May 19, 2003
Bah!
Har ett jobbigt problem, som säkert många har. Det är så att när man ska upp på morgon, till skola eller jobb. så måste man ju äta frukost. Grejen är den att jag har skitsvårt för att äta frukost på morgonen. Är jag ledig tex, så är jag vaken 1-2 timmar innan jag äter frukost. Men när man måste ta sig till skolan så har man inte denna tiden, och måste därför äta frukost när man vaknat. Men jag kan fan inte så "tidigt efter sömn" så att säga, så jag får inte i mig mer än någon macka eller nå.
Ibland går det bättre, om man har något man inte ätit på ett tag till frukost, men sen blir det blä också. Liksom, är inte ett dugg sugen på mat på morgonen!
Finns det något man kan göra?
May 19, 2003
Det med flytande stämmer. Mycket lättare att dricka någnting. Men har ingen mixer eller nå (bor borta från hemmet, pluggar, elevhem) och misstänker att det kanske inte är så gott heller. Frukost på rasten är ett bra förslag, men har inte tid. Ca 5 min rast.
Ska tänka mer på det "flytande", och hoppas på det bästa.
October 25, 2003
Jag har samma problem.
En grej man kan göra är att ta med sig frukost, men hur kul känns det då?
Nejtack.
Jag brukar käka en macka precis innan jag går och lägger mig, det hjälper till viss del, men det är inte samma sak.
Prova att käka nåt sött, typ en chokladkaka, det brukar ge sug efter någon "riktig" frukost.
Det man bör göra är att göra det till en vana som skiroy säger, det är nog bästa iden.
May 17, 2002
Vamp wrote: Det med flytande stämmer. Mycket lättare att dricka någnting. Men har ingen mixer eller nå (bor borta från hemmet, pluggar, elevhem) och misstänker att det kanske inte är så gott heller. Frukost på rasten är ett bra förslag, men har inte tid. Ca 5 min rast.
Att mixa ihop en banan med mjölk är gott, det blir nästan som en milkshake.
Om du vill ha mer näring i drinken kan du även knäcka i ett ägg innan du mixar den, det kommer inte smaka direkt annorlunda men du får då i dig mer mojs.
March 20, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Vamp]Det med flytande stämmer. Mycket lättare att dricka någnting. Men har ingen mixer eller nå (bor borta från hemmet, pluggar, elevhem) och misstänker att det kanske inte är så gott heller. Frukost på rasten är ett bra förslag, men har inte tid. Ca 5 min rast.
Om du vill ha mer näring i drinken kan du även knäcka i ett ägg innan du mixar den, det kommer inte smaka direkt annorlunda men du får då i dig mer mojs.
Om du testar läsa i tråden, typ andra inlägget, så skall du få se ngt spännande.
May 17, 2002
Pim_ wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Vamp]Det med flytande stämmer. Mycket lättare att dricka någnting. Men har ingen mixer eller nå (bor borta från hemmet, pluggar, elevhem) och misstänker att det kanske inte är så gott heller. Frukost på rasten är ett bra förslag, men har inte tid. Ca 5 min rast.
Om du testar läsa i tråden, typ andra inlägget, så skall du få se ngt spännande.
ja, jag läste det, jag ville bara förtydliga att ägget inte smakar illa, vissa personer är livrädda för råa ägg. Men jag ursäktar förstås om jag råkade tända på Herr Pim_s oerhört korta stubin.
September 8, 2003
Tvärt om för mig, jag klarar mig inte utan att käka frukost. Visst, jag tycker inte om att äta precis när jag vaknar men ett par mackor och en kopp te slinker ner iaf och dte brukar räcka så jag blir hungring en stund innan 12 typ. (käkar frulle klockan halv åtta ungefär)
May 19, 2003
Pierre C wrote: Tvärt om för mig, jag klarar mig inte utan att käka frukost. Visst, jag tycker inte om att äta precis när jag vaknar men ett par mackor och en kopp te slinker ner iaf och dte brukar räcka så jag blir hungring en stund innan 12 typ. (käkar frulle klockan halv åtta ungefär)
Grejen är den att jag klarar mig absolut inte utan frukost, blir skithungring om jag inte får i mig tillräckligt. Bara det att det är svårt att äta den ^^.
Nej, tror jag får skaffa mig en billig mixer eller nå, så jag kan göra drinks på morgonen. Blir nog lättast.
June 28, 2001
Vamp wrote: Det med flytande stämmer. Mycket lättare att dricka någnting. Men har ingen mixer eller nå (bor borta från hemmet, pluggar, elevhem) och misstänker att det kanske inte är så gott heller. Frukost på rasten är ett bra förslag, men har inte tid. Ca 5 min rast.
räcker inte 5 min för att käka en macka ?
vad fan har hänt med människor igentligen !
Tindy, hur kul är det att ta med ? vad är så tråkigt med att käka en macka på rasten ?
är ni för fina för att äta mackor offentligt ?
October 25, 2003
Mind wrote:
Tindy, hur kul är det att ta med ? vad är så tråkigt med att käka en macka på rasten ?är ni för fina för att äta mackor offentligt ?
Haha
Nej, men jag tänker mest på att man ska ställa sig och göra iordning mackor när man inte är hungrig, vilket är jävligare än det låter.
Det är som att handla mätt, inget ser gott ut :/
1 Guest(s)