January 15, 2002
Ja, vad ska man säga. De lär bli osäkert i trafiken framöver... sorgligt
May 19, 2003
Det kommer sluta illa.. mycket illa.
Jag tycker att det räcker med att se att den går för fort, sen får väl polisen skicka moppen till ngåon verkstad som kolla om den är trimmad om det ska vara så nödvändigt. Fattar folk inte att det är farligt med fjortisar som gasar omkring på trottoarer i 90km/h...
September 1, 2002
obelix wrote: [quote=Gamblor]Nåja. Jag kör ändå bil så om jag krockar med en trimmad moppe så får moppeföraren skylla sig själv om den inte kan trafikreglerna och/eller hantera hojen.
Om det nu inte är du som har brustit i uppmärksamheten och klantat till det...
Jo, men då spelar den trimmade-moppe-faktorn ingen roll. Jag menar att det är högre chans att moppefolk klantar till det om deras hojar är trimmade.
May 19, 2003
obelix wrote: Kommer ihåg när brorsan höll på med detta att trimma moppar.
Hans personliga rekord var att få upp sin Zundapp i 110, och hans moppe var slöast.
Han och hans polare var inte riktigt kloka, men så var det i slutet på det glada 70-talet. :bgrin:
Hehe påminner om min far. Väldigt bil/motorintresserad. Han har berättat om när han var liten och trimmade sina mopeder somfan. Men det verkar som att det var lite annorlunda på den tiden gällande polis och sånt. Han lekt ju med sin Corvette också somfan, och polisen liksom sa "aja baja" sen var det överstökat 😉
2 Guest(s)