April 1, 2003
borde igentligen inte fråga denna fråga...skall kunna sånt:
e fruktsocker nyttigt? jag menar...socker e inte så nyttigt om man sitter framför datorn mkt o rör sig sällan.....
personligen äter jag ganska mkt frukt o så, o har juh hört att frukt e bättre än godis, visst det e sant, godis innehåller oehört mkt socker...men gör itne frukt det åsså? typ söta frukter...vattenmelon...persikor?
nån som vet? 🙄
April 1, 2003
FonzzziE wrote: frukt innehåller Fruktsocker ja.. skillnaden mellan vanlig och fruktsocker e att fruktsocker behövs inte "brytas ner" de går "rakt ut i blodet " medans vanlig socker måste brytas ner.. FY PÅ dej de e BIOLOGI lektionerna du skubbat?
hehe aaa....fast dock har jag bästa betyg i biologi..men dock så finner jag inte sockerarter intressanta = jag glömmer 8)
July 14, 2003
Mind wrote: men vanligt socker kan på nått konstigt vänster bli till fett , det kan inte fruktsocker bli såvitt jag vet.
men att socker = fett nojan känns ganska överdriven, folk är ju jätterädda för att äta glass och godis för dom tror det lägger sig direkt på röven.
mja, socker blir inte fett, men däremot: om kroppen hittar socker så väljer den att bryta ner det istället för fettet, och då gäller som vanligt: det du inte bryter ned lagrar du på dig. =)
May 31, 2002
Redfaction wrote: Socker är bland det farligaste du kan äta....:(
Bättre med fett än socker då man inte ska äta pasta,ris,vitt bröd,potatis eller liknande om man vill gå ne ri vikt snabbt utan bara rent kött utan krussiduller..
Om man äter kött utan basråvaror till är det inte för att få i sig fettet i köttet, utan för att få i sig protein. Fettet som finns i kött är bland det onyttigaste fettet som finns.
Skillnaden på vanligt socker och fruktsocker är den att vanligt socker tas upp fortare i kroppen och då frigörs en stor mängd insulin, vilket inte är bra. Fruktsocker eller fruktos som det heter tas upp väldigt långsamt och ger stabila insulinnivåer.
Pasta och ris kan man äta med gott samvete då de är långsamma kolhydrater. Vitt bröd är däremot väldigt snabba. Likaså corn flakes.
April 25, 2003
FarsanEdde wrote: [quote=Redfaction]Socker är bland det farligaste du kan äta....:(
Bättre med fett än socker då man inte ska äta pasta,ris,vitt bröd,potatis eller liknande om man vill gå ne ri vikt snabbt utan bara rent kött utan krussiduller..
Om man äter kött utan basråvaror till är det inte för att få i sig fettet i köttet, utan för att få i sig protein. Fettet som finns i kött är bland det onyttigaste fettet som finns.
Skillnaden på vanligt socker och fruktsocker är den att vanligt socker tas upp fortare i kroppen och då frigörs en stor mängd insulin, vilket inte är bra. Fruktsocker eller fruktos som det heter tas upp väldigt långsamt och ger stabila insulinnivåer.
Pasta och ris kan man äta med gott samvete då de är långsamma kolhydrater. Vitt bröd är däremot väldigt snabba. Likaså corn flakes.
jag trodde corn flakes va nyttigt? ska jag alltså sluta äta 4 tallriker corn flakes och fil varje morgon om ja vill gå ner i vikt?
October 25, 2001
Ut och träna med er. Då behöver ni inte tänka på vad ni stoppar i er 🙂
I förmiddags cyklade jag 17mil och nu ikväll har jag varit ute och sprungit 2tim. Sedan blev det en stor pizza som visste var den skulle någonstans. I skafferit så har jag en 200g chipspåse som väntar på mig fall det skulle gå någon bra film ikväll.
April 25, 2003
Lille_Skutt wrote: Ut och träna med er. Då behöver ni inte tänka på vad ni stoppar i er 🙂
I förmiddags cyklade jag 17mil och nu ikväll har jag varit ute och sprungit 2tim. Sedan blev det en stor pizza som visste var den skulle någonstans. I skafferit så har jag en 200g chipspåse som väntar på mig fall det skulle gå någon bra film ikväll.
alla har varken tid eller dom möjligheterna till att träna.
April 26, 2003
Lille_Skutt wrote: Ut och träna med er. Då behöver ni inte tänka på vad ni stoppar i er 🙂
17 mil 😮 😮 😮
hinner man det på en förmiddag?
April 18, 2003
17 mil tar ca 5 timmar om man håller takten och det inte är allt för backigt... iaf för mej på mountainbike. Med racer, vältränade ben och kanske rent av sällskap så går det lite fortare. Men jag skulle ju inte ge mej ut och springa 2 timmar på kvällen då det bara bryter ner kroppen då man förmodligen tömt den rätt bra redan med cyklingen 🙂
// Jekyll 3000, som känner sej lite efter som bara cyklat 6,5 mil i skogen idag...
June 28, 2001
desdecado wrote: [quote=Mind]men vanligt socker kan på nått konstigt vänster bli till fett , det kan inte fruktsocker bli såvitt jag vet.
men att socker = fett nojan känns ganska överdriven, folk är ju jätterädda för att äta glass och godis för dom tror det lägger sig direkt på röven.
mja, socker blir inte fett, men däremot: om kroppen hittar socker så väljer den att bryta ner det istället för fettet, och då gäller som vanligt: det du inte bryter ned lagrar du på dig. =)
detta antecknar jag nånstans inne i min labyrint.
så cornflakes är inte så bra som reklamen vill till sig säjer ni, hmm, jag som brukar häva i mig några skålar istället för mackor med massa bös på när jag är inne i mina lathetsperioder, för att inte lägga på mig nått onödigt fett.
tji fick man där.
som dom okända experterna säjer, vill man gå ner i vikt ska man TRÄNA mer och inte vara så gnällig på vad man äter.
April 25, 2003
Mind wrote: [quote=desdecado][quote=Mind]men vanligt socker kan på nått konstigt vänster bli till fett , det kan inte fruktsocker bli såvitt jag vet.
detta antecknar jag nånstans inne i min labyrint.
så cornflakes är inte så bra som reklamen vill till sig säjer ni, hmm, jag som brukar häva i mig några skålar istället för mackor med massa bös på när jag är inne i mina lathetsperioder, för att inte lägga på mig nått onödigt fett.
tji fick man där.
som dom okända experterna säjer, vill man gå ner i vikt ska man TRÄNA mer och inte vara så gnällig på vad man äter.
det är väl för fan inge socker i corn flakes? jag har inge socker på mina iaf.. asso det är ju massa vitaminer o skit. asso är corn flakes bra eller dåligt?
2 Guest(s)