September 19, 2002
Tjenixen alla!
Min sambo har åkt på ett jävligt flummigt skolarbete på sitt universitet...
De ska välja "ett land utanför norden" och skriva en liten avhandling om vad folk i det landet gör på fritiden... Helt jäkla sjukt... Hon pluggar till friskvårdskonsulent, hon ska inte jobba på en frititdsgård i tanzania eller nåt ffs.
I alla fall, är det någon som har erfarenheter av fritiden hos nåt folk i nåt ickenordiskt land & orkar skriva en del lite mer utförligt än "ja i skottland dricker de whiskey..." så skulle jag bli tacksam. Hon sliter sitt hår i förtvivlan eftersom inget vettigt går att hitta på nätet, både jag & hon har letat som tokar. Men det var ett tag sedan jag pluggade, och jag har dessutom inte vart utomlands speciellt ofta eller länge...
Tack på förhand för all eventuell hjälp!
April 4, 2003
hmm... har bott i Stansted, England i ca 1.5 år.... vad ska man säga? I alla fall ungdommar gör samma saker hät som i england. Olika trender kommer iofs snabbare dit och sverige ligger alltid 3-6 månade efter. Folk motionerar mindre vilket anagligen är den största skillnaden när man tänker efter, annars det vanliga: idrott, skola, kompisar data tv osv. CS scenen verkar inte vara lika stor i England om någon skulle bry sig 😛
September 19, 2002
Tror det var tanken att det skulle handla om ett land där alla inte gör precis samma saker som här, utan nåt mer... annorlunda eller nåt. Vem vet, kanske är nåt land där folk roar sig med att kasta bensinfyllda vattenballonger på varandras arsle varje dag int vetja. 😕
September 19, 2002
Fia.B wrote: hmm.. En tjej som har varit i just Tanzania på ett sånt där frivillighets jobb, ska komma och föreläsa hos oss imorgon om landet, befolkningen osv. Kan återkomma efter det om jag har fått nåt som är värt att veta.
Var snällt av dig, tyvärr så ska hon dock ha det klart imorgon... 😉 Ser inte ut som om det blir det dock... Men om du ids plita ner några rader om det så kan det ju bra ändå utifall hon får nån dags förlängning på arbetet. Tror hon skulle uppskatta det rätt mycket.
1 Guest(s)