May 19, 2003
ocz wrote: [quote=Tindy][quote=ocz]MT-5 gör visst 100 på raka med "lite" pill... Hårdtrimmning.
Det ska till MYCKET.
Det är klart att den inte gör 100 om du drar en plugg typ... :bok:
Min gjorde det. Hade en Berbi Senda ´99 för 1 år sen, och endast en plugg var borta och accade somfan (för att vara en moped) och gick i 90-100. Mycke trevlig moppe. Körde dock inte tokigt med den, och om det hände, så var det på övergivna vägar, och inte bland folk/traffikanter. Man har ju vett i skallen.
March 14, 2004
Vamp wrote: [quote=ocz][quote=Tindy][quote=ocz]MT-5 gör visst 100 på raka med "lite" pill... Hårdtrimmning.
Det ska till MYCKET.
Min gjorde det. Hade en Berbi Senda ´99 för 1 år sen, och endast en plugg var borta och accade somfan (för att vara en moped) och gick i 90-100. Mycke trevlig moppe. Körde dock inte tokigt med den, och om det hände, så var det på övergivna vägar, och inte bland folk/traffikanter. Man har ju vett i skallen.
Jag vet det. Men vi snackar om MT5...
October 25, 2003
denstore wrote: [quote=Tindy][quote=denstore][quote=Tindy][quote=copulator]har en mt5a som gör 90 på rak sträka och 100+ i nedförsbacke med hem längtan. ochså lite inkörd. lite svår att köra i rullstolen men men
Haha säger jag bara.
Du vet inte vad du snackar om, och börja inte tjafsa om att du mätt med GPS och skit, jag vet att du ljuger. En gammal skrotig MT går inte 100 ärliga. Punkt.
Kanske 100+ mätarhastighet, dessvärre så går bara mätaren till 80 eller nåt.
En kompis hade en MB-50, och det är väl samma ram och motor egentligen. Den gjorde över 100 på slät väg. Rejält trimmad, men hur svårt är det med över 80cc och fabrikstrim. Knappt någon utmaning. Och det var 20 år sedan. Det lär ju finnas lika mycket trimpotential i dem idag.
Ja, om du har en fabrikstrimmad sak ja, med 80cc orginalcylinder, hur många har det?
copulator kanske? Du kanske inte skall kalla folk lögnare och fulla av skit, när det är du som inte vet vad du talar om. :arg:
Ok, visst,
Copulator, Har du en fabrikstrimmad MT med 80cc så ber jag om ursäkt.
Dock så har Copulator snackat mycket om moppar i trådar förut, och när man säger:
"aaeh men asså köp 24mm fugge för då går den bra" så tror jag inte han vet vad han snackar om
June 5, 2004
Vamp wrote: [quote=ocz][quote=Tindy][quote=ocz]MT-5 gör visst 100 på raka med "lite" pill... Hårdtrimmning.
Det ska till MYCKET.
Jag är ganska mycket säker på att den inte gjorde 90-100 ärliga km/h med endast dragen plugg, det är omöjligt.
EDIT: WOHO! klarade att citera (efter att jag hittat knappen i hörnet )
October 25, 2003
azN- wrote: [quote=Vamp][quote=ocz][quote=Tindy][quote=ocz]MT-5 gör visst 100 på raka med "lite" pill... Hårdtrimmning.
Det ska till MYCKET.
Jag är ganska mycket säker på att den inte gjorde 90-100 ärliga km/h med endast dragen plugg, det är omöjligt.
March 11, 2003
Tindy wrote: [Ok, visst,
Dock så har Copulator snackat mycket om moppar i trådar förut, och när man säger:
"aaeh men asså köp 24mm fugge för då går den bra" så tror jag inte han vet vad han snackar om
Honda sålde ett trimkit till de mopederna. Visst, det kostade typ 5 tusen, men inte fasen brydde sig min polare om det. Sen kostade bättre trimblås också kanske en tusing. Allt som allt, rejält trimmad moppe, som gjorde över hundra blås. Varför skall det vara så svårt att tro på?
Men framförallt, så är ditt sätt att uttrycka dig i tråden väldigt tråkigt.
Om copulator gillar att snacka mopeder, låt honom göra det. Om du väljer att inte tro vad han säger, så är det upp till dig. Men det finns ingen anledning att hoppa på honom på det sättet. Särskilt när du själv inte verkar vara någon stjärna på mopeder. Att få en moppe att göra 100 knutar är inget som ger Nobelpris direkt.
October 25, 2003
denstore wrote: [quote=Tindy][Ok, visst,
Honda sålde ett trimkit till de mopederna. Visst, det kostade typ 5 tusen, men inte fasen brydde sig min polare om det. Sen kostade bättre trimblås också kanske en tusing. Allt som allt, rejält trimmad moppe, som gjorde över hundra blås. Varför skall det vara så svårt att tro på?
Men framförallt, så är ditt sätt att uttrycka dig i tråden väldigt tråkigt.
Om copulator gillar att snacka mopeder, låt honom göra det. Om du väljer att inte tro vad han säger, så är det upp till dig. Men det finns ingen anledning att hoppa på honom på det sättet. Särskilt när du själv inte verkar vara någon stjärna på mopeder. Att få en moppe att göra 100 knutar är inget som ger Nobelpris direkt.
Okej.
Jag ger mig.
Skitsamma, du vinner.
May 19, 2003
azN- wrote: [quote=Vamp][quote=ocz][quote=Tindy][quote=ocz]MT-5 gör visst 100 på raka med "lite" pill... Hårdtrimmning.
Det ska till MYCKET.
Du är lika förvånad som mig, för det gjorde den. Inte trimmad, bara plug dragen.
June 5, 2004
Vamp wrote: [quote=azN-][quote=Vamp][quote=ocz][quote=Tindy][quote=ocz]MT-5 gör visst 100 på raka med "lite" pill... Hårdtrimmning.
Det ska till MYCKET.
Du är lika förvånad som mig, för det gjorde den. Inte trimmad, bara plug dragen.
Vill inte vara jobbig eller så,men jag skulle knappt tro det om jag såg det med egna ögon, och ännu mindre när någon säger det på ett forum...
May 19, 2003
azN- wrote: [quote=Vamp][quote=azN-][quote=Vamp][quote=ocz][quote=Tindy][quote=ocz]MT-5 gör visst 100 på raka med "lite" pill... Hårdtrimmning.
Det ska till MYCKET.
Vill inte vara jobbig eller så,men jag skulle knappt tro det om jag såg det med egna ögon, och ännu mindre när någon säger det på ett forum...
Kan försåt att du tvivlar, och du har inget annat att gå på än mitt ord. Men varfrö skulle jag ljuga om en sådan ganska oviktigt sak?
June 5, 2004
Vamp wrote: [quote=azN-][quote=Vamp][quote=azN-][quote=Vamp][quote=ocz][quote=Tindy][quote=ocz]MT-5 gör visst 100 på raka med "lite" pill... Hårdtrimmning.
Det ska till MYCKET.
Kan försåt att du tvivlar, och du har inget annat att gå på än mitt ord. Men varfrö skulle jag ljuga om en sådan ganska oviktigt sak?
Nej du ljuger säkerligen inte,men din kompis kanske gör eller så går ni på mätarfart, som brukar vara fel på nyare moppar (om dom inte har digitala,vilket Derbi Senda 99 inte har).
February 3, 2003
Tindy wrote: [quote=copulator]har en mt5a som gör 90 på rak sträka och 100+ i nedförsbacke med hem längtan. ochså lite inkörd. lite svår att köra i rullstolen men men
Haha säger jag bara.
Du vet inte vad du snackar om, och börja inte tjafsa om att du mätt med GPS och skit, jag vet att du ljuger. En gammal skrotig MT går inte 100 ärliga. Punkt.
Tindy du vet inte vad du talar om.
Polarens gjorde 115 med 65CC och hans brors gjorde knappt 100.
Hade även en annan polare som körde en MB50 med 70cc eurocylindro, expansionsbox, 5-växelkit, 20mm förgasare, 17 drev fram tror 45 bak, effekt rör. När den var som bäst toppade den 130. Och fy helvete vad det kändes! (för att inte säga hördes)
Tycker det är sjukt att dom ska skita i det. Ska man köra mopped så har man ett visst ansvar. Ska man köra trimmat så har man ett ännu större.
Farsan gav mig en trimmad mopped från start. Den gjorde 90 då, och kommer det ett ställe där jag vet att det skulle vara farligt att köra fort så håller jag mig mellan 30-50. Är det 30 på vägen håller jag 30 pungt slut. Det är för mycket att riskera att köra på någon som kommer utspringande.
May 19, 2003
Tindy wrote: [quote=copulator]har en mt5a som gör 90 på rak sträka och 100+ i nedförsbacke med hem längtan. ochså lite inkörd. lite svår att köra i rullstolen men men
Haha säger jag bara.
min mt5 är en 98. den har vart inne på verkstad och fått motorn renoverad 2003. fick den trimmad på samma gång, sitter 80cc cylinder 26mm förgasare trimm vevaxel och delar från en tysk honda mt 80cc
den gör säkert betydlig mer men 90 är en underdrift
May 23, 2002
Tindy wrote:
Man slutar fan inte att förvånas hur okunniga vissa här är. För det första kan jag upplysa dig om att en Japan specad MT5:a orginal går i runda 90 blås. 50cc, 7hk.
Sen kan du ju fundera lite på varför 95% av de mopeder som används till mopedracing är MT5:or, och varför sveriges snabbaste moped är en MT5:a. 50cc, 28hk.
Min MT5:a gjorde efter portning av cylindern (65cc) och lite annat smått cirka 100 blås. Alla som kan något om tvåtaktsmotorer vet att MT5:an är bland det bästa du kan fortsätta trimma på.
Förlåt att jag krossade din drömvärld om att din remdrivna plastraket utan växlar är snabb....
January 7, 2004
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Tindy] Du vet inte vad du snackar om, och börja inte tjafsa om att du mätt med GPS och skit, jag vet att du ljuger. En gammal skrotig MT går inte 100 ärliga. Punkt.
Man slutar fan inte att förvånas hur okunniga vissa här är. För det första kan jag upplysa dig om att en Japan specad MT5:a orginal går i runda 90 blås. 50cc, 7hk.
Sen kan du ju fundera lite på varför 95% av de mopeder som används till mopedracing är MT5:or, och varför sveriges snabbaste moped är en MT5:a. 50cc, 28hk.
Min MT5:a gjorde efter portning av cylindern (65cc) och lite annat smått cirka 100 blås. Alla som kan något om tvåtaktsmotorer vet att MT5:an är bland det bästa du kan fortsätta trimma på.
Förlåt att jag krossade din drömvärld om att din remdrivna plastraket utan växlar är snabb....
Men detä r väl ändå inte Mt som man brukar tävlingstrimma?
det är väl en ändå Mb.
fast Nya EU-moppar är riktigt enkelt att trimma och dom gör då ca 80+ ungefär.
1 Guest(s)