March 11, 2003
Ctrl wrote: reOT: Oki, får kolla vad jag finner då. Skall nämligen gå igenom väggen på
ett ställe och tänkte dölja hålet med skenan jag skall dra kablarna igenom.
Om du inte har långt kvar fram till väggslutet, så fortsätt bara förbi hållet i väggen, och gör sedan ett hål i kanalens undersida, så att du kommer till hålet i väggen. Garanterat snyggaste lösningen.
October 18, 2002
jarlen wrote: [quote=obelix]Det är som när BBB var här och installerade uttagen till bredbandet.
Dom hade hunnit med ca hälften av lägenheterna innan någon fick för sig att kolla på "ritningarna" där dom upptäckte att dom hade satt uttagen vid taket, istället för vid golvet där som skulle vara. *asg*
Två hus längre bort från mig har dom BBB-uttagen ca 20 cm från taket ist för 20 cm från golvet som dom gjort hos mig.. Det ser lite kul ut 😀
Typ alla lägenheter i lagersberg som jag vart i har haft sina jack i taket istället för vid golvet 🙂
Aldrig fattat varför...
November 23, 2001
[-Pale- wrote: ][quote=jarlen][quote=obelix]Det är som när BBB var här och installerade uttagen till bredbandet.
Dom hade hunnit med ca hälften av lägenheterna innan någon fick för sig att kolla på "ritningarna" där dom upptäckte att dom hade satt uttagen vid taket, istället för vid golvet där som skulle vara. *asg*
Två hus längre bort från mig har dom BBB-uttagen ca 20 cm från taket ist för 20 cm från golvet som dom gjort hos mig.. Det ser lite kul ut 😀
Typ alla lägenheter i lagersberg som jag vart i har haft sina jack i taket istället för vid golvet 🙂
Aldrig fattat varför...
Ja justja det har dom ja. Helt knäppt....
June 20, 2002
.ToL wrote: Vad fan tänker folk med om dom sätter uttagen vid TAKET?????
Är det inte en självklarthet att sätta dom vid golvet?
Det värsta är ändå när de klämmer dit uttaget mitt på väggen, som de gör ibland. Går ju inte att göra något vettigt av.
Här i huset har de dragit kabeln genom befintliga kabelgångar (telefon), och sen placerat uttaget vid ett telejack en bit in i lägenheten.
Varför gör de inte så oftare? Borde ju nästan vara enklare, och blir dessutom betydligt mycket snyggare.
June 20, 2002
.ToL wrote: [quote=boogey]Det värsta är ändå när de klämmer dit uttaget mitt på väggen, som de gör ibland. Går ju inte att göra något vettigt av.
Hahahahaha
Om dom sitter vid taket kan man nog dra snyggt. Men mitt i väggen??? Skulle ju se helt förjävligt ut!
Har en polare som har så, BBB.
Sitter typ i midjehöjd.
Nu är som tur var inte de så prydliga, och skulle aldrig få för sig att sätta fast kabeln ändå, de ligger så fint slingrad rakt över golvet.
2 Guest(s)