturberikning är boven i dramat!
Men det där är rent skitsnack! Jag är garanterat äldre än vad du är (krita) och redan då fanns det ungdomsgäng som inte direkt var guds bästa barn.
Nog är det så, men jag tycker mej se en råhet som inte fanns under "Krita". Mycket knivar och skit numera.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 5, 2004
skiroy wrote: [quote=Zeth]När jag var ung fanns det inte det inte så kallade ungdomsgäng som härjade. För mycket kulturberikning är boven i dramat!
.
Skiroy är typ äldre än...hmm... alla på forumet?
azN- wrote: [quote=skiroy][quote=Zeth]När jag var ung fanns det inte det inte så kallade ungdomsgäng som härjade. För mycket kulturberikning är boven i dramat!
.
Skiroy är typ äldre än...hmm... alla på forumet?
T.om äldre än mej, och då är man extremt gammal.
:cy: 😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 12, 2001
ilg@dd wrote: [quote=skiroy][quote=Zeth]När jag var ung fanns det inte det inte så kallade ungdomsgäng som härjade. För mycket kulturberikning är boven i dramat!
Nog är det så, men jag tycker mej se en råhet som inte fanns under "Krita". Mycket knivar och skit numera.
Råhet nu mot förr?
Jag har sett killar bli fastkedjade och fastsurrade på en bil och blivit släpade efter bilen på asfalten och blivit invalider.
Sett killar bli nerslagna med motorsågkedjor och fått riktigt elaka sår.
Råhet?
Ett annat exempel...
En kille blev överkörd av ett gäng i en bil och fast alla i bilen visste att han fastnade under bilen så körde gänget vidare tills det inte gick längre på grund av att det luktade alltför bränt.
Killen hade hade blivit släpad under bilen i nästan 3 km under bilen och det var blodspår och spår av skelettet på E4:an hela vägen under det han låg under bilen.
Råhet?
January 12, 2004
ilg@dd wrote: [quote=skiroy][quote=Zeth]När jag var ung fanns det inte det inte så kallade ungdomsgäng som härjade. För mycket kulturberikning är boven i dramat!
tja, när brorsan (som är äldre än mig) var ute och härjade i sin ungdom så var det batonger, knogjärn och andra tillhyggen de hittade som de använde.
Knivarna viftade dom mest med, men de fanns med i bilden, och användes ibland.
De var sällan ute med mindre än ett 10-tal personer i gänget.
De krigade även med andra gäng från andra förorter, skolor eller för att de kom från fel del av T-banelinjen helt enkelt.
Så vist har det alltid funnits idioter, och förr var de 99% helsvenska
January 21, 2003
skiroy wrote: [quote=ilg@dd][quote=skiroy][quote=Zeth]När jag var ung fanns det inte det inte så kallade ungdomsgäng som härjade. För mycket kulturberikning är boven i dramat!
Råhet nu mot förr?
Jag har sett killar bli fastkedjade och fastsurrade på en bil och blivit släpade efter bilen på asfalten och blivit invalider.
Råhet?
Ett annat exempel...
En kille blev överkörd av ett gäng i en bil och fast alla i bilen visste att han fastnade under bilen så körde gänget vidare tills det inte gick längre på grund av att det luktade alltför bränt.
Killen hade hade blivit släpad under bilen i nästan 3 km under bilen och det var blodspår och spår av skelettet på E4:an hela vägen under det han låg under bilen.
Råhet?
Skiroy, Snabb fråga: Hur gammal är du, i så fall? 🙄
Har också sett en massa otrevligheter IRL. Tänker dock inte gå in på det...
(Vill glömma skitet, så att säga). Den som inte ser problemet med kulturberikarna har antingen inte upplevt skitet själv, eller är blind, eller PK. (Farligt ämne, som inte ens knappt får diskuteras i SV iaf).
Förr vart det lite slagsmål med nävarna, nu är det en Observera: "flock hyenor" som anfaller med kniv. Som dessutom har rätten på sin sida... Dessutom är HMF är djävulens påfund! Allt borde få diskuteras, oavsett vad det gäller. Får rysningar bara man tänker på R-gård e.t.c
Edit: Förresten, så vet jag omfallet 2 som du skrev (ungdomsgäng, knappast. "Norrbotten"!). Killen hoppade upp på motorhuven på en annan bil, som kördes i Ca: 90km/h. Och Släpades under bilen antal km... Fy faan!
Faktiskt, så är läget mkt om inte extremt mkt värre nu än förr. Små bagateller jämfört med hur mycket skit som händer annars... Spana in vad media skriver & läs mellan raderna. Och det som inte skrivs.
---------Brå gjorde en undersökning om antalet brott mellan kulturberikare & Sv, & när siffrorna hamnar i fanatiska summor, så blev det hemligstämplat. ---------
skiroy wrote: [quote=ilg@dd][quote=skiroy][quote=Zeth]När jag var ung fanns det inte det inte så kallade ungdomsgäng som härjade. För mycket kulturberikning är boven i dramat!
Råhet nu mot förr?
Råhet?
Ett annat exempel...
Råhet?
Tydligen olika upplevelser då, visst var det väl ett och annat slagsmål när en annan var i farten som mest då för en 20 år sen, men aldrig sett någon dra kniv. Kanske lugnare i raggarkretsarna då, även om jag har bevistat raggarsammankomster lite överallt mellan Umeå och söderut. Inte ens i Finland faktiskt där man rimligtvis förväntat sej att folk drar kniv.
😛
March 23, 2007
Ja jag säger då det. Det är tur man bor efter Norrlandskusten där vi inte har såna problem.
Sen var han nog lite fördummad av alkoholen och förstog inte sitt bästa, utan skulle givetvis stå upp för sig... illa illa. Springa är det bästa man kan göra i en sån situation.
1 Guest(s)