Fredsdemonstration?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fredsdemonstration?
Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1132
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 22, 2003 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag gick från norra bantorget till gärdet.
Där höll dom några tal och sa att man inte fick gå till ambassaden efter.
Hehe nyfiken som man är så kände man sig tvungen att gå dit.
När man kom fram så ser man MASSOR av anarkister osv. Polisen står också där på andra sidan av staketet med sköldar och Hästar osv. Sen blir det några dom trycker sig framåt mot avspärrningsstakertet och där blir dom fast och polisen är genast på dem med batangerna och så bränns lite flaggor osv osv. En polis som sitter i en bil tar en anarkist och slår han med batong för att han gjorde nåt och då drar han in han i bilen.
Det var sådär halvläskigt för dom blev våldsammare hela tiden och flera gånger fick man springa från staketet. Jag deltog absorlut inte i någon stenkastning eller nåt.. jag höll mig lite undan och titta på.

Edhunter
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1840
294553
March 22, 2003 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

inget mer än fega maskerade idioter som börjar kasta stenar på polisen, å jag fattar inte vad dom gör på demonstrationer om dom ändå är maskerade och därmed inte vågar stå för vad dom gör (pratar inte om dig nu bara så du inte missuppfattar det 😉 )

vacco
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 41
294569
March 22, 2003 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag stödjer inte stenkastning men polisen brukar inte vara modiager än att inte ha något som kan identifiera dem, t.ex nummer eller liknande.

hendrik00
Medlem
Forum Posts: 21
294572
March 22, 2003 - 8:02 pm
sp_Permalink sp_Print

men polisen var tvungen att att bort sina nummer efter göteborg då, attacker hade inriktat sig speciellt på vissa poliser med hjälp av hjälmnummerna.

Edhunter
Kommer du hit ofta?
Medlem
294574
March 22, 2003 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

vacco wrote: Jag stödjer inte stenkastning men polisen brukar inte vara modiager än att inte ha något som kan identifiera dem, t.ex nummer eller liknande.

exakt varför skall poliser ha nummer? det är ju för h-vete deras jobb dom utför. och dom skall inte kunna bli uppsökta och förföljda och känna sig hotade bara för att några aktivister tycker att den polisen gjort fel och genom nummret identifierat honom/henne

vacco
Medlem
Forum Posts: 41
294575
March 22, 2003 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Edhunter wrote: [quote=vacco]Jag stödjer inte stenkastning men polisen brukar inte vara modiager än att inte ha något som kan identifiera dem, t.ex nummer eller liknande.

exakt varför skall poliser ha nummer? det är ju för h-vete deras jobb dom utför. och dom skall inte kunna bli uppsökta och förföljda och känna sig hotade bara för att några aktivister tycker att den polisen gjort fel och genom nummret identifierat honom/henne

Skulle 612 säga mycke för en aktevist? Näe jag tror inte det, men om polisen skulle begå tjänstefel är det lita svårt att kunna identifiera vem som hade gjort tjänstefel om man inte har någon sorts identifiering.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
294576
March 22, 2003 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Anarkister, ett folk för sig. Är det inte enligt lag förbjudet att bära mask under demonstrationer? Kanske inte...

Vad skrek de? "Inget krig!" och så kastade de en sten i huvudet på någon, eller?

De lever i sin egen lilla rebelliska värld. 🙂

LousyLamer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 310
294602
March 22, 2003 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Edhunter wrote: [quote=vacco]Jag stödjer inte stenkastning men polisen brukar inte vara modiager än att inte ha något som kan identifiera dem, t.ex nummer eller liknande.

Om polisen bara gör sitt jobb så spelar det ingen roll om det sitter ett nummer på hjälmen...

humppi
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
294618
March 22, 2003 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

som det ser ut som så är det dårar såm vill bråka med farbror blå,kan man inte stå sin åsijkt kan man ju fan i det eller?

Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1132
294619
March 22, 2003 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag blev sur, Det var ju en FREDSDEMONSTRATION.
Och tror dom att det var dom inne på Ambassaden som bestämde att USA skulle ha en krigskåt president?. Nu förtiden så betyder det inte att man vill skydda sin identitet genom att maskera sig, Det betyder att man gärna ställer upp på att trycka upp ett baseball trä i röven på snuten.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
294632
March 22, 2003 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Om det var sådär så var det nog jäkla bra att jag inte kom med snöblus, gasmask och en USA flagga 🙂 Men om det blir någon demonstration nästa vecka så får ni nog se lite skojjiga bilder av en idiot med USA flagga 😀

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
294646
March 22, 2003 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Om det var sådär så var det nog jäkla bra att jag inte kom med snöblus, gasmask och en USA flagga 🙂 Men om det blir någon demonstration nästa vecka så får ni nog se lite skojjiga bilder av en idiot med USA flagga 😀

En, snarare två :D! Jag hänger med dig!

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
294650
March 22, 2003 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

först säger ni att det är fånigt att demonstrera mot kriget, och sen säger ni att ni ska gå med i demonstrationerna? tss.. bestäm er..

Edhunter
Kommer du hit ofta?
Medlem
294707
March 22, 2003 - 11:26 pm
sp_Permalink sp_Print

som sagt, demonstrera gärna men bär då inga masker så man inte ser vem det är, sålänge inte alla går utan masker har inte polisen nån som helst skyldighet att sätta nummer på deras hjälmer. får bli på lika vilkor isånna fall 😉

chrippaz
Member
Medlem
294716
March 22, 2003 - 11:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: först säger ni att det är fånigt att demonstrera mot kriget, och sen säger ni att ni ska gå med i demonstrationerna? tss.. bestäm er..

När sa jag att jag skulle demonstrera?

Öwall
Member
Medlem
294721
March 22, 2003 - 11:51 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: [quote=Öwall]först säger ni att det är fånigt att demonstrera mot kriget, och sen säger ni att ni ska gå med i demonstrationerna? tss.. bestäm er..

När sa jag att jag skulle demonstrera?

Det har du inte sagt. Du sa däremot att du skulle gå med i demonstrationerna med en amerikansk flagga.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
294728
March 22, 2003 - 11:58 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: [quote=HELIX]Om det var sådär så var det nog jäkla bra att jag inte kom med snöblus, gasmask och en USA flagga 🙂 Men om det blir någon demonstration nästa vecka så får ni nog se lite skojjiga bilder av en idiot med USA flagga 😀

chrippaz...

Ser du detta inlägg då ? 😀

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
294732
March 23, 2003 - 12:01 am
sp_Permalink sp_Print

Var skrev jag att det var fånigt att demonstrera mot kriget?

chrippaz
Member
Medlem
294733
March 23, 2003 - 12:05 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=chrippaz][quote=HELIX]Om det var sådär så var det nog jäkla bra att jag inte kom med snöblus, gasmask och en USA flagga 🙂 Men om det blir någon demonstration nästa vecka så får ni nog se lite skojjiga bilder av en idiot med USA flagga 😀

chrippaz...

Det står inte i att vi ska gå med i en demonstration, det står blir det en demonstration kommer det komma bilder på en (två) idioter med USA flagga!

Öwall
Member
Medlem
294736
March 23, 2003 - 12:10 am
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: [quote=skiroy][quote=chrippaz][quote=HELIX]Om det var sådär så var det nog jäkla bra att jag inte kom med snöblus, gasmask och en USA flagga 🙂 Men om det blir någon demonstration nästa vecka så får ni nog se lite skojjiga bilder av en idiot med USA flagga 😀

chrippaz...

Det står inte i att vi ska gå med i en demonstration, det står blir det en demonstration kommer det komma bilder på en (två) idioter med USA flagga!

Och vart skulle du hänga med honom??

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 304
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL