October 25, 2001
17mila turen tog nästan 5 tim för mig. Nu behöver ju inte alla sticka ut och träna så mycket. Nu när jag jobbar så hinner jag inte med mer än kanske ett 3-timmars pass på cykel. I normala fall så brukar det inte bli så långa pass varken på cykel eller i löpning. Man vill ju inte offra hela kvällen på att träna. Numera så tränar jag bara för det är skoj och för att man mår så bra av det. För er som vill gå ner i vikt så är cykel-träning kombinerat med lite löpning en bra kombination. En kompis gick ner från 103kg till 77kg på ett halvår utan att banta. Istället för 5 pizzor i veckan för honom så drog han ner det till kanske en pizza bara. Sedan höll han sig till normal husmanskost och regelbunden träning. Det fungerade för honom och det kommer säkert också fungera för er andra som vill gå ner i vikt. Det viktiga är att det ska kännas roligt. Ta med en kompis ut i spåret. Det blir roligare fall man har någon att prata med.
Kör hårt, livet ä kort.
April 18, 2003
Vad och vart cyklar du då? MTB eller räser? Skåne eller Lappland? Ensam eller klunga? Blev visst många frågor nu men det är ju skoj att surra cykel med nån ibland 🙂
Ska man motionera för att gå ner i vikt tycker då jag att långa regelbundna promenader att föredra. Kombinerat med lite bättre kost kan det göra underverk med kroppen 🙂
Edit: ja just det ja, nu när jag lix frågar. Hur får man i sej 5 pizzor i veckan? En i månaden blir lite mkt redan det 🙂
// Jekyll 3000 som bara cyklat knappt 3 timmar i skogen idag.
January 28, 2003
Redfaction wrote: Socker är bland det farligaste du kan äta....:(
Bättre med fett än socker då man inte ska äta pasta,ris,vitt bröd,potatis eller liknande om man vill gå ne ri vikt snabbt utan bara rent kött utan krussiduller..
visst gör du det... neandertalarna dog ut för dom åt i stort sett bara kött...
Edit: läser inte DU senaste råd&rönen från vetenskapsvärlden?
November 9, 2002
Redfaction wrote: SNÄLLA NÅN!
Ingen som har läst de nya rönen om socker och sockerberoende att socker är i allt som är vitt alltså pasta och ris i rikliga mängder.
Jag skiter i det men jag är ju fet också..
Men då e de ju bara o äta dom gröna pastasorterna 😉
fan va gött
1 Guest(s)