Fritt fram med trimmad moppe|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fritt fram med trimmad moppe
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
sp_UserOfflineSmall Offline
769240
November 9, 2004 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ocz]

Jag vill helst ha en crossmoppe som har grymt acc, sedan kan det gärna stoppa vid 60...

"Grymt acc" och "moped" är är inte kompatibla uttryck. Sen kan man ju fråga sig varför man vill ha en crossmoppe när man bor i Stockholm.

Tycker så.
Men vem vill ha en scooter? Det är homosexuellt! Skämt åsido, det är bara töntigt och tråkigt med scooter.
Själv har jag ställt in mig på vad jag ska köpa i framtiden...:P
Nästa höst: Honda NS125R strypt till 11KW, när man får ta nästa kort (har inte riktigt stenkoll :P) samma, strypt/trimmad till 25KW, sen det sista, då kan vi väl mjukstarta med en Honda CR450F motard, kommer inte på full modellbeteckning.

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
769243
November 9, 2004 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

har en mt5a som gör 90 på rak sträka och 100+ i nedförsbacke med hem längtan. ochså lite inkörd. lite svår att köra i rullstolen men men

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
769247
November 9, 2004 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

copulator wrote: har en mt5a som gör 90 på rak sträka och 100+ i nedförsbacke med hem längtan. ochså lite inkörd. lite svår att köra i rullstolen men men

Suicide Squad #1...:P

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
769254
November 9, 2004 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ocz]

Jag vill helst ha en crossmoppe som har grymt acc, sedan kan det gärna stoppa vid 60...

"Grymt acc" och "moped" är är inte kompatibla uttryck. Sen kan man ju fråga sig varför man vill ha en crossmoppe när man bor i Stockholm.

Du har inte varit i stockholm? Eller inte mycket iallafall märker jag. Bor i fint villaområde som heter Bromma, 10 min från stockholm city. Det är inte alls tätbefolkat där jag bor, alldelles lagom! 🙂

Synd att det är snobbklassat bara.

Vi har också landställe i närheten av båstad. Det är nog nästan där jag kommer ha moppen större delen av tiden eftersom att det är så lite poliser där nere. Det är fortfarande grusvägar där också...

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
769317
November 9, 2004 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=denstore][quote=ocz]

Tycker så.
Men vem vill ha en scooter? Det är homosexuellt! Skämt åsido, det är bara töntigt och tråkigt med scooter.
Själv har jag ställt in mig på vad jag ska köpa i framtiden...:P
Nästa höst: Honda NS125R strypt till 11KW, när man får ta nästa kort (har inte riktigt stenkoll :P) samma, strypt/trimmad till 25KW, sen det sista, då kan vi väl mjukstarta med en Honda CR450F motard, kommer inte på full modellbeteckning.

Allting under 750cc är klassat som startmotor....:D

denstore
Member
Medlem
769324
November 9, 2004 - 7:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=denstore][quote=ocz]

Du har inte varit i stockholm? Eller inte mycket iallafall märker jag. Bor i fint villaområde som heter Bromma, 10 min från stockholm city. Det är inte alls tätbefolkat där jag bor, alldelles lagom! 🙂

Vi har också landställe i närheten av båstad. Det är nog nästan där jag kommer ha moppen större delen av tiden eftersom att det är så lite poliser där nere. Det är fortfarande grusvägar där också...

Kan jag köra grusväg med mitt blysänke, så skulle du nog kunna klara dig utan "off-road"-stuket på mopeden. 🙂
Skall man inte köra mitt ute på åkern, så finns det ingen mening med lång fjädringsväg och nabbade däck.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
769348
November 9, 2004 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

copulator wrote: har en mt5a som gör 90 på rak sträka och 100+ i nedförsbacke med hem längtan. ochså lite inkörd. lite svår att köra i rullstolen men men

Haha säger jag bara.
Du vet inte vad du snackar om, och börja inte tjafsa om att du mätt med GPS och skit, jag vet att du ljuger. En gammal skrotig MT går inte 100 ärliga. Punkt.
Kanske 100+ mätarhastighet, dessvärre så går bara mätaren till 80 eller nåt.

ocz
Member
Medlem
769354
November 9, 2004 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ocz][quote=denstore][quote=ocz]

Kan jag köra grusväg med mitt blysänke, så skulle du nog kunna klara dig utan "off-road"-stuket på mopeden. 🙂
Skall man inte köra mitt ute på åkern, så finns det ingen mening med lång fjädringsväg och nabbade däck.

Skönt 🙂 Snyggare, dessutom vill jag ha växlar och ingen scoter... Inte heller en Puch från 50-talet... :bgrin: 🙄

denstore
Member
Medlem
769362
November 9, 2004 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=copulator]har en mt5a som gör 90 på rak sträka och 100+ i nedförsbacke med hem längtan. ochså lite inkörd. lite svår att köra i rullstolen men men

Haha säger jag bara.
Du vet inte vad du snackar om, och börja inte tjafsa om att du mätt med GPS och skit, jag vet att du ljuger. En gammal skrotig MT går inte 100 ärliga. Punkt.

En kompis hade en MB-50, och det är väl samma ram och motor egentligen. Den gjorde över 100 på slät väg. Rejält trimmad, men hur svårt är det med över 80cc och fabrikstrim. Knappt någon utmaning. Och det var 20 år sedan. Det lär ju finnas lika mycket trimpotential i dem idag.

Tindy
Member
Medlem
769381
November 9, 2004 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Tindy][quote=copulator]har en mt5a som gör 90 på rak sträka och 100+ i nedförsbacke med hem längtan. ochså lite inkörd. lite svår att köra i rullstolen men men

Haha säger jag bara.

En kompis hade en MB-50, och det är väl samma ram och motor egentligen. Den gjorde över 100 på slät väg. Rejält trimmad, men hur svårt är det med över 80cc och fabrikstrim. Knappt någon utmaning. Och det var 20 år sedan. Det lär ju finnas lika mycket trimpotential i dem idag.

Ja, om du har en fabrikstrimmad sak ja, med 80cc orginalcylinder, hur många har det?

ocz
Member
Medlem
769385
November 9, 2004 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

MT-5 gör visst 100 på raka med "lite" pill... Hårdtrimmning.

Tindy
Member
Medlem
769389
November 9, 2004 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: MT-5 gör visst 100 på raka med "lite" pill... Hårdtrimmning.

Det ska till MYCKET.

ocz
Member
Medlem
769397
November 9, 2004 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=ocz]MT-5 gör visst 100 på raka med "lite" pill... Hårdtrimmning.

Det ska till MYCKET.

Det är klart att den inte gör 100 om du drar en plugg typ... :bok:

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
769401
November 9, 2004 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=Tindy][quote=ocz]MT-5 gör visst 100 på raka med "lite" pill... Hårdtrimmning.

Det ska till MYCKET.

Det är klart att den inte gör 100 om du drar en plugg typ... :bok:

eller så tar man bussen, det maxar 90 helt lagligt.

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
769402
November 9, 2004 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Min SuzukiTS har dragen plugg och går iaf upp i 80km/h efter en väldigt lång raka,men iallafall 😉

EDIT: men ska snart dreva om den så den får tok-acc om någon undrar 😛

ocz
Member
Medlem
769404
November 9, 2004 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Min kompis otrimmade moppe(44k:-) gör 32km/h på raka laugh Med mitt lilla luftmotstånd fick jag upp den i 55Km/h i en backe. Det är så dom ska gå... Haha!

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
769409
November 9, 2004 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Då kommer man ju nästan upp för en backe, men man kommer nog snabbare upp om man leder den 😉

denstore
Member
Medlem
769416
November 9, 2004 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=denstore][quote=Tindy][quote=copulator]har en mt5a som gör 90 på rak sträka och 100+ i nedförsbacke med hem längtan. ochså lite inkörd. lite svår att köra i rullstolen men men

Haha säger jag bara.

Ja, om du har en fabrikstrimmad sak ja, med 80cc orginalcylinder, hur många har det?

copulator kanske? Du kanske inte skall kalla folk lögnare och fulla av skit, när det är du som inte vet vad du talar om. :arg:

Payroouz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 445
769453
November 9, 2004 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså det skulle ju inte betyda att alla moppepojkar åker runt i 90km/h på gator och torg. Hastighetsbegränsningen är fortfarande 50km/h inne i stan och mopeder får ju inte köra alls på motorväg/motartrafikled. Så även om alla moppar går 70-80km/h så lär ju polisen vara jävligt vaksam och hård mot fortkörare, det skulle ju vara det enda sättet att få fast dom.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
769458
November 9, 2004 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

vafan ... vad sjukt ..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 428
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL