Fuck^2...|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fuck^2...
Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
sp_UserOfflineSmall Offline
566237
March 10, 2004 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: Ett ord: Stockholm.

Det är vid sådana där tillfällen man önskar att man var en Terminator..
Tänk va förvånad han skulle blitt om du sagt att han kunde dra åt h-e.
Han sticker kniven i dig å *kling* och du bara vänder dig om och ger honom en flara som heter duga.

ja se stockholm... jag var på en konsert där i helgen, det satt ju fan pundare i vart o varannat gathörn. Sen t-centralen luktade fan unket piss efter alla lodare som hållit på. Sen stötte jag på den udda yrkesgruppen skylthållare, jaja iaf bättre än att sniffa lim.

Det sorgliga med rånet är att snuten inte kommer göra nånting åt det, kanske därför rånare ser sin chans när dom har det knapert med stålar

_bushman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 759
566363
March 10, 2004 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Hata kriminella! :burn:

dom borde f*n få ett skott i nacken! :gunsfire:

BTW: Som någon sa.. Tur i oturen att han inte högg dig

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
566367
March 10, 2004 - 9:45 pm
sp_Permalink sp_Print

asså jag säger bara att man ska ha polare med sej.

Nord
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
566422
March 10, 2004 - 10:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote:

ja se stockholm... jag var på en konsert där i helgen, det satt ju fan pundare i vart o varannat gathörn. Sen t-centralen luktade fan unket piss efter alla lodare som hållit på. Sen stötte jag på den udda yrkesgruppen skylthållare, jaja iaf bättre än att sniffa lim.

Det sorgliga med rånet är att snuten inte kommer göra nånting åt det, kanske därför rånare ser sin chans när dom har det knapert med stålar

Hehe helt rätt, det är ganska skumt när man ser folk stå i ösregn o hålla en skylt 😕

"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
566432
March 10, 2004 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

ruski2 wrote: Varje gång jag drar och badar nånstans, förutom i simhallen här i närheten, så tappar jag 100kr.

Men va fan, du skulle ha slagit tillbaka, sen om han cuttar dig, bara bra, för då får du pengar som skadestånd från han eller nåt shit.

Eller så slutar vi kolla så mycket på TV och inser att det finns en överhängade risk för ond bråd död om man blir stucken med kniv...

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
566460
March 11, 2004 - 12:19 am
sp_Permalink sp_Print

Du kan nog kamma en duktig slant från försäkrings bolaget.

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
566471
March 11, 2004 - 12:36 am
sp_Permalink sp_Print

Först å främst tycker jag ni ska sluta hacka ned på våran underbar hufudstad Stockholm. Bott här i 17 år snart och aldrig blitt rånad 😀 Iofs bor jag mitt i stan och rör mig mellan norrmalm och östermalm 🙄 Enda ggrna jag är i förortena är när jag dömer innebandy och det är under de upplysta timmarna... fast det gör ju inte förorterna vackrare, som att åka utomlands nästan, lite läskigt hur lite "svenskt" det finns i vissa ställen men även ganska lustigt.

Och för alla er som tycker man ska börja bråka med nån som viftar med en kniv kanske borde värdera om lite... hur mkt skulle ni betala för att slippa ett riktigt fult synligt ärr, eller slippa vara på sjukhus i en månad efter ett misslyckat slagsmål med nån påverkad rånare? Skulle ALDRIG riskera mitt liv över nått så värdsligt som lite pengar; okej om jag gick runt med 1 miljon, men då skulle jag inte gå obeväpnad heller 🙄

Synd att höra dock, hoppas du inte blir påverkad psykiskt av det. Mindre orolig för pengarna du torskade, jobbigaste är de som blir rånade å sen är rädda för att gå ut på typ ett ½ år... sett det hända :cy:

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
566496
March 11, 2004 - 2:23 am
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: Du kan nog kamma en duktig slant från försäkrings bolaget.

mm vet... det är därför jag inledde mitt första inlägg med "heh"...

har iaf fixat teleskopbatong nu, så om nån tjafsar så blir det stryk...

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
566497
March 11, 2004 - 2:26 am
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote:
text text jag är rädd för förorterna...

asså om jag ska vara ärlig så känner jag mig säkrare i rinkeby klockan tre på natten än i dina kvarter... bor i bromsten som ligger precis bredvid, så jag har typ växt upp där i kvarteren vid tensta, rinkeby, spånga, bromsten...

zyrus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1444
566548
March 11, 2004 - 8:06 am
sp_Permalink sp_Print

Nä tacka vet jag Hassela.. 1500 invånare typ och alla vet vem alla är! Tror inte det har vart något rån alls här. nånsin!

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
566555
March 11, 2004 - 8:35 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote:

har iaf fixat teleskopbatong nu, så om nån tjafsar så blir det stryk...

Hmm.. hur har du skaffat den???
vill oxå ha... men det e ju bara Ordningsvakter o Snutar som får köpa sånt i butik ju...
O väktaren jag känner vill inte köpa ut till mig... 🙄

Vill du inte ta det här in public kan du ju PMa mig.. wink

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
566558
March 11, 2004 - 8:44 am
sp_Permalink sp_Print

Zyrus wrote: Nä tacka vet jag Hassela.. 1500 invånare typ och alla vet vem alla är! Tror inte det har vart något rån alls här. nånsin!

Nej, alla känner alla...

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
566581
March 11, 2004 - 9:02 am
sp_Permalink sp_Print

alph7 wrote:
haha du låter som en skraj pensionär. Såg du verkligen gamlingar och invandrare? låter fett skrämmande för mig. Hoppas du klarade av en sådan skräckinjagande syn. Dessutom att sådana där mörkhyade säger till när ni bryter mot lagen. Nej uschiamig vad hemskt. Hugg och slag är vad de där invandrarna och pensionärerna ska ha.

Nej, men av tidigare erfarenhet vet jag vad sånna där personer går för (generaliserar inte, man skiljer ganska snabbt agnarna^-1 från vetet)
och då håller jag mig hellre undan än att behöva riskera både liv och ägodelar när man ska försvara sig.

Skraj pensionär, det är nästan så att man vill betala ett invandrargäng för att hoppa på dig en natt när du går ensam. Så kan du visa din 1337'a stridsteknik.
Det är inte många jag känner som verkligen reagerar på samma sätt som dom trott i en hotfull situation. Många pratar om att dom gått på kampsport och påtalar andra om varför dom inte gjorde motstånd när dom blev rånade osv. Sen när de själva hamnar i situationen, handlar de som om de vore skygga illrar.

Dock finns det vissa som inte drar sig för något i världen, men dom är få (inte för att de haft otur utan för att det inte är på det sättet majoriteten av människor fungerar). Men fett med CRED åt dessa, behövs fler personer av denna typ, så att det inte är lika attraktivt att råna och stjäla.

keffing wrote:
asså om jag ska vara ärlig så känner jag mig säkrare i rinkeby klockan tre på natten än i dina kvarter... bor i bromsten som ligger precis bredvid, så jag har typ växt upp där i kvarteren vid tensta, rinkeby, spånga, bromsten...

Ääh centrala city, och norr/öster om stan behöver man ju inte vara rädd.
Bara massa brats som springer omkring och jävlas med uteliggare...

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
567174
March 11, 2004 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=Elias667] text text jag är rädd för förorterna...

Ursäkta men om du ska "citera" mig så får du ta mig faen ta och göra det rätt. Tog mig friheten att slå upp vad citat betyder så du inte gör om misstaget:

Bonnier wrote: BETYDELSE: ställe i tal l. skrift som i direkt l. indirekt form (äfv. i öfversättning) anföres från annan muntlig l. skriftlig framställning; återgifvande af en annans ord l. anförande af källskrift o. d. (stundom med bibet. af åberopande som bevis); äfv.: hänvisning;

Kan inte se vart någonstans jag sa att jag var rädd för förortena i min text

Elias667 wrote: Först å främst tycker jag ni ska sluta hacka ned på våran underbar hufudstad Stockholm. Bott här i 17 år snart och aldrig blitt rånad 😀 Iofs bor jag mitt i stan och rör mig mellan norrmalm och östermalm 🙄 Enda ggrna jag är i förortena är när jag dömer innebandy och det är under de upplysta timmarna... fast det gör ju inte förorterna vackrare, som att åka utomlands nästan, lite läskigt hur lite "svenskt" det finns i vissa ställen men även ganska lustigt.

Antar dock att det var den delen som fick dig att fälla din ytterst förhastade kommentar. Läs om den NOGA nu igen... och igen... japp en gång till nu, kom igen. Så nu kanske du förstår vad jag menade med att jag tycker det är lite sorgligt att stockholms förorter har förvandlats till små "mini-irak".

Och om du känner dig säkrare hos dig är väl lika logiskt som att jag känner mig säkrare hos mig. Påstod inte att det skulle vara säkrare inne i stan, men faktum är att jag känner VÄLDIGT få som blivit rånade inne i stan. Klart så är det lite underförstått i min text då jag ärligt tror att min bostadssituation bidragit till att jag inte blivit rånad.

Jag har helt enkelt inte "upplevt" förortena förens på senare år och är faktiskt ganska förvånad över hur omgivningen kan ändras så mkt mellan 1 tunnebane-/pendeltågsstation.

alph7
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 197
567529
March 12, 2004 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote:
Nej, men av tidigare erfarenhet vet jag vad sånna där personer går för (generaliserar inte, man skiljer ganska snabbt agnarna^-1 från vetet)
och då håller jag mig hellre undan än att behöva riskera både liv och ägodelar när man ska försvara sig.

Skraj pensionär, det är nästan så att man vill betala ett invandrargäng för att hoppa på dig en natt när du går ensam. Så kan du visa din 1337'a stridsteknik.

Jag kan nog inte slåss och i vilket fall så spelar det ingen roll då det nog mest är dumt om någon kommer med en kniv. Vad jag tyckte var underhållande är din historia om den hemska förorten du upplevde där du både såg gamlingar och invandrare och sen blev tillsagd när du bröt mot lagen. Dom där pensionärerna och invandrarna som du talade om och kanske var agnar^-1 men det framgick inte från det du skrev.

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
567628
March 12, 2004 - 11:53 am
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: [quote=copulator]hur myket vart du av med. var det en mörkhyad eller en ljushyad som rånade dej

*host* spelar roll. Starta inte sådan diskussioner, lär bli en låst tråd jäkligt fort.

vill inte starta en diskusion. frågan var hur mycket han vart av med. och om det var en vithyad eller en svarthyad som rånade honom, vad är fel med det.

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
567726
March 12, 2004 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

alph7 wrote: [quote=chrippaz] Nej, men av tidigare erfarenhet vet jag vad sånna där personer går för (generaliserar inte, man skiljer ganska snabbt agnarna^-1 från vetet)

Jag kan nog inte slåss och i vilket fall så spelar det ingen roll då det nog mest är dumt om någon kommer med en kniv. Vad jag tyckte var underhållande är din historia om den hemska förorten du upplevde där du både såg gamlingar och invandrare och sen blev tillsagd när du bröt mot lagen. Dom där pensionärerna och invandrarna som du talade om och kanske var agnar^-1 men det framgick inte från det du skrev.

Den delen av berättelsen handlade ju bara om att jag tyckte de som bodde där verkade ha en ganska tragisk livssituation. De fattigaste i samhället får samlas på ett ställe, och miljön där dom vistas gav mig inte något speciellt trevligt intryck.
Det kan ju också vara en del till förklaringen varför det begås mycket brott i det området.

alph7
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 197
568583
March 13, 2004 - 12:48 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: De fattigaste i samhället får samlas på ett ställe, och miljön där dom vistas gav mig inte något speciellt trevligt intryck.
Det kan ju också vara en del till förklaringen varför det begås mycket brott i det området.

Okej då missförstod jag dig från början. Då håller jag plötsligt med dig då jag tror att om man samlar fattiga människor på samma ställe utan att ge dom samma möjligheter som andra människor kan leda till desperation.

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
568589
March 13, 2004 - 12:53 pm
sp_Permalink sp_Print

du skulle sagt att du har svart bälte i karate och han skulle akta sig så du inte gjorde honom illa

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
568916
March 13, 2004 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

ironi?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 291
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL