Delph1 wrote: Fast om inte facket tagit tag i semesterfrågan hade vi knappast sett semester som något givet idag, det går knappast att frånse.
Sen kan man ju diskutera om facket fyller samma funktion som förr...
//Andreas
Jag ser det som en självklarhet att facket finns kvar och bevakar arbetarnas intressen, dvs shysst lön och rimliga vilkor..
Det finns knappast någon kapitalist som ger bort mer än han/hon behöver.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 12, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Delph1]Fast om inte facket tagit tag i semesterfrågan hade vi knappast sett semester som något givet idag, det går knappast att frånse.
//Andreas
Jag ser det som en självklarhet att facket finns kvar och bevakar arbetarnas intressen, dvs shysst lön och rimliga vilkor..
Ett litet problem är att facken i flera fall enbart bevakat deras egna intressen och glömt bort deras huvudsakliga uppgift.
Det där är det många som har retat upp sig på rejält och det är detta som är den "våta filten".
Det är därför det finns i dag ett motstånd mot facken och dess uppgifter.
November 27, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Delph1]Fast om inte facket tagit tag i semesterfrågan hade vi knappast sett semester som något givet idag, det går knappast att frånse.
//Andreas
Sant, men nu börjar facket agera lika illa som de kapitalister du jämför med.
//Andreas
1 Guest(s)