February 12, 2003
denstore wrote: [quote=ocz]
Jag vill helst ha en crossmoppe som har grymt acc, sedan kan det gärna stoppa vid 60...
"Grymt acc" och "moped" är är inte kompatibla uttryck. Sen kan man ju fråga sig varför man vill ha en crossmoppe när man bor i Stockholm.
Tycker så.
Men vem vill ha en scooter? Det är homosexuellt! Skämt åsido, det är bara töntigt och tråkigt med scooter.
Själv har jag ställt in mig på vad jag ska köpa i framtiden...:P
Nästa höst: Honda NS125R strypt till 11KW, när man får ta nästa kort (har inte riktigt stenkoll :P) samma, strypt/trimmad till 25KW, sen det sista, då kan vi väl mjukstarta med en Honda CR450F motard, kommer inte på full modellbeteckning.
March 14, 2004
denstore wrote: [quote=ocz]
Jag vill helst ha en crossmoppe som har grymt acc, sedan kan det gärna stoppa vid 60...
"Grymt acc" och "moped" är är inte kompatibla uttryck. Sen kan man ju fråga sig varför man vill ha en crossmoppe när man bor i Stockholm.
Du har inte varit i stockholm? Eller inte mycket iallafall märker jag. Bor i fint villaområde som heter Bromma, 10 min från stockholm city. Det är inte alls tätbefolkat där jag bor, alldelles lagom! 🙂
Synd att det är snobbklassat bara.
Vi har också landställe i närheten av båstad. Det är nog nästan där jag kommer ha moppen större delen av tiden eftersom att det är så lite poliser där nere. Det är fortfarande grusvägar där också...
March 11, 2003
Mean Machine wrote: [quote=denstore][quote=ocz]
Jag vill helst ha en crossmoppe som har grymt acc, sedan kan det gärna stoppa vid 60...
"Grymt acc" och "moped" är är inte kompatibla uttryck. Sen kan man ju fråga sig varför man vill ha en crossmoppe när man bor i Stockholm.
Tycker så.
Men vem vill ha en scooter? Det är homosexuellt! Skämt åsido, det är bara töntigt och tråkigt med scooter.
Själv har jag ställt in mig på vad jag ska köpa i framtiden...:P
Nästa höst: Honda NS125R strypt till 11KW, när man får ta nästa kort (har inte riktigt stenkoll :P) samma, strypt/trimmad till 25KW, sen det sista, då kan vi väl mjukstarta med en Honda CR450F motard, kommer inte på full modellbeteckning.
Allting under 750cc är klassat som startmotor....:D
March 11, 2003
ocz wrote: [quote=denstore][quote=ocz]
Jag vill helst ha en crossmoppe som har grymt acc, sedan kan det gärna stoppa vid 60...
"Grymt acc" och "moped" är är inte kompatibla uttryck. Sen kan man ju fråga sig varför man vill ha en crossmoppe när man bor i Stockholm.
Du har inte varit i stockholm? Eller inte mycket iallafall märker jag. Bor i fint villaområde som heter Bromma, 10 min från stockholm city. Det är inte alls tätbefolkat där jag bor, alldelles lagom! 🙂
Synd att det är snobbklassat bara.
Vi har också landställe i närheten av båstad. Det är nog nästan där jag kommer ha moppen större delen av tiden eftersom att det är så lite poliser där nere. Det är fortfarande grusvägar där också...
Kan jag köra grusväg med mitt blysänke, så skulle du nog kunna klara dig utan "off-road"-stuket på mopeden. 🙂
Skall man inte köra mitt ute på åkern, så finns det ingen mening med lång fjädringsväg och nabbade däck.
October 25, 2003
copulator wrote: har en mt5a som gör 90 på rak sträka och 100+ i nedförsbacke med hem längtan. ochså lite inkörd. lite svår att köra i rullstolen men men
Haha säger jag bara.
Du vet inte vad du snackar om, och börja inte tjafsa om att du mätt med GPS och skit, jag vet att du ljuger. En gammal skrotig MT går inte 100 ärliga. Punkt.
Kanske 100+ mätarhastighet, dessvärre så går bara mätaren till 80 eller nåt.
March 14, 2004
denstore wrote: [quote=ocz][quote=denstore][quote=ocz]
Jag vill helst ha en crossmoppe som har grymt acc, sedan kan det gärna stoppa vid 60...
"Grymt acc" och "moped" är är inte kompatibla uttryck. Sen kan man ju fråga sig varför man vill ha en crossmoppe när man bor i Stockholm.
Du har inte varit i stockholm? Eller inte mycket iallafall märker jag. Bor i fint villaområde som heter Bromma, 10 min från stockholm city. Det är inte alls tätbefolkat där jag bor, alldelles lagom! 🙂
Synd att det är snobbklassat bara.
Vi har också landställe i närheten av båstad. Det är nog nästan där jag kommer ha moppen större delen av tiden eftersom att det är så lite poliser där nere. Det är fortfarande grusvägar där också...
Kan jag köra grusväg med mitt blysänke, så skulle du nog kunna klara dig utan "off-road"-stuket på mopeden. 🙂
Skall man inte köra mitt ute på åkern, så finns det ingen mening med lång fjädringsväg och nabbade däck.
Skönt 🙂 Snyggare, dessutom vill jag ha växlar och ingen scoter... Inte heller en Puch från 50-talet... :bgrin: 🙄
March 11, 2003
Tindy wrote: [quote=copulator]har en mt5a som gör 90 på rak sträka och 100+ i nedförsbacke med hem längtan. ochså lite inkörd. lite svår att köra i rullstolen men men
Haha säger jag bara.
Du vet inte vad du snackar om, och börja inte tjafsa om att du mätt med GPS och skit, jag vet att du ljuger. En gammal skrotig MT går inte 100 ärliga. Punkt.
Kanske 100+ mätarhastighet, dessvärre så går bara mätaren till 80 eller nåt.
En kompis hade en MB-50, och det är väl samma ram och motor egentligen. Den gjorde över 100 på slät väg. Rejält trimmad, men hur svårt är det med över 80cc och fabrikstrim. Knappt någon utmaning. Och det var 20 år sedan. Det lär ju finnas lika mycket trimpotential i dem idag.
October 25, 2003
denstore wrote: [quote=Tindy][quote=copulator]har en mt5a som gör 90 på rak sträka och 100+ i nedförsbacke med hem längtan. ochså lite inkörd. lite svår att köra i rullstolen men men
Haha säger jag bara.
Du vet inte vad du snackar om, och börja inte tjafsa om att du mätt med GPS och skit, jag vet att du ljuger. En gammal skrotig MT går inte 100 ärliga. Punkt.
Kanske 100+ mätarhastighet, dessvärre så går bara mätaren till 80 eller nåt.
En kompis hade en MB-50, och det är väl samma ram och motor egentligen. Den gjorde över 100 på slät väg. Rejält trimmad, men hur svårt är det med över 80cc och fabrikstrim. Knappt någon utmaning. Och det var 20 år sedan. Det lär ju finnas lika mycket trimpotential i dem idag.
Ja, om du har en fabrikstrimmad sak ja, med 80cc orginalcylinder, hur många har det?
March 11, 2003
Tindy wrote: [quote=denstore][quote=Tindy][quote=copulator]har en mt5a som gör 90 på rak sträka och 100+ i nedförsbacke med hem längtan. ochså lite inkörd. lite svår att köra i rullstolen men men
Haha säger jag bara.
Du vet inte vad du snackar om, och börja inte tjafsa om att du mätt med GPS och skit, jag vet att du ljuger. En gammal skrotig MT går inte 100 ärliga. Punkt.
Kanske 100+ mätarhastighet, dessvärre så går bara mätaren till 80 eller nåt.
En kompis hade en MB-50, och det är väl samma ram och motor egentligen. Den gjorde över 100 på slät väg. Rejält trimmad, men hur svårt är det med över 80cc och fabrikstrim. Knappt någon utmaning. Och det var 20 år sedan. Det lär ju finnas lika mycket trimpotential i dem idag.
Ja, om du har en fabrikstrimmad sak ja, med 80cc orginalcylinder, hur många har det?
copulator kanske? Du kanske inte skall kalla folk lögnare och fulla av skit, när det är du som inte vet vad du talar om. :arg:
December 7, 2003
Alltså det skulle ju inte betyda att alla moppepojkar åker runt i 90km/h på gator och torg. Hastighetsbegränsningen är fortfarande 50km/h inne i stan och mopeder får ju inte köra alls på motorväg/motartrafikled. Så även om alla moppar går 70-80km/h så lär ju polisen vara jävligt vaksam och hård mot fortkörare, det skulle ju vara det enda sättet att få fast dom.
4 Guest(s)