June 28, 2001
men känslor återupplevs ju, eftersom det är electricitet i hjärnan och massa kemikalier o skit i kroppen så är det inte lika lätt att få det 100% exakt, och det faktum att vi tänker och påverkas nonstop av omgivningen lägger ju till en jävla massa variabler i sammlingen.
slutsats, vi finns 4 real
February 1, 2002
x-per wrote: -=*ThE_cRoW*=- ännu en av dina underbart givande och helt vetenskapliga trådar som är enormt seriös och som alla människor kommer att tänka på resten av deras liv för att du förgyllde det för dom så enormt i deta underbara forum där det absolut inte finns några spammers eller statusjägare.....
Du skriver ju så där till allt, sköt ditt för fan. :arg:
tillbaks till fågelns tråd... känslor kan väl upprepas? 🙂
February 12, 2003
Starscream wrote: [quote=x-per]-=*ThE_cRoW*=- ännu en av dina underbart givande och helt vetenskapliga trådar som är enormt seriös och som alla människor kommer att tänka på resten av deras liv för att du förgyllde det för dom så enormt i deta underbara forum där det absolut inte finns några spammers eller statusjägare.....
Du skriver ju så där till allt, sköt ditt för fan. :arg:
tillbaks till fågelns tråd... känslor kan väl upprepas? 🙂
Mmm men alla trådar utan denna har blivit låsta så moderatorena har hållt med mig men men!
Håller med mind!
Allt du ser på FILM är inte sant!
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Jag har som också kommit fram till att vi nog troligtvis gansak säkert finns på riktigt, men nu tror jag ändå bara våra känslor är fejk,, Vi är bara kåta djur..
Jag har fått upprepande känslor för en quinna så ial mina känslor är äkta!
February 12, 2002
x-per wrote: Mmm men alla trådar utan denna har blivit låsta så moderatorena har hållt med mig men men!
Håller med mind!
Allt du ser på FILM är inte sant!
Men vad kan de bero på då? Kanske att "folk" aviker från ämnet, det blir ett antal personpåhopp å nån moderator blir less å låser. Det är ialf det senariot jag kan tänka mig..
Men sluta... Jag ska väl sluta vara filosofisk här då när de inte upskattas å jag hela tiden blir anklagad för onödigt inlägg, Ctrl-c eller att jag snott tankarna från nån film..
February 12, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote:
Men sluta... Jag ska väl sluta vara filosofisk här då när de inte upskattas å jag hela tiden blir anklagad för onödigt inlägg, Ctrl-c eller att jag snott tankarna från nån film..
Som jag sa innan så får du gärna ha dina argument men jag delar dom inte med dig!
Om jag skulle skriva en ny tråd så är det högst troligt att någon kommer att hata den! Alla kan inte tycka likadant eller hur? Accepterar du att jag får ha mina åsikter för jag accepterar dina åsikter så du får la ha dom! Jag vet inte om jag har gjort några personliga påhopp men jag hoppas inte det iaf! Som sagt: Smaken är som baken! Sverige är ett fritt land!
February 12, 2002
x-per wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-] Men sluta... Jag ska väl sluta vara filosofisk här då när de inte upskattas å jag hela tiden blir anklagad för onödigt inlägg, Ctrl-c eller att jag snott tankarna från nån film..
Som jag sa innan så får du gärna ha dina argument men jag delar dom inte med dig!
Om jag skulle skriva en ny tråd så är det högst troligt att någon kommer att hata den! Alla kan inte tycka likadant eller hur? Accepterar du att jag får ha mina åsikter för jag accepterar dina åsikter så du får la ha dom! Jag vet inte om jag har gjort några personliga påhopp men jag hoppas inte det iaf! Som sagt: Smaken är som baken! Sverige är ett fritt land!
Jo du får ha dina åsikter, men nog vare lite personligt påhopp där alltid,,
Å angående de andra som blivit låsta så minns jag inte vilka som spåra ur men någon var de å det var inte så mycket mitt ämnes fel..
February 21, 2003
Men för helvete sluta klaga på kråkan nu. :arg:
Även om inlägget var lite knarkformulerat så förstår jag iaf vad han är ute efter.
x-per: Visst har väl kråkans inlägg nu det senaste inte varit av "högsta kvalitet", men det har han redan fått sota för i o m sin varning så den här tråden är inte rätt ställe att hoppa på honom! Jag ser iaf substans i hans inlägg, även om han som sagt uttryckte sig luddigt.
Jag börjar bli jävligt less på sån't här barnsligt munhugg och vill inte behöva sålla ut vettiga inlägg jag ska läsa när jag besöker en tråd! :arg:
För att återgå till topic:
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Som vetenskapsman tror man inte på ett expriment förrän man kan upprepa de, känslor kan inte upprepas. Nästa gång du utsätts för exakt sammma situation så kommer du ändå känna andra saker, alltså är inte dina känslor äkta..
Känslor i sig är inget experiment. Dessutom är känslor inget som kan upprepas exakt eftersom de grundar sig på tidigare upplevelser och erfarenheter, vilka förändras med tiden.
February 12, 2003
Mind wrote: för det första så kan man ju låta bli att svara på skiten,
dagens ord Ignorera.
seså, ut och predika nu, och inga komentarer till mitt totalat OT inlägg.
Sorry Mind, måste svara men a sorry!
Vad är en riksdag?
En riksdag funkar ungefär som NH forumet!
Man lägger upp ett ämne som man sedan disskuterar!
Alla som inte håller med ordförande sitter inte tysta utan dom säger vad dom tycker också, precis som jag gjorde!
Aja hoppas du inte blir sur nu Mind när jag quotade ändå!
July 22, 2003
Jag tycker med att det hela är lite flummig skrivet. Det är väl just att vi kan ändra oss som visar på att vi verkligen excisterar 🙂 Skulle inte tex en datorsimulation uppvisa samma känsla varje gång vi utsattes för en sak?
Jag såg en intressant intervju med en vetenskapsman för ett tag seden. Han hade en teori som gick ut på att med tillräckligt kraftfulla datorer kan man simulera allt, även den mänskilga hjärnan. Och om det finns/kommer finnas så kraftfulla datorer vad är det då som talar för att vi i själva inte bara lever i datasimulering?
Ganska intressant frågeställning, lite i samma stil som matrix.....
3 Guest(s)